The Kentucky Kid, una dintre figurile marcante ale MotoGP-ului ultimilor ani, campion mondial cu Honda în 2006. Nicky Hayden a ajuns la 32 de ani, cu zece ani de experiență în motomondialul de viteză, dar se află într-o perioadă nefastă la Ducati, fără victorie și cu doar trei podiumuri în patru sezoane jumătate. Cu scurt timp în urmă, Nicky a fost informat că Ducati nu va mai conta pe serviciile sale din sezonul următor, iar viitorul în MotoGP îi este pus sub semnul întrebării. Ne-am întâlnit cu Nicky Hayden la GP-ul de la Brno, în Cehia, și l-am provocat la o discuție, chiar dacă în linii mari, despre problemele pe care i le-a făcut, de-a lungul timpului, prototipul Ducati Desmosedici. „Ești din România? Vă place MotoGP-ul acolo?”, a deschis americanul conversația purtată în centrul de ospitalitate Ducati.
Nicky, e greu pentru tine să rămâi sută la sută concentrat având în vedere faptul că nu vei mai pilota pentru echipa de uzină Ducati în sezonul viitor? Nu neapărat. (un zâmbet din colțul gurii sugerând că într-o discuție purtată în afara paddock-ului, răspunsul ar fi fost altul). Sunt profesionist, mai este aproape jumătate de sezon și nu sunt chiar așa distrat de la obiectiv. Nu am observat nimic schimbat nici la cei din echipă, nici la mecanicii mei, așa că sunt nerăbdător și pentru ceea ce a mai rămas din sezon.
Vorbești despre partea a doua a sezonului. Sunt circuite pe care crezi că ai putea să obții ceva mai mult decât ai obținut până acum? Poate un podium? Păi… Misano este o cursă importantă pentru noi, pentru Ducati (circuitul de la Misano Adriatico este circuitul de „casă” al constructorului italian). Mai e și Silverstone, de fapt la Silverstone și la Phillip Island îmi place cel mai mult să pilotez. Și la Valencia e un circuit bun pentru Ducati. Poate în condiții speciale, poate cu ploaie, putem reuși să obținem încă un rezultat bun până când se va termina totul între mine și Ducati.
„Ducati a mers din rău în mai rău!”
Crezi că prototipul Desmosedici necesită un anume tip de pilot? De ce crezi că în ultimii ani numai Casey Stoner a reușit să câștige curse cu Ducati? Da! (pare mulțumit de faptul că a primit această întrebare) Sigur că această motocicletă oferă un alt feeling pilotului decât în mod normal și cu toate astea Casey a reușit să câștige titlul mondial. (Trece repede la partea pe care voia să o sublinieze) Dar eu cred că el a avut atunci o motocicletă mai bună decât avem noi acum. În ultimii ani noi chiar am mers din rău în mai rău, am pierdut mult față de băieții din top.
Uitându-te înapoi, crezi că ai fi putut face ceva diferit pentru a aduce mai mult succes la Ducati? Hmmm… (nu-i convine întrebarea) Pentru a aduce mai mult succes…pfff. Să știi că am încercat din greu… (nu își găsește cuvintele) Nu o să spun că nu se putea mai bine, însă am încercat aproape orice în ultimii ani… am avut multe motociclete, șasiuri diferite, aluminiu, carbon, ingineri diferiți, am schimbat aproape tot ce se putea schimba.
Ce le poți promite fanilor tăi legat de viitorul tău în motociclism? Viitorul meu e nesigur acum. Dar am niște discuții interesante, încă negociez câteva detalii, însă constat cu surprindere că am mai multe variante decât credeam că o să am atunci când am aflat că nu voi mai fi la Ducati la anul. E adevărat, World Superbike e o variantă, însă e mai probabil să rămân în MotoGP, voi vedea în săptămânile următoare.
„Marquez, the hottest guy in MotoGP”
Nicky Hayden l-a remarcat pe Marc Marquez drept unul dintre piloții cu viitor mare în motomondialul de viteză
La capitolul lucruri amuzante, spune-mi care este cea mai mare viteză de la care căzut de pe motocicletă. De la care am căzut? Credeam că vrei să mă întrebi care este cea mai mare viteză pe care am atins-o, că nu m-a intrebat nimeni și am un record. (râde)
Reformulez. Nicky, care e cea mai mare viteză cu care ai mers în MotoGP? (mândru) Anul ăsta, într-un antrenament de la Barcelona, cred că am atins 214 mile pe oră (344 km/h), la ora aia era în topul vitezelor. Dar viteza de la care am căzut… nu știu, nu sunt sigur.
Au existat momente când, după un accident, te-ai gândit că acest sport este prea periculos pentru tine? Nu neapărat. Bine, poate chiar atunci când zăceam întins pe asfalt mă gândeam Stăteam și făceam inventarul să văd dacă sunt întreg, dacă mai pot mișca toate părțile corpului, poate doar atunci un pic. Dar în general nu, știu că e periculos, asta am ales să fac.
Dacă ai putea alege acum doi piloți care să concureze pentru echipa ta privată de MotoGP, care ar fi ei? Aaa, eu aș fi primul, normal. (râde) Mi-ar plăcea să pilotez pentru propria mea echipă. Celălalt ar fi Marquez, he”s the youngest, hottest guy in MotoGP. (descriere care nu mai necesită traducere).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER