Noua generatie i30 își face debutul pe piața locală, completând gama de clasă compactă Hyundai și abordând noua linie tehnologică și de design a mărcii. Integral redefinit față de generația anterioară, noul i30 hatchback se alătură compactei sedan Hyundai Elantra în competiția specifica vânzărilor de segment C la nivel național.
Proiectată și dezvoltată în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generație i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pieței europene. Inclusiv procesul de producție aferent noului i30 este unul pur European, fiind concentrat în Cehia, la NoÅ¡ovice. Importanța acordată pieței europene de către producătorul corean este astfel confirmată și pusă în practică printr-un numar tot mai mare de modele, pornind de la producția ix35 și ix20 în Europa și până la dezvoltarea unui nou model de clasă CD dedicat acestei piețe – i40 – lansat la începutul anului 2012 în România.
Noua generație i30 prezintă o serie de 11 culori de caroserie dezvoltate pentru piața europeană. Șapte dintre acestea reprezintă cele mai populare culori disponibile pentru varianta anterioară i30, în timp ce alte 4 culori suplimentare vor anima noul hatchback Hyundai.
Șase variante de motorizare pentru noul i30 Noua generație i30 este alimentată de o gamă vastă de propulsoare – trei diesel și trei pe benzină – dezvoltând puteri între 90 si 135 CP. Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunță a fi unitatea 1.6 VGT ‘Ú-II’. Generând 110 CP la 4.000 rpm și 260 Nm la 1.900 rpm, propulsorul cu capacitatea de 1582 cc va accelera noua generație i30 de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 11.5 secunde, atingând viteza maximă de 185 km/h și consumând numai 4 litri /100 km, conform cifrelor oficiale privind ciclul de rulare mixt.
Și motorizările pe benzină aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru excelent între performanțe și economia de carburant. Spre exemplu, noul propulsor ‘Gamma’ GDI de 1.6 litri utilizează injecția directă pentru a spori puterea și cuplul generate, concomitent cu reducerea consumului și a emisiilor de noxe. Unitatea de 1591 cc livrează 135 CP la 6.300 rpm și un cuplu de 164 Nm la 4.850 rpm. Dotat cu acest motor, noul i30 accelerează până la 100 km/h în numai 9.9 secunde și înregistrează un consum de 5.7 litri / 100 km, în ciclul mixt. Viteza maximă aferentă acestui propulsor, în combinație cu transmisia manuală în 6 trepte este de 195 km/h.
Direcție servoasistată electric cu trei moduri de funcționare Tehnologia ce îmbunătățeste dinamica noului i30 cuprinde o opțiune inovativă, denumita ‘sistem Flex Steering’. Aceasta introduce trei moduri de operare a autovehiculului – confort, normal și sport – care au rolul de a varia nivelul de suport și răspuns la nivel de direcție, pentru o adaptare cât mai eficientă la condițiile specifice de drum.
Mai mult spațiu interior, mai puțin zgomot Deși platforma modelului i30 a rămas neschimbată, masurând 2.655 mm, dimensiunile noii generații au fost adaptate pentru a genera mai mult spațiu interior, atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Ocupanții locurilor din față se bucură de 30 mm spațiu în plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor și respectiv 14 mm adiționali la nivelul umerilor. Capacitatea portbagajului a crescut și ea cu 11 procente, până la 378 litri. Coeficienții NVH la nivel de zgomot motor înregistrat în cabina reprezintă cele mai bune valori ale clasei: zgomot motor la staționare – doar 38 dB, zgomot la accelerare – 52 dB, zgomot la vânt – 63.6 dB.
Siguranta de 5 stele Capitolul siguranța pasagerilor reprezintă o prioritate pentru Hyundai. Astfel, noul i30 dispune de cele mai recente tehnologii de sigurantă pasivă și activă: ESP (Electronic Stability Program), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-lock Braking System), BAS (emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) și ESS (Emergency Stop Signal) – care avertizează în cazul frânării bruște, suplimentar semnalizării convenționale la frânare. Fiecare unitate i30 este acum dotată standard cu șase airbaguri – față, laterale și cortină, în timp ce airbagul pentru protecția genunchilor șoferului poate fi achiziționat ca dotare opțională.
Preț de pornire de 14.437 de euro Noul Hyundai i30 este disponibil pe piața locală în patru versiuni de echipare aferente celor șase motorizări disponibile: Classic, Comfort, Highway și Exclusive. Configurațiile de stoc existente răspund solicitărilor generale survenite pe piața locală și sunt adaptate clienților orientați către buget, dar și celor cu interes pentru dotări premium. Prețurile pentru noul Hyundai i30 în România pornesc de la 14.437 euro cu TVA inclus (11.643 euro plus TVA). Poziționarea de preț susține politica Hyundai de a livra produse de calitate înaltă la prețuri accesibile publicului larg. Perioada imediat următoare lansării i30 este marcată de discounturi suplimentare, disponibile exclusiv în locațiile showroom ale rețelei autorizate Hyundai Auto România.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER