Cea de-a doua generație a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibilă și stilată, având totodată un design deosebit de elegant. Este prevăzută cu o serie de funcții inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea simplă și flexibilă a spațiului interior și care-i conferă în același timp caracteristici ergonomice inegalabile.
Odată cu prima generație a modelului Meriva, lansată în 2003, Opel a creat un nou segment de piață, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un preț avantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, poziției înalte a pasagerilor și spațiului interior generos, Opel Meriva și-a menținut în permanență rolul de lider în clasa sa, înregistrând cel mai mare număr de vânzări în cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unități) și fiind în același timp un reper în ceea ce privește calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scăzută rată de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TÃœV în 2007.
Cea de-a doua generație a modelului Meriva nu trăiește din gloria generației anterioare, preferând în schimb să iasă în evidență prin propriile capacități. Concepută și dezvoltată în Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel într-un monovolum dinamic și elegant, în ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotările flexibile și accesibile ale noului Opel Meriva oferă o nouă dimensiune a funcționalității, caracterului ergonomic și aspectului estetic.
La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevăzute cu balamale posterioare, care facilitează accesul în autovehicul, o dotare extrem de importantă pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezintă, de asemenea, o premieră pentru un producător auto de serie. Iar suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil opțional, este ușor de utilizat și nu ocupă spațiu în partea din spate a autovehiculului.
La interior, noutățile sunt complet inovatoare, cu clasă, un versatilitate inovatoare și o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevăzut cu sistemul îmbunătățit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spațiu de depozitare mărit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consolă centrală care oferă spațiu de stocare flexibil, scaune față cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul său, dar și scaune față opționale ergonomice, certificate de experți, care oferă o susținere optimă a spatelui.
Toate aceste dotări ergonomice au convins o asociație independentă de medici specialiști și terapeuți din Germania că dotările speciale ale modelului Meriva au în vedere menținerea pe termen lung a sănătății spatelui. Astfel, asociația Aktion Gesunder Rücken (AGR, „acțiune pentru un spate sănătos”) a acreditat sistemul de portiere FlexDoors și sistemul de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, incluse în dotarea standard a noului Meriva, precum și scaunele față opționale cu numeroase posibilități de reglare și suportul FlexFix pentru transportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cu atât de multe funcții recomandate de specialiști în sănătate. FlexDoors deschide o nouă eră în ceea ce privește accesul în autovehicul Sistemul unic de portiere spate cu balamale posterioare al autovehiculului Meriva deschide o nouă dimensiune a accesibilității pentru locurile din spate. Designul portierelor cu deschidere înainte FlexDoors optimizează spațiul de urcare și coborâre din autovehicul: acestea se deschid independent de portierele din față, datorită utilizării unui montant B sigur și robust, care sporește rigiditatea și nivelul de siguranță pasivă.
Portierele FlexDoors facilitează urcarea în autovehicul și coborârea din acesta fără a fi nevoie de mișcări incomode, chiar și în spații strâmte. Pentru un acces optim, portierele FlexDoors se deschid într-un unghi de până la 84 de grade, mult mai larg decât unghiul de 67 de grade al portierelor obișnuite, și sunt prevăzute cu mânere rezistente cu utilizare intuitivă, dispuse pe montantul B. Atât ocupanții locurilor din față, cât și cei ai locurilor din spate beneficiază de același spațiu generos de acces în autovehicul și de patru unghiuri de deschidere a portierelor.
Sistemul FlexDoors este, de asemenea, deosebit de confortabil pentru părinții care trebuie să se aplece spre interior pentru a instala un scaun pentru copii sau pentru a fixa centura de siguranță a celor mici. Atunci când portierele din față și cele din spate sunt deschise simultan, FlexDoors creează o zonă de siguranță: părinții și copiii pot coborî din autovehicul în același timp, fără a fi separați de o portieră, iar copiii pot fi supravegheați. De asemenea, șoferul sau pasagerul din față poate deschide mai simplu și mai confortabil una din portierele din spate pentru a așeza o haină, o servietă sau o umbrelă în spatele scaunului din față.
FlexDoors adaugă, de asemenea, un plus de stil autovehiculului Meriva. Prin intermediul acestui sistem, urcarea în autovehicul și coborârea din acesta sunt mult mai naturale și elegante.
O inovație în adevăratul sens al cuvântului, sistemul FlexDoors a fost dezvoltat în permanență începând din 2005, fiind caracterizat prin calitate desăvârșită, nivel ridicat de funcționalitate, ergonomie și siguranță. Printre altele, inginerii au dezvoltat un sistem mecatronic extrem de sofisticat, patentat, pentru încuierea automată a portierelor, care asigură faptul că pasagerii sunt întotdeauna protejați în timpul deplasării.
Noi standarde în materie de flexibilitate la bordul autovehiculului
Noul Meriva are un nivel extins de flexibilitate la bord. Sistemul inovator de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, moștenit de la modelul Meriva anterior, a fost îmbunătățit și rafinat. Pentru deplasarea scaunelor din spate și schimbarea configurației acestora sunt necesare acum mișcări mai puține și mult mai intuitive. Puteți glisa aceste scaune în spate și înspre partea centrală a habitaclului pentru a crea un spațiu de relaxare mai lat pentru doi pasageri și o zonă pentru picioare mai extinsă. Sau puteți glisa scaunele laterale în față pentru a extinde spațiul de depozitare a bagajelor, chiar și în condițiile în care transportați trei pasageri. Plierea scaunelor pentru a obține un volum de încărcare a portbagajului de până la 1500 de litri este acum mai simplă datorită unui sistem de curele care pot fi manevrate cu o singură mână. Curelele suplimentare facilitează plierea scaunelor din spate atât din habitaclu, cât și din portbagaj.
De asemenea, sistemul FlexSpace permite pasagerilor din spate să aibă o poziție de ședere mai înaltă față de ocupanții locurilor din față, printr-o dispunere tip „amfiteatru”, care sporește vizibilitatea acestora asupra drumului parcurs.
Compartimentele de depozitare au fost extinse în mod semnificativ peste tot în habitaclu; noul Meriva dispune de un număr total de 32 de compartimente ușor accesibile pentru depozitarea obiectelor cel mai frecvent transportate în interiorul unui autovehicul. Printre acestea, sistemul inovator de consolă centrală FlexRail alcătuit din unități de stocare mobile care glisează pe șinele din aluminiu amplasate între scaunele din față îmbunătățește nivelul de ergonomie al noului Meriva și oferă o cotieră confortabilă cu posibilitate de glisare. Introducerea sistemului FlexRail a fost posibilă prin amplasarea manetei schimbătorului de viteze într-o poziție mai înaltă și montarea unei frâne de parcare electrice ca dotare standard pentru toate versiunile.
Noile scaune din față cu proporții generoase au aceeași structură cu cea a modelelor Astra și Insignia. Gama de reglare a acestora nu a fost egalată de niciun alt autovehicul din segmentul respectiv – 240 mm în față/spate și 65 mm în înălțime; astfel, persoanele de orice talie și constituție își pot găsi cea mai confortabilă poziție de ședere. În plus, Opel pune la dispoziția clienților scaunele opționale complet reglabile certificate de AGR și prevăzute cu funcție suplimentară de înclinare a spătarului, suport lombar și pentru coapse extins și tetiere reglabile în patru direcții. Transpunerea noului design Opel la un autovehicul din clasa monovolum
Meriva perfecționează noul limbaj de design expresiv al mărcii Opel, în care măiestria sculpturală se îmbină cu precizia germană și reia aceeași eleganță dinamică și calitate întâlnite la modelele Insignia și la noul Astra.
Linia mai coborâtă a acoperișului, partea laterală a caroseriei etalând motivul tăișului, caracteristic pentru modelele Opel, și linia curbată a geamurilor din spate îi conferă noului Meriva un aspect modern și distinct. Acestea sporesc, de asemenea, vizibilitatea pasagerilor din spate, în special a copiilor.
În interior, senzația de spațiu generos este sporită de panoul de instrumente arcuit, în formă de aripă, care a fost coborât și deplasat înainte, iar consola centrală înclinată înainte adaugă o percepție sculpturală. Interiorul este disponibil în șase combinații diferite de culori și finisaje, cea mai largă gamă oferită vreodată de Opel pentru un singur model.
Performanțe cu un consum redus de carburant
Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament față mărit cu 39 mm și un ecartament spate cu 45 mm mai mare decât prima generație a modelului, pentru o manevrabilitate îmbunătățită și un nivel sporit de confort în timpul călătoriei. Punțile față și spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind și mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirecția electrohidraulică înlocuiește configurația complet electrică a modelului anterior. Printre dotările de siguranță activă standard se numără sistemul de frânare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilității și sistemul de control al tracțiunii.
Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva se concentrează pe obținerea unor performanțe ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor și introducerea funcției de supraalimentare pentru reducerea reală a consumului de carburant, asigurând o călătorie confortabilă și echilibrată. Acestea dezvoltă o putere de la 55 kW/75 cp până la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din această gamă respectă norma de emisii Euro 5.
Gama sistemelor de propulsie pe benzină include trei variante ale noii generații a motorului de 1,4 litri:
Versiunea de bază de 1,4 litri și o putere de 100 cp este singura unitate aspirată natural cu sincronizare variabilă a supapelor pentru o admisie îmbunătățită a aerului.
Noul motor 1.4 Turbo care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp și generează un cuplu de 175 Nm este introdus în premieră mondială în dotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cu o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 și consumul de carburant, asigurând în același timp o creștere cu 15% a puterii dezvoltate.
O versiune mai puternică a motorului 1.4 Turbo, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp reprezintă cea mai performantă unitate a gamei. Aceasta generează un cuplu de 200 Nm și este echipată cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Comparativ cu varianta de 1,8 litri din dotarea generației anterioare a modelului Meriva, noul motor 1.4 Turbo asigură o creștere cu 12% a puterii dezvoltate și o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Două motoare diesel sunt disponibile la lansare:
Versiunea de bază diesel 1.3 CDTI, care dezvoltă o putere de 55 kW/75 cp și este prevăzută cu tehnologia în buclă închisă. Opel este primul producător auto care utilizează acest sistem de control pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree mică. Tehnologia permite noului Meriva să parcurgă 100 km cu un consum de carburant de numai 4,9 litri și un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km.
Varianta 1.7 CDTI dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp și generează un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipată cu o transmisie automată cu șase trepte de viteză, dotare nouă pentru autovehiculul Meriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama de motoare mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scăzute de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp. Două variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză, vor furniza o putere de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.
Noul campion al flexibilității este lider și în ceea ce privește ergonomia
„Prin intermediul sistemelor de dispunere a scaunelor Flex7 din dotarea modelului Zafira și FlexSpace al autovehiculului Meriva, am creat o nouă dimensiune, complet integrată a flexibilității la bordul autovehiculului, care în esență este mai ergonomic decât conceptele flexibile anterioare”, afirmă Alain Visser, Vicepreședinte Vânzări, Marketing și Servicii Post-vânzare al Opel/Vauxhall.
„Am dorit să facem din noul Meriva un campion în materie de ergonomie și flexibilitate în industria de autovehicule. Niciun alt autovehicul nu oferă atât de multe funcții inovatoare, inteligente, nu se preocupă atât de mult de confortul pasagerilor sau ușurează într-atât de mult experiența la bord. Deși modelul Meriva este încadrat în segmentul monovolumelor de mici dimensiuni, am dorit să ne asigurăm că designul, calitatea și funcțiile acestuia amintesc de cele ale unui autovehicul din clasele superioare, lucru de care suntem foarte mândri”.
Producția de seria a modelului Meriva se realizează la Zaragoza, în Spania.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER