După 17 zile de competiții emoționante, sportivitate dusă până la extrem și momente magice, când visele de o viață au fost în final realizate prin obținerea unei medalii, Jocurile Olimpice de la Vancouver s-au încheiat duminică.
Comitetul de Organizare al Jocurilor Olimpice a oferit câteva date statistice privind competiția de la Vancouver, pe care le prezentăm în continuare:
17 zile de competiții;
15 discipline sportive;
9 baze pentru desfășurarea competițiilor;
3 baze de antrenament olimpice;
86 de competiții;
615 medalii acordate;
1.055 de buchete de flori oferite la ceremonia florilor;
82 de Comitete Olimpice Naționale prezente;
6.500 de sportivi și oficiali prezenți în total;
2.632 de sportivi înregistrați;
50.000 de oameni au muncit pe durata JO. Din acest total, 18.500 au fost voluntari, iar 6.500 de voluntari vor ajuta și în timpul Jocurilor Paralimpice;
25.000 de uniforme distribuite celor care au lucrat pentru buna desfășurare a JO;
96.409 de persoane acreditate pentru Jocuri;
10.800 de reprezentanți ai mass-media, 7.000 deținători de drepturi de transmisie, 2.800 de reporteri, fotografi și nedeținători de drepturi, precum și 1.000 de membri ai Serviciului Olimpic de Transmisiune;
3,5 miliarde de persoane s-au uitat la Jocurile Olimpice;
Deținătorii de drepturi de transmisie au oferit Jocurilor Olimpice acoperire pe mai mult de 300 de posturi de televiziune și 100 de site-uri din întreaga lume;
Cu 47 la sută mai multă acoperire televizată a Jocurilor Olimpice de la Vancouver decât la Torino 2006, ceea ce reprezintă aproximativ 24.000 de ore de transmisii;
50.000 de ore dedicate Jocurilor Olimpice pe toate platformele media din lume;
6.000 de ore de transmisie pe platformele de telefonie mobilă;
În ziua a 15-a a Jocurilor Olimpice, 33,1 milioane de canadieni (99 la sută) au urmărit competițiile;
1.500 de apariții ale mascotelor de la Vancouver 2010: Quatchi, Miga și Sumi;
20.567 de livrări făcute către locurile de desfășurare a probelor olimpice;
1,6 milioane de tichete de acces disponibile;
Peste 3,3 milioane de perechi de mănuși roșii având sigla Vancouver 2010 vândute;
500 de milioane de dolari încasați din vânzarea de produse cu brandul Vancouver 2010;
2,2 milioane de persoane participante la Olimpiada Culturală, care va mai continua încă trei săptămâni;
Peste 4.000 de artiști participanți și 600 de evenimente în cele 60 de zile ale Olimpiadei Culturale;
Peste 12.500 de ore de pregătiri voluntare a ceremoniei de închidere a JO. Miile de voluntari implicați în acest eveniment aveau vârste cuprinse între 10 și 68 de ani;
Peste 450 de costume, 3.600 de metri de elastic, 4.100 de perechi de pantofi, 18 kilograme de artificii, 10.000 de fluturi verzi, 200 de sfere gigant și baloane folosite la ceremonia de închidere;
275 de milioane de vizitatori a avut site-ul oficial www.vancouver2010.com, care a depășit recordul precedent realizat la ediția din 2008 a JO de vară de la Beijing, 105 milioane;
78 de milioane de vizitatori unici a avut site-ul oficial;
Recordul de vizitatori unici într-o zi a fost de 9.185.306 la 24 februarie. Recordul precedent, realizat la 11 august 2008 a fost de 8.797.614;
19,1 la sută din populația nord-americană cu acces la internet a vizitat site-ul în cursul lunii februarie;
4,6 la sută din populația întregii lumi cu acces la internet a vizitat site-ul;
14.000 de persoane au urmărit știri prin intermediul rețelei de socializare Twitter, pe pagina dedicată Twitter.com/2010Tweets;
Peste 1,25 de milioane de descãrãcri ale ghidului spectatorilor realizat pentru telefoanele mobile, ceea ce a făcut ca timp de 10 zile să fie aplicația gratuită numărul 1 din Canada;
1,1 milioane de fani pe Facebook, de aproape patru ori mai mulți decât la Beijing 2008.
Jocurile Olimpice de la Vancouver s-au încheiat în noaptea de duminică spre luni.
Andrei Mazurchievici, Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER