Pe final de contract cu UNICEF, Barcelona se gândește să mai reducă din actele caritabile. Presa spaniolă anunță că, în premieră în istoria clubului, gruparea catalană ar putea accepta un sponsor comercial pe tricou, de la care așteaptă 25 de milioane de euro pe sezon.
Un sponsor pe tricou e echivalent cu o creștere a bugetului clubului. În general, pentru că mai există și excepții. Cele mai cunoscute sunt Bilbao și Barcelona. Nu ar trebui să mire pe nimeni că e vorba de două echipe din Țara Bascilor și Catalunia, regiuni cunoscute pentru spiritul separatist și mândru al nativilor lor. Câteodată, și din varii motive, și acesta se mai înclină. În fața problemelor financiare, primii care au cedat sunt cei de la Bilbao, în 2008, când au acceptat pentru prima dată, după 110 ani de existență, un alt nume pe tricou. Un compromis doar pe jumătate, fiind vorba de o rafinărie de petrol din Țara Bascilor. Doi ani mai devreme, Barcelona a primit și ea un logo pe tricouri, dar era vorba de o cauză nobilă, în care cei care scoteau banii din buzunar erau chiar catalanii! Doar că vremurile s-au schimbat, la fel și președinții Barcelonei.
UNICEF costă bani
În 2006, cu Laporta președinte, Barcelona a semnat un acord pe cinci ani cu UNICEF, în urma căruia accepta logo-ul cunoscutei organizații pe fața tricoului. În plus, gruparea de pe „Camp Nou” varsă anual de atunci 1,5 milioane de euro în conturile UNICEF! Sport, ziarul de casă al Barcelonei, a anunțat, ieri, citând surse apropiate de clubul catalan, că actualul președinte, Sandro Rossel, studiază posibilitatea acceptării unui sponsor pe tricou. Unul care să dea bani, de data aceasta, în premieră în istoria de 111 ani ai clubului! În funcție și de prelungirea sau nu a acordului cu UNICEF, există trei variante, toate urmând să aducă bani grei.
Mai mult decât Real Madrid
Prima variantă, cea mai profitabilă, este cea în care UNICEF ar urma să cedeze poziția de sponsor principal. 25 de milioane de euro anual solicită Barcelona, cu două milioane mai mult decât încasează Realul de la Bwin. În celelalte două cazuri, în care, în ambele, UNICEF ar rămâne sponsor principal, pozițiile scoase la vânzare ar fi pe spatele tricourilor, sub număr (12 milioane de euro), sau pe spatele șortului de joc (între 6 și 12 milioane). Doar că, în ipoteza în care UNICEF rămâne sponsor, pare exclusă asocierea cu niște companii internaționale ce domină acum piața de profil, și anume casele de pariuri.
23,6 milioane de euro este cea mai mare sumă pe care o plătesc în acest moment două companii, AON și Standard Chartered, pentru a apărea pe tricourile lui Manchester United, respectiv Liverpool
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER