Cotidianul „As” susține în ediția de miercuri că „Somos todos macacos”, campania împotriva rasismului, lansată de Dani Alves și Neymar după meciul cu Villarreal de duminică, fusese plănuită din timp, alături de o companie specializată în marketing sportiv
Dovadă a faptului că momentul propriu-zis nu a fost planificat e faptul că niciun fotograf nu a surprins momentul, imaginile fiind disponibile doar din capturile TV
Cu siguranță, imaginea lui Dani Alves care a mâncat banana aruncată din tribune de un suporter al lui Villarreal în victoria Barcei de duminică, scor 3-2, a făcut înconjurul lumii. Fundașul brazilian a avut o reacție spontană și senzațională, iar după ce Neymar și-a susținut colegul, postându-și pe Instagram o poză când mânca o banană, campania împotriva rasismului a devenit virală. Balotelli, Roberto Carlos, Suarez, Hulk, Oscar, David Luiz, Eto”o sau Sergio Aguero sunt doar câțiva dintre jucătorii care s-au „aliat” și au lansat una dintre cele mai importante și vizibile campanii împotriva rasismului din fotbalul mondial. Se pare însă că „Somos todos macacos” (n.r. – „suntem toți maimuțe”), campania pe care a inițiat-o Alves, a fost una planificată în detaliu, singura variabilă fiind momentul în care a fost lansată.
Accidentat, Neymar a fost primul jucător care s-a pozat alături de o banană
Neymar ar fi trebuit să fi mănânce banana
Concret, cotidianul „As” a publicat miercuri un material în care susține că totul a pornit pe 29 martie, când Barcelona a câștigat cu 1-0 derby-ul Cataluniei cu Espanyol. Atunci, Neymar și Dani Alves au fost bombardați cu remarci rasiste de fanii lui Espanyol, care au aruncat și banane înspre cei doi brazilieni. Sătui, cei doi au discutat cu o agenție de marketing pentru a crea o campanie împotriva rasismului. Una cu mesaj mult mai puternic decât „Kick Off Racism”, care rulează deja în Anglia, și care să ajungă la cât mai mulți fotbaliști, pentru a transmite un mesaje de conștientizare a problemei, pe care autoritățile spaniole nu o tratează în mod serios, potrivit ziarelor spaniole.
Astfel, Neymar s-a adresat firmei de marketing cu care colaborează deja de ani buni, Meio e Mensagen. Răspunsul agenției a fost clar: când Neymar sau Alves vor mai fi ținta unor atacuri cu banane, aceștia vor trebui să culeagă banana de pe jos și să o mănânce, transmițând un mesaj extrem de puternic. Neplanificată, acțiunea suporterului lui Villarreal din meciul de duminică a fost momentul perfect pentru Alves pentru a demara campania. La doar câteva minute după ce fundașul Barcei a cules bananade pe teren, Neymar, care vedea meciul la televizor, fiind accidentat, a apărut alături de copilul său într-o poză pe Twitter și Instagram, lansând campania „Somos todos macacos”. În doar câteva ore, aceasta a devenit virală, zeci de mii de suporteri, dar și de oameni implicați în fotbal preluând modelul starului brazilian.
Tricourile care susțin campania lui Dani Alves și Neymar au apărut deja în Brazilia și se vând la 25 de euro bucata
„Acțiunile vorbesc mai puternic decât cuvintele. Un gest nu are nevoie de nicio traducere și tot ce vedem acum a devenit viral, e pe tot pe glob. Ideea era ca Neymar să mânânce banana, dar până la urmă a fost Alves și totul a ieșit ok”, a declarat pentru „As” Guga Ketzer, partener la agenția de publicitate Loducca, care a colaborat cu Meio e Mensagen la această campanie. „Am creat hashtagurile #somostodosmacacos și #weareallmonkeys tocmai pentru a câștiga cât mai mulți simpatizanți”, a încheiat Ketzer.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER