Opel Meriva, a doua generație

Opel Meriva, a doua generație
  • Publicat:
  • Actualizat:

Cea de-a doua generație a modelului Opel Meriva este inovatoare,
flexibilă și stilată, având totodată un design deosebit de elegant.
Este prevăzută cu o serie de funcții inovatoare care au rolul de a
optimiza utilizarea simplă și flexibilă a spațiului interior și
care-i conferă în același timp caracteristici ergonomice
inegalabile.

Odată cu prima generație a modelului Meriva, lansată în 2003, Opel
a creat un nou segment de piață, acela al monovolumelor de mici
dimensiuni, disponibile la un preț avantajos. Prin intermediul
sistemul flexibil de
dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, poziției înalte a
pasagerilor și spațiului interior generos, Opel Meriva și-a
menținut în permanență rolul de lider în clasa sa, înregistrând cel
mai mare număr de vânzări în cadrul segmentului din care face parte
(peste un milion de unități) și fiind în același timp un reper în
ceea ce privește calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scăzută
rată de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german
TÃœV în 2007.

Cea de-a doua generație a modelului Meriva nu trăiește din gloria
generației anterioare, preferând în schimb să iasă în evidență prin
propriile capacități. Concepută și dezvoltată în Rüsselsheim,
Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel într-un
monovolum dinamic și elegant, în ciuda dimensiunilor sale reduse.
Mai mult, dotările flexibile și accesibile ale noului Opel Meriva
oferă o nouă dimensiune a funcționalității, caracterului ergonomic
și aspectului estetic.

La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovator FlexDoors, cu
portierele din spate prevăzute cu balamale posterioare, care
facilitează accesul în autovehicul, o dotare extrem de importantă
pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt
utilizate foarte des. Acest sistem reprezintă, de asemenea, o
premieră pentru un producător auto de serie. Iar suportul integrat
pentru biciclete FlexFix, disponibil opțional, este ușor de
utilizat și nu ocupă spațiu în partea din spate a
autovehiculului.

La interior, noutățile sunt complet inovatoare, cu clasă, un
versatilitate inovatoare și o stare de bine neegalate de niciun
autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevăzut cu sistemul
îmbunătățit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spațiu de
depozitare mărit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept
inovator de consolă centrală care oferă spațiu de stocare flexibil,
scaune față cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul său,
dar și scaune față opționale ergonomice, certificate de experți,
care oferă o susținere optimă a spatelui.

Toate aceste dotări ergonomice au convins o asociație independentă
de medici specialiști și terapeuți din Germania că dotările
speciale ale modelului Meriva au în vedere menținerea pe termen
lung a sănătății spatelui. Astfel, asociația Aktion Gesunder Rücken
(AGR, „acțiune pentru un spate sănătos”) a acreditat sistemul de
portiere FlexDoors și sistemul de dispunere a scaunelor din spate
FlexSpace, incluse în dotarea standard a noului Meriva, precum și
scaunele față opționale cu numeroase posibilități de reglare și
suportul FlexFix pentru transportul bicicletelor. Opel Meriva este
primul autovehicul cu atât de multe funcții recomandate de
specialiști în sănătate.

FlexDoors deschide o nouă eră în ceea ce privește accesul în
autovehicul

Sistemul unic de portiere spate cu balamale posterioare al
autovehiculului Meriva deschide o nouă dimensiune a accesibilității
pentru locurile din spate. Designul portierelor cu deschidere
înainte FlexDoors optimizează spațiul de urcare și coborâre din
autovehicul: acestea se deschid independent de portierele din față,
datorită utilizării unui montant B sigur și robust, care sporește
rigiditatea și nivelul de siguranță pasivă.


Portierele FlexDoors facilitează urcarea în autovehicul și
coborârea din acesta fără a fi nevoie de mișcări incomode, chiar și
în spații strâmte. Pentru un acces optim, portierele FlexDoors se
deschid într-un unghi de până la 84 de grade, mult mai larg decât
unghiul de 67 de grade al portierelor obișnuite, și sunt prevăzute
cu mânere rezistente cu utilizare intuitivă, dispuse pe montantul
B. Atât ocupanții locurilor din față, cât și cei ai locurilor din
spate beneficiază de același spațiu generos de acces în autovehicul
și de patru unghiuri de deschidere a portierelor.

Sistemul FlexDoors este, de asemenea, deosebit de confortabil
pentru părinții care trebuie să se aplece spre interior pentru a
instala un scaun pentru copii sau pentru a fixa centura de
siguranță a celor mici. Atunci când portierele din față și cele din
spate sunt deschise simultan, FlexDoors creează o zonă de
siguranță: părinții și copiii pot coborî din autovehicul în același
timp, fără a fi separați de o portieră, iar copiii pot fi
supravegheați. De asemenea, șoferul sau pasagerul din față poate
deschide mai simplu și mai confortabil una din portierele din spate
pentru a așeza o haină, o servietă sau o umbrelă în spatele
scaunului din față.

FlexDoors adaugă, de asemenea, un plus de stil autovehiculului
Meriva. Prin intermediul acestui sistem, urcarea în autovehicul și
coborârea din acesta sunt mult mai naturale și elegante.

O inovație în adevăratul sens al cuvântului, sistemul FlexDoors a
fost dezvoltat în permanență începând din 2005, fiind caracterizat
prin calitate desăvârșită, nivel ridicat de funcționalitate,
ergonomie și siguranță. Printre altele, inginerii au dezvoltat un
sistem mecatronic extrem de sofisticat, patentat, pentru încuierea
automată a portierelor, care asigură faptul că pasagerii sunt
întotdeauna protejați în timpul deplasării.

Noi
standarde în materie de flexibilitate la bordul
autovehiculului

Noul Meriva are un nivel extins de flexibilitate la bord. Sistemul
inovator de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, moștenit de
la modelul Meriva anterior, a fost îmbunătățit și rafinat. Pentru
deplasarea scaunelor din spate și schimbarea configurației acestora
sunt necesare acum mișcări mai puține și mult mai intuitive. Puteți
glisa aceste scaune în spate și înspre partea centrală a
habitaclului pentru a crea un spațiu de relaxare mai lat pentru doi
pasageri și o zonă pentru picioare mai extinsă. Sau puteți glisa
scaunele laterale în față pentru a extinde spațiul de depozitare a
bagajelor, chiar și în condițiile în care transportați trei
pasageri. Plierea scaunelor pentru a obține un volum de încărcare a
portbagajului de până la 1500 de litri este acum mai simplă
datorită unui sistem de curele care pot fi manevrate cu o singură
mână. Curelele suplimentare facilitează plierea scaunelor din spate
atât din habitaclu, cât și din portbagaj.

De asemenea, sistemul FlexSpace permite pasagerilor din spate să
aibă o poziție de ședere mai înaltă față de ocupanții locurilor din
față, printr-o dispunere tip „amfiteatru”, care sporește
vizibilitatea acestora asupra drumului parcurs.

Compartimentele de depozitare au fost extinse în mod semnificativ
peste tot în habitaclu; noul Meriva dispune de un număr total de 32
de compartimente ușor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel
mai frecvent transportate în interiorul unui autovehicul. Printre
acestea, sistemul inovator de consolă centrală FlexRail alcătuit
din unități de stocare mobile care glisează pe șinele din aluminiu
amplasate între scaunele din față îmbunătățește nivelul de
ergonomie al noului Meriva și oferă o cotieră confortabilă cu
posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost
posibilă prin amplasarea manetei schimbătorului de viteze într-o
poziție mai înaltă și montarea unei frâne de parcare electrice ca
dotare standard pentru toate versiunile.

Noile scaune din față cu proporții generoase au aceeași structură
cu cea a modelelor Astra și Insignia. Gama de reglare a acestora nu
a fost egalată de niciun alt autovehicul din segmentul respectiv –
240 mm în față/spate și 65 mm în înălțime; astfel, persoanele de
orice talie și constituție își pot găsi cea mai confortabilă
poziție de ședere. În plus, Opel pune la dispoziția clienților
scaunele opționale complet reglabile certificate de AGR și
prevăzute cu funcție suplimentară de înclinare a spătarului, suport
lombar și pentru coapse extins și tetiere reglabile în patru
direcții.

Transpunerea noului design Opel la un autovehicul din clasa
monovolum

Meriva perfecționează noul limbaj de design expresiv al mărcii
Opel, în care măiestria sculpturală se îmbină cu precizia germană
și reia aceeași eleganță dinamică și calitate întâlnite la modelele
Insignia și la noul Astra.

Linia mai coborâtă a acoperișului, partea laterală a caroseriei
etalând motivul tăișului, caracteristic pentru modelele Opel, și
linia curbată a geamurilor din spate îi conferă noului Meriva un
aspect modern și distinct. Acestea sporesc, de asemenea,
vizibilitatea pasagerilor din spate, în special a copiilor.

În interior, senzația de spațiu generos este sporită de panoul de
instrumente arcuit, în formă de aripă, care a fost coborât și
deplasat înainte, iar consola centrală înclinată înainte adaugă o
percepție sculpturală.
Interiorul este disponibil în șase combinații diferite de culori și
finisaje, cea mai largă gamă oferită vreodată de Opel pentru un
singur model.

Performanțe cu un
consum redus de carburant

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu
15 mm, un ecartament față mărit cu 39 mm și un ecartament spate cu
45 mm mai mare decât prima generație a modelului, pentru o
manevrabilitate îmbunătățită și un nivel sporit de confort în
timpul călătoriei. Punțile față și spate au fost concepute pe baza
modelului Zafira, apropiind și mai mult noul monovolum Opel de mici
dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirecția
electrohidraulică înlocuiește configurația complet electrică a
modelului anterior. Printre dotările de siguranță activă standard
se numără sistemul de frânare cu patru discuri, sistemul electronic
de control al stabilității și sistemul de control al
tracțiunii.

Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentrează
pe obținerea unor performanțe ridicate cu un consum redus de
carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei
motoarelor și introducerea funcției de supraalimentare pentru
reducerea reală a consumului de carburant, asigurând o călătorie
confortabilă și echilibrată. Acestea dezvoltă o putere de la 55
kW/75 cp până la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din această gamă
respectă norma de emisii Euro 5.

Gama sistemelor de propulsie pe benzină include trei variante ale
noii generații a motorului de 1,4 litri:

Versiunea de bază de 1,4 litri și o putere de 100 cp este singura
unitate aspirată natural cu sincronizare variabilă a supapelor
pentru o admisie îmbunătățită a aerului.

Noul motor 1.4 Turbo care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp și
generează un cuplu de 175 Nm este introdus în premieră mondială în
dotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cu
o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 și
consumul de carburant, asigurând în același timp o creștere cu 15%
a puterii dezvoltate.

O versiune mai puternică a motorului 1.4 Turbo, care dezvoltă o
putere de 103 kW/140 cp reprezintă cea mai performantă unitate a
gamei. Aceasta generează un cuplu de 200 Nm și este echipată cu o
transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Comparativ cu varianta de
1,8 litri din dotarea generației anterioare a modelului Meriva,
noul motor 1.4 Turbo asigură o creștere cu 12% a puterii dezvoltate
și o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.

Două motoare diesel sunt disponibile la lansare:

Versiunea de bază diesel 1.3 CDTI, care dezvoltă o putere de 55
kW/75 cp și este prevăzută cu tehnologia în buclă închisă. Opel
este primul producător auto care utilizează acest sistem de control
pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree
mică. Tehnologia permite noului Meriva să parcurgă 100 km cu un
consum de carburant de numai 4,9 litri și un nivel al emisiilor de
CO2 de 129 g/km.

Varianta 1.7 CDTI dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp și generează un
cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipată cu o transmisie automată cu
șase trepte de viteză, dotare nouă pentru autovehiculul
Meriva.

Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama de motoare
mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scăzute de CO2
care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp. Două
variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o
transmisie manuală cu șase trepte de viteză, vor furniza o putere
de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.

Noul
campion al flexibilității este lider și în ceea ce privește
ergonomia

„Prin intermediul sistemelor de dispunere a scaunelor Flex7 din
dotarea modelului Zafira și FlexSpace al autovehiculului Meriva, am
creat o nouă dimensiune, complet integrată a flexibilității la
bordul autovehiculului, care în esență este mai ergonomic decât
conceptele flexibile anterioare”, afirmă Alain Visser,
Vicepreședinte Vânzări, Marketing și Servicii Post-vânzare al
Opel/Vauxhall.

„Am dorit să facem din noul Meriva un campion în materie de
ergonomie și flexibilitate în industria de autovehicule. Niciun alt
autovehicul nu oferă atât de multe funcții inovatoare, inteligente,
nu se preocupă atât de mult de confortul pasagerilor sau ușurează
într-atât de mult experiența la bord. Deși modelul Meriva este
încadrat în segmentul monovolumelor de mici dimensiuni, am dorit să
ne asigurăm că designul, calitatea și funcțiile acestuia amintesc
de cele ale unui autovehicul din clasele superioare, lucru de care
suntem foarte mândri”.

Producția de seria a modelului Meriva se realizează la Zaragoza, în
Spania.

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
Neverosimil! De ce au renunțat chinezii la Andrea Compagno, după 17 goluri în 26 de meciuri
Neverosimil! De ce au renunțat chinezii la Andrea Compagno, după 17 goluri în 26 de meciuri
Lovitură pentru profesori! Salariile și sporurile, înghețate de la anul și asta nu e tot!
Lovitură pentru profesori! Salariile și sporurile, înghețate de la anul și asta nu e tot!
Catalanii trec la ‘amenințări’! Starul Barcelonei care ar putea fi dat afară la finalul sezonului
Catalanii trec la ‘amenințări’! Starul Barcelonei care ar putea fi dat afară la finalul sezonului
Bomba sfârşitului de an! Adrian Mutu, revenire de senzaţie în Superliga
Bomba sfârşitului de an! Adrian Mutu, revenire de senzaţie în Superliga
BREAKING | Contract modificat!
BREAKING | Contract modificat! "Perla" a acceptat înţelegerea cu FCSB şi a semnat: clauză de reziliere 50 de milioane €
Cum arată astăzi cea mai veche asistentă tv! Abia dacă o mai recunoști. Pe vremuri făcea furori în ipostaze incendiare!
Cum arată astăzi cea mai veche asistentă tv! Abia dacă o mai recunoști. Pe vremuri făcea furori în ipostaze incendiare!
Suma COLOSALĂ plătită de Ștefan Bănică și Andreea Marin pentru facultatea fiicei lor. Violeta va studia la...
Suma COLOSALĂ plătită de Ștefan Bănică și Andreea Marin pentru facultatea fiicei lor. Violeta va studia la...
BANCUL ZILEI. Bubulina: – Bulă, te-am rugat să bați covorul. Ai făcut-o?
BANCUL ZILEI. Bubulina: – Bulă, te-am rugat să bați covorul. Ai făcut-o?
Mărturiile înfiorătoare ale pasagerilor captivi în aeronava cu fum care zbura spre Zurich:
Mărturiile înfiorătoare ale pasagerilor captivi în aeronava cu fum care zbura spre Zurich: "Ne-am acoperit gura cu o cârpă"
Vâscul este VINDECĂTOR! Puțini știu cum trebuie folosită planta de fapt
Vâscul este VINDECĂTOR! Puțini știu cum trebuie folosită planta de fapt
Decizia radicală luată de Cristi Borcea. Ce se întâmplă cu averea milionarului român
Decizia radicală luată de Cristi Borcea. Ce se întâmplă cu averea milionarului român
Lacrimi și suspine pentru o vedetă din România! „Nu mai vreau nevastă, nu mai vreau nimic”
Lacrimi și suspine pentru o vedetă din România! „Nu mai vreau nevastă, nu mai vreau nimic”
Se schimbă buletinele. Cartea electronică de identitate care se introduce în toată România
Se schimbă buletinele. Cartea electronică de identitate care se introduce în toată România
Știrea momentului în Ajun de Crăciun
Știrea momentului în Ajun de Crăciun
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Au început reducerile de iarnă: mii de jocuri la prețuri accesibile
Au început reducerile de iarnă: mii de jocuri la prețuri accesibile
Antrenorul Petrolului Ploieşti şi-a anunţat demisia
Antrenorul Petrolului Ploieşti şi-a anunţat demisia
Un șofer lent circulă pe banda 2. E legal să-l depășești prin dreapta, pe banda 1?
Un șofer lent circulă pe banda 2. E legal să-l depășești prin dreapta, pe banda 1?
Mireasa sezon 10. Mesajul Ramonei pe Instagram, după ce s-a căsătorit cu Stelian. Ce a anunțat
Mireasa sezon 10. Mesajul Ramonei pe Instagram, după ce s-a căsătorit cu Stelian. Ce a anunțat
×