Schimbarea la față a lui Chevrolet Cruze s-a produs la spate. Chevrolet a lansat modelul hatchback, care întregește gama Cruze, vedeta ultimilor ani în WTCC. L-am testat la prezentarea pentru presă.
Designul unei mașini ține mult și de gust. De-aia e bine și să ai mai multe variante pentru același model. Unora le place hatchback-ul, sau mai pe românește „aia fără portbagaj”, deși spațiul de depozitare nu e neapărat mult diferit, ba chiar poate fi mai ergonomic. România preferă în general portbagajul, dar există public, în special tânăr, și pentru un hatchback reușit. Transformarea lui Cruze, modelul care a marcat despărțirea definitivă a Chevrolet de Daewoo, din sedan în hatchback, este una reușită. Aspectul general este mai sportiv, cu o tentă de agresivitate dată de înclinarea evidentă a părții din spate. Restul ține de gust, cum spuneam: designul părții modificate este unul simplist, atât hayonul, cât și stopurile. Fiind vorba despre transformarea unui model existent, poate fi explicabil că partea frontală este mai spectaculoasă. În fine, interiorul nu vine cu modificări, ceea ce nu este rău, pentru că standardul Cruze fusese bun de la început pentru clasa lui.
Benzină sau diesel?
Am avut la dispoziție două modele pentru drive-test: 1,8 litri / 141 CP benzină și 2,0 litri, 163 CP diesel. Primul lucru pe care a trebuit să-l fac la volanul motorizării pe benzină a fost să uit că Chevrolet Cruze este campioana din WTCC. Comportarea este decentă, dar atât. Nu vei impresiona cu depășirile, dar dacă nici nu îți dorești asta, nu e nicio problemă. Diferența în ceea ce privește dieselul se simte astfel cu atât mai mult. Cuplul este evident superior, puterea motorului e valorificată mult mai bine. Colac peste pupăză, parcă e și mai silențios.
De la 9.500 de euro
Una peste alta, Chevrolet Cruze este și în varianta hatchback o opțiune bună pentru omul obișnuit. Gama de prețuri, începând de la 9.500 de euro, cu TVA și primele de casare incluse. Chiar dacă modelul diesel recomandat depășește 17.000 de euro la preț de listă, ținând cont de ce primești, este evident că politica Chevrolet de a oferi un excelent raport preț/calitate continuă.
Chevrolet a vândut peste 2.000 de mașini până în august în 2011 în România, conform estimărilor Asociației Producătorilor și Importatorilor
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER