Finala Campionatului Mondial de Formula 1 a avut un deznodământ dramatic. Sebastian Vettel (23 de ani), pilotul cotat cu a treia șansă la titlu înainte de cursă și despre care se spunea că nu vrea să-l ajute sub nicio formă pe Webber în lupta pentru șefie, a reușit ieri să devină campion mondial după un scenariu incredibil.
Tabloul etapei de la Abu Dhabi (EAU) a fost viu colorat și pasionant. Tematica a fost dată de o premieră istorică: patru piloți cu șanse la câștigarea titlului. Adică, în ordinea șanselor, Alonso, Webber, Vettel și Hamilton. Accidentele, strategiile și piloții-arbitri au contribuit din plin la spectacolul unei curse care va rămâne în memoria lui Vettel. ProSport vă prezintă pașii în urma cărora germanul a câștigat miraculos.
Accidentul lui Schumacher
Sebastian Vettel a luat un start lansat, profitând la maximum de pole-position, poziție pe care o câștigase în ziua precedentă. Alonso a fost marele perdant al startului, coborând un loc, pe 4, față de cel ocupat pe grilă, dar, totuși, plasat excelent în lupta pentru titlu. Hamilton, locul 2, și Webber, locul 5, și-au menținut pozițiile din calificări. Spiritele s-au încins însă rapid, după ce Schumacher a ieșit din traseu, iar Liuzzi s-a urcat cu monopostul peste german. Imediat, pe pistă și-a făcut apariția safety car-ul, ocazie de care mai mulți piloți au profitat, făcând schimbul obligatoriu de pneuri. Printre aceștia s-au aflat Petrov și Rosberg, care aveau să conteze decisiv la final.
Strategia Ferrari, influențată de Webber
Mark Webber a fost primul dintre favoriți care a decis să intre la boxe, în turul 11. Australianul a avut anumite probleme mecanice, dorind parcă să scape și din strâmtoarea Ferrari, fiind plasat între Alonso și Massa. Decizia avea să-i influențeze decisiv pe cei de la Ferrari. Avându-l drept țintă pe Webber, primul pilot care‑i putea pune în pericol poziția de lider la general, Alonso l-a urmat la puțin timp la boxe. În primă fază a avut de câștigat, revenind în fața lui Webber, dar pe locul 14.
Cursa vieții pentru Petrov
Oamenii de la Ferrari, altădată „magicieni” ai strategiilor, au fost deficitari ieri în decizii. Căluțul cabrat nu a luat în calcul două aspecte: pe Sebastian Vettel, dar și piloții pe care trebuia să-i depășească pentru a reveni în puncte. Iar doi dintre outsideri, Rosberg și Petrov, de care aminteam ceva mai devreme, au dejucat planurile celor de la Ferrari. Rusul de la Renault a rezistat asaltului declanșat de Alonso mai bine de 40 de tururi, la final dovedindu-se a fi cheia succesului lui Vettel. Nici îndemnurile de la boxe, „Știm că ai un imens talent, folosește-l!”, nu l-au mai ajutat pe spaniol, care a urcat până în final pe locul 7, insuficient pentru a câștiga titlul mondial. El ar fi avut nevoie de cel puțin locul 5, în condițiile în care Vettel a zburdat pe traseu.
Clasament cursă 1. Sebastian Vettel – Red Bull-Renault 2. Lewis Hamilton – McLaren-Mercedes 3. Jenson Button – McLaren-Mercedes 4. Nico Rosberg – Mercedes 5. Robert Kubica – Renault 6. Vitali Petrov – Renault 7. Fernando Alonso – Ferrari 8. Mark Webber – Red Bull-Renault 9. Jaime Alguersuari – Toro Rosso-Ferrari 10. Felipe Massa – Ferrari
Clasament piloți 1. Vettel 256 2. Alonso 252 3. Webber 242 4. Hamilton 240 5. Button 214
Clasament constructori 1. Red Bull 498 2. McLaren 454 3. Ferrari 396 4. Mercedes GP 214 5. Renault 163
„Nu am cuvinte. Am crezut în mine. A fost o zi specială. De dimineață, când m-am trezit, am încercat să uit totul, să evit contactul cu oamenii. Trebuia doar să câștig. Și, în final, sunt campion mondial”, Sebastian Vettel, campion mondial.
Sebastian Vettel (3 iulie 1987, Heppenheim) ª Marii Premii: 62 ª Victorii: 10 ª Pole-position: 15 ª Titluri mondiale: 1 ª S-a născut în apropierea circuitului de la Hockenheim ª Și-a făcut ucenicia 8 sezoane în karting, apoi a concurat în Formula BMW și Formula 3 ª Debutul lui Vettel s-a produs în 2007, la MP al SUA, unde l-a înlocuit pe Kubica. La sfârșitul cursei, încheiate pe locul 8, a obținut primul punct, la 19 ani și 349 zile fiind cel mai tânăr pilot din istorie care reușise acest lucru ª Tot în 2007 a primit un contract de titular la Toro Rosso, a doua echipă a producătorului de băuturi energizante Red Bull ª În 2008 a obținut primul succes în MP al Italiei, iar din 2009 a fost promovat la Red Bull ª Cu patru victorii, Vettel a terminat pe locul secund, în spatele lui Button
TVR, depășită de evenimente
Dacă etapa de la Abu Dhabi a avut adrenalină, fiind captivantă din punct de vedere al strategiilor și al evoluției clasamentului general, în schimb, comentariul de la TVR a fost departe de o finală de Campionat Mondial. Considerat specialist în Formula 1, Miki Alexandrescu a diminuat în dese rânduri importanța unei asemenea curse, preferând să vorbească în multe momente despre alte aspecte, ce nu aveau legătură cu etapa propriu-zisă. A dat chiar senzația că este deranjat că la Brașov se va face un circuit de nivel internațional, iar el nu a fost implicat în acest proiect.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER