Mazda Motor Corporation a înregistrat profit pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie 2013 mulțumită succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus în 2012, și de noua Mazda6, lansată în decembrie. Și în Europa situația s-a îmbunătățit pentru companie, în ciuda stagnării pieței de automobile de pe continent.
Veniturile globale și profitul au depășit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de Euro (2,21 trilioane de Yeni) iar profitul operațional a crescut cu 772 de milioane de Euro, ajungând la 449 de milioane de Euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, față de anul fiscal anterior când au fost înregistrate pierderi.
Volumul de unități vândute a rămas neschimbat la 1,24 milioane, deși CX-5 a depășit semnificativ așteptările cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuală de producție pentru SUV-ul compact, primul model care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV și limbajul de design KODO, sufletul mișcării, la 240.000 de unități. Vânzările noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte încurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular în rândul cumpărătorilor acestor două modele, 70% dintre clienți alegând acest motor ecologic. Și în România volumele au fost în creștere pe finele anului fiscal. În primul trimestru din 2013, numărul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungând la 143 de unități.
Cota de piață a companiei în Europa s-a menținut constantă în condițiile în care vânzările au scăzut, reflectând situația întregii piețe. Cu toate acestea, Mazda a avut o îmbunătățire majoră în a doua jumătate a anului. Vânzările au crescut în Europa** cu 4,7% raportat la prima jumătate, au depășit dinamica pieței și compania și-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat în ultimul trimestru, când vânzările Mazda în Europa au ajuns la 39.804 unități, cu 50% mai mult decât în trimestrul anterior și cu 1,7% peste aceeași perioadă a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil într-o perioadă în care piața de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente. Având la bază îmbunătățirea situației livrărilor pentru CX-5 și succesul lansării noii Mazda6 în februarie, cota de piață Mazda în Europa a crescut la 1,3% în perioada ianuarie-martie.
Compania crede că trendul pozitiv va continua în anul fiscal 2013-2014, estimând o creștere cu 12% a venitului global și dublarea profitului curent. Volumul de unități vândute se estimează de asemenea că va crește cu 8% la 1,34 milioane și cu 17% în Europa (inclusiv Rusia), ajungând la 200.000, în primul rând datorită popularității în creștere a celor două modele SKYACTIV disponibile și a introducerii unui al treilea. Mazda estimează 1,7 milioane de unități vândute în anul fiscal 2015-2016.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER