În urmă cu trei săptămâni, Marele Premiu al Malaysiei provoca un scandal imens în Formula 1, după ce Sebastian Vettel ignora ordinele de echipă și îl depășea pe coechipierul Mark Webber, despre care spusese în timpul cursei că este prea încet. „Aș face-o încă o dată, de fapt de fiecare dată când aș simți că Mark e mai lent”, a spus Vettel înaintea Marelui Premiu al Chinei, alimentând teoria conspirației la echipa Red Bull. O teorie care a fost susținută și de o problemă cu sistemul de alimentare al lui Webber în calificările de sâmbătă, care l-a făcut pe australian să plece de pe ultimul loc în cursa de ieri, chiar de pe linia boxelor. „Nu avea decât 150 ml de combustibil în rezervor, cu 850 de ml mai puțin decât prevede regulamentul la finalul calificărilor”, a susținut FIA. „O simplă eroare a sistemului de alimentare”, a replicat Red Bull.
Continuă conspirația anti-Webber?
Însă zvonurile au fost repede spulberate după doar șase tururi, când sarabanda opririlor la boxe începuse deja. Dacă în fruntea plutonului, Alonso și Massa l-au depășit repede pe Lewis Hamilton, Webber urcase deja pe 11, la doar câteva secunde în spatele plutonului fruntaș. Iar după primul schimb de pneuri al lui Vettel, din turul 15, neamțul a ieșit pe pistă chiar în spatele lui Webber. Un nou duel între cei doi? Nu a fost cazul! Încercând să îl depășească pe Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), pilot al echipei-soră a lui Red Bull, Webber l-a agățat pe francez și a fost nevoit să intre la boxe. Unde mecanicii nu i-au fixat bine roata dreapta spate, iar australianul a fost nevoit să abandoneze după ce în penultimul viraj pneul i-a sărit în mers!
Alonso a dominat clar
În schimb, în fruntea cursei nu a existat nici măcar o secundă de dubiu în ceea ce privește învingătorul. Cu un monopost mult îmbunătățit față de cel de anul trecut, când a pierdut titlul de campion pentru doar trei puncte, Fernando Alonso a dominat autoritar întrecerea, chiar și atunci când nu s-a aflat pe primul loc din cauza intrărilor la boxe. Pilotul iberic a plecat perfect în cursă, deși nu terminase decât pe locul trei în calificări și i-a depășit fără nicio problemă pe Hamilton, Button sau Vettel pentru a ajunge pe primul loc. A fost prima victorie în China pentru pilotul de 31 de ani după opt ani, Alonso impunându-se și în 2005 pe circuitul de la Shanghai, atunci când a devenit pentru prima oară campion mondial. Și a 31-a din carieră pentru iberic, care l-a egalat pe locul patru în topul all-time al Formulei 1 pe Nigel Mansell. Podiumul a fost completat de Kimi Raikkonen (Lotus) și Lewis Hamilton (Mercedes), ultimul rezistând eroic în ultimul tur în fața atacurilor lui Sebastian Vettel, care rămâne lider pentru trei puncte în clasamentul general.
Alonso e al treilea câștigător de Mare Premiu în trei curse diferite în acest sezon. Și în sezonul trecut primele trei curse au fost câștigate de trei piloți diferiți
Următoarea cursă din acest sezon are loc săptămâna viitoare, în Bahrein
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER