Încă o afacere marca LPF agită cluburile. Liga vrea să ia 1.000.000 de euro din publicitate pe stadioane și să dea la schimb câteva mingi. „Chilipirul” a fost refuzat deja de mai multe cluburi

Redactor:
Matei Udrea
Încă o afacere marca LPF agită cluburile. Liga vrea să ia 1.000.000 de euro din publicitate pe stadioane și să dea la schimb câteva mingi.
  • Publicat:
  • Actualizat:

Șefii cluburilor din Liga 1 sunt indignați de ultima propunere de afaceri venită de la LPF, conform căreia echipele ar trebui să cedeze spațiu publicitar pe propriile stadioane în contul câtorva mingi și al unor servicii existente deja.

Conform prezentării, care a ajuns la cluburi semnată de Robert Pongracz, vicepreședinte la LPF, cluburile din Liga 1 sunt invitate să cedeze, pentru următorii patru ani, un spațiu publicitar amplasat în spatele porților. La schimb ar primi garanția că reclama nu le va afecta propriile panouri publicitare și că va fi amplasată suficient de departe încât să nu provoace accidentarea jucătorilor, precum și un număr nespecificat de mingi și serviciile Instat (program de statistică), acestea din urmă fiind deja utilizate de doi ani și jumătate.

Liga încasează 1.000.000 de euro în patru ani, cluburile își cedează spațiile de reclamă și primesc mingi plus servicii deja existente

LPF proiectează această afacere cu firma lui Bobby Durbac, fost director de marketing la FCSB. Forul condus de Iorgulescu ar urma să primească 215.000 de euro în primul sezon, 245.000 de euro în al doilea sezon, 270.000 de euro în al treilea și al patrulea sezon.

Așadar, în total, este vorba de fix 1.000.000 de euro.


Sumele încasate de LPF depășesc cu mult costurile întregii operațiuni, iar cluburile pierd minimum 50.000 de euro pe an fiecare prin cedarea acestui spațiu de publicitate

În prezentarea trimisă cluburilor nu se specifică numărul mingilor care vor fi livrate, dar unele din sursele ProSport vorbesc de 10-15 bucăți. 

De asemenea, LPF informează conducătorii echipelor că acest contract va acoperi costurile abonamentului la Instat – program care oferă date statistice despre meciuri. Numai că acest abonament este deja în derulare, fiind oferit de LPF și prezentat la semnare, în 2014, drept o mare facilitate adusă de Ligă în sprijinul cluburilor. Potrivit noului contract, această facilitate ar urma acum să fie suportată tot de echipe.

Marea problemă – care a și provocat indignarea conducătorilor de cluburi – apare când se trage linie. Abonamentul la Instat costă LPF, potrivit unora dintre șefii de cluburi cu care a stat ProSport de vorbă, cel mult 20-30.000 de euro pe an. Câteva sute de mingi nu pot compensa diferența rămasă până la peste 200.000 de euro pe sezon.

Cu alte cuvinte, cineva va face profit pe spinarea cluburilor din Liga 1, care vor ieși în mare pagubă.

Șefii de cluburi resping categoric și califică propunerea drept „derizorie” și „păguboasă”

În schimb, paguba provocată cluburilor este majoră. „Nu, nu! Le-am spus încă de la ședință că nu putem să facem așa ceva. Nu că nu suntem de acord, dar noi avem un contract cu o firmă care are exclusivitate”, a exclamat Marcel Popescu, președinte la CSU Craiova, pentru ProSport. „Trebuie să vorbească acum cu respectiva firmă, nu cu mine! E ca și cum ar veni acum cineva la noi și ne-ar întreba dacă suntem de acord să ne transmită meciurile. Păi, noi avem deja un contract în derulare cu o firmă pentru asta. Nu știu nici câte mingi vor să ne dea, dar eu, oricum, n-am dreptul să le dau acest spațiu”, a adăugat conducătorul grupării din Oltenia.

Printre nemulțumiți este și ACS Poli Timișoara. „Nici vorbă să acceptăm așa ceva! Spațiul respectiv este deja cedat de clubul nostru în contul unui contract. Nu putem să mai dăm LPF ceva vândut deja. Acel spațiu este foarte important pentru fiecare club și, în plus, foarte scump”, a declarat Radu Birlica, director de marketing la ACS Timișoara. „Având în vedere că strategia noastră de marketing susține un proiect pe trei ani, iar spațiul propus de LPF spre a fi utilizat de minileduri este deja ocupat pentru următorii doi ani cu contracte ferme, ne vedem obligați să refuzăm această propunere”, a adăugat acesta.

Poziția oficială a clubului Dinamo este că nu a luat încă o decizie – deși cluburile trebuie să răspundă în scris până mâine, 9 iunie. Surse din cadrul grupării conduse de Negoiță au declarat însă, pentru ProSport, că noul președinte al „roș-albilor”, Alexandru David, a respins deja, în mod categoric, ideea LPF.

„Nu am semnat. Noi discutăm acum pentru un panotaj complet, din acela cu leduri, în jurul stadionului. Propunerea venită de la LPF este să cedăm exclusivitatea pentru spațiul respectiv, din spatele porților. Le-am transmis că nu semnez. Și nu voi semna decât dacă n-am o ofertă mai bună”, a declarat, pentru ProSport, și Valeriu Iftime, patron la FC Botoșani.

O poziție similară au și alte grupări din Liga 1. Sursele ProSport spun că și FCSB a respins oferta LPF.

Datele furnizate de oameni din conducerile cluburilor pentru ProSport sunt destul de clare: acestea ar urma să piardă venituri de minimum 50.000 de euro pe an, dacă acceptă afacerea propusă de LPF. Ceea ce primesc la schimb este calificat, de unii interlocutori, drept „derizoriu”.


Prezentarea semnată Robert Pongracz care a provocat indignarea cluburilor din Liga 1. Pongracz este angajat la LPF să apere interesele formațiilor din prima ligă

Răspunsul LPF lasă de înțeles că nu se va renunța la propunere chiar dacă grupările din Liga 1 o resping

Interesant este, însă, că LPF nu pare să renunțe prea ușor la această afacere ciudată. În răspunsul transmis ProSport, Robert Pongracz, vicepreședinte al Ligii și omul care a semnat propunerea către cluburi, spune clar: „În prezent, așteptăm opiniile cluburilor și, în funcție de răspunsurile lor, vom adapta proiectul propus pentru a fi în beneficiul cluburilor și al Ligii 1 Orange, după care ea va fi supusă aprobării Adunării Generale”. Asta, deși cluburile sunt categoric împotrivă, unele spunând clar că nici nu vor să audă de cedarea spațiului respectiv.

ProSport a trimis câteva întrebări concrete pe adresa LPF, legat de acest contract caracterizat de cluburi drept „păgubos” pentru acestea.

– Cine a negociat acest contract din partea LPF?
– Considerați că oferta este avantajoasă pentru cluburi?
– Ce feedback ați primit din partea conducătorilor din Liga 1?

Răspunsul LPF, semnat de vicepreședintele Robert Pongracz, este următorul:

„Stimate domn,

Vă mulțumesc mult pentru interesul acordat subiectului în cauză. 

Liga Profesionistă de Fotbal a primit o propunere de inițiere a unui proiect înaintat de o agenție de marketing sportiv, în care sunt prezentate platforme de publicitate specifice/de interes. Aceste platforme sunt utilizate actualmente în Campionatul din Franța (Ligue 1), însă în România nu au fost încă implementate. Din datele noastre, platformele de publicitate nu împiedică desfășurarea activității sau spațiul de activitate a altor platforme, cluburile sau anumite drepturi pe care agențiile cluburilor le dețin sau pe care le folosesc în mod curent.

Propunerea a fost înaintată cluburilor actuale ale Ligii 1 Orange așa cum a fost ea transmisă la recenta Adunare Generală, cu intenția de a primi opinia/feedback-ul acestora.

Potențialul economic pentru a susține acest proiect se regăsește în disputarea a nu mai puțin de 268 de meciuri ale Ligii 1 Orange și ar putea reprezenta un flux suplimentar substanțial de venituri pentru cluburi, fapt care reprezintă și va reprezenta un important obiectiv pentru Liga Profesionistă de Fotbal.

O informare adițională detaliată a fost trimisă către cluburi după Adunarea Generală, pentru a primi de la acestea feedback-ul referitor la acest proiect.

În prezent, așteptăm opiniile cluburilor și, în funcție de răspunsurile lor, vom adapta proiectul propus pentru a fi în beneficiul cluburilor și al Ligii 1 Orange, după care ea va fi supusă aprobării Adunării Generale.

Revenim și subliniem, în conformitate cu proiectul prezentat, faptul că această platformă nu este utilizată în prezent în meciurile Ligii 1 Orange, nici de către cluburi sau agenții de marketing sportiv și nici nu împiedică buna desfășurare a activității vreunei platforme de publicitate existente.

Rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru eventuale clarificări.

Robert Pongracz, vicepresedinte LPF”.


Robert Pongracz (dreapta), vicepreședinte al LPF, a venit cu o propunere de afacere în care cluburile dau spații publicitare de zeci de mii de euro și primesc la schimb siguranța că jucătorii nu se vor accidenta lovindu-se de panouri, precum și un număr neprecizat de mingi. Credit foto: Facebook

Mandatul lui Iorgulescu, multe gafe și scandaluri 

În ultimii ani, inițiativele și deciziile Ligii au stârnit adesea nemulțumirea cluburilor.

În 2015, Iorgulescu și oamenii săi au încercat să forțeze reducerea sumei pe care deținătorul drepturilor TV o plătea către cluburi, conform contractului. A fost un scandal mare în Adunarea Generală a LPF. ProSport a relatat în amănunt cazul aici și aici. Șefii cluburilor au respins revoltați propunerea, mai ales că, în mai 2014, când li s-a cerut să accepte Liga 1 cu doar 14 echipe, li s-a promis la schimb un contract mai mare din drepturile TV. La nici măcar un an distanță, după ce din Liga 1 au retrogradat 6 echipe (o treime din totalul cluburilor) și au promovat doar 2, LPF le propunea să li se taie din bani, de la 27 la circa 21 de milioane de euro. Iorgulescu a susținut, în Adunarea Generală, punctul de vedere al deținătorului drepturilor TV, și nu pe cel al cluburilor. Oferta a căzut la vot.

Astă-vară, LPF s-a bâlbâit teribil în cazul Rapid, fiind la un pas să înscrie în competiție o echipă care dăduse faliment și nu mai avea angajați. Lucrătorii Ligii au primit și înregistrat acte incomplete și ilegale depuse de persoane neautorizate în numele FC Rapid, apoi s-au speriat și au făcut pași înapoi. A izbucnit un conflict extins până la nivel politic. Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a amenințat cu plângeri penale dacă șefii LPF fac acest lucru. Până la urmă, Rapid a fost înlocuită de ACS Timișoara, dar acest lucru s-a întâmplat după startul competiției.

Tot astă-vară, ProSport a descoperit și a prezentat pe larg ilegalitățile comise de LPF la înregistrarea jucătorilor extracomunitari. Conform legilor UE și ale României, fotbaliștii din afara Uniunii Europene pot căpăta drept de joc doar după ce primesc permis de muncă de la Oficiul de Imigrări al statului nostru. LPF primea însă contracte incomplete și permitea ca jucătorii să intre pe teren fără aceste permise de muncă. Practic, Liga acoperea munca la negru, deoarece fără respectivele permise de muncă angajatorul nu poate încheia contracte legale, nu poate face asigurări de sănătate și de accident, nu poate plăti impozite etc. Fotbaliștii jucau ilegal.

Nici contractul cu Adeplast pentru Cupa Ligii – desființată acum câteva săptămâni – nu a fost lipsit de incidente. Cluburile nu și-au mai primit banii de peste un an. În unele cazuri, sumele restante sunt de ordinul sutelor de mii de euro. ProSport a relatat scandalul și faptul că, în timp ce patronul Adeplast susținea că e cu plățile la zi, șefii de la LPF le explicau cluburilor nemulțumite că sunt restanțe din partea sponsorului.

Șirul interminabil de bâlbe și scandaluri a fost completat, acum câteva săptămâni, de prestația lui Gino Iorgulescu, șeful LPF, într-un moment-cheie: Adunarea Generală a FRF. Răzvan Burleanu, președintele federației, a venit cu o propunere foarte controversată: LPF să cedeze o cotă-parte din drepturile TV ale Ligii 1, pe motiv de „solidaritate”, către cluburile din ligile inferioare. Gino Iorgulescu, mandatat de cluburi să pledeze în fața Adunării Generale a FRF împotriva propunerii lui Burleanu, s-a prezentat stângaci, nepregătit și neconvingător, ratând complet mica șansă de a explica, pe înțelesul tuturor, că este o propunere injustă și, foarte posibil, ilegală. Adunarea Generală a aprobat ideea șefului FRF cu o majoritate zdrobitoare (doar 10 voturi contra și o abținere din totalul de 205 participanți).

Matei Udrea / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Motivul real pentru care a murit Silviu Prigoană. De ce boală suferea milionarul, de fapt
Motivul real pentru care a murit Silviu Prigoană. De ce boală suferea milionarul, de fapt
Real Madrid s-a decis: 4 lovituri pe piața transferurilor! Doi jucători și-au dat deja acordul
Real Madrid s-a decis: 4 lovituri pe piața transferurilor! Doi jucători și-au dat deja acordul
„Mă odihnesc” Ultimele cuvinte ale lui Silviu Prigoană înainte să moară. Unul dintre prietenii cu care era la masă povestește ce a făcut înainte să-și dea ultima suflare
„Mă odihnesc” Ultimele cuvinte ale lui Silviu Prigoană înainte să moară. Unul dintre prietenii cu care era la masă povestește…
Giani Kiriță dă scorul exact la România – Kosovo și spune pe cine vrea în atac: „Poate să dea și gol!”
Giani Kiriță dă scorul exact la România – Kosovo și spune pe cine vrea în atac: „Poate să dea și…
NEWS ALERT | Joyskim Dawa şi-ar fi bătut soţia! Comunicatul poliţiei
NEWS ALERT | Joyskim Dawa şi-ar fi bătut soţia! Comunicatul poliţiei
Piţurcă şi-a călcat pe orgoliu şi şi-a recunoscut greşeala faţă de un fost mare fotbalist:
Piţurcă şi-a călcat pe orgoliu şi şi-a recunoscut greşeala faţă de un fost mare fotbalist: "Mi-a spus că regretă şi…
Ultimele CLIPE din viața lui Prigoană. Mărturisirile ȘOCANTE ale martorilor din restaurantul unde și-a dat ultima suflare
Ultimele CLIPE din viața lui Prigoană. Mărturisirile ȘOCANTE ale martorilor din restaurantul unde și-a dat ultima suflare
EXCLUSIV Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după moartea lui Silviu Prigoană: „Sunt în stare de șoc, îmi pare extrem de rău”
EXCLUSIV Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după moartea lui Silviu Prigoană: „Sunt în stare de șoc, îmi pare extrem de rău”
BANCUL ZILEI. Polițistul: - Bulă, de ce alergi cu 80 km/h prin oraș?
BANCUL ZILEI. Polițistul: - Bulă, de ce alergi cu 80 km/h prin oraș?
Avertismentul experților, după creșterea bruscă a Bitcoin: Nu riscați banii familiei pe așa ceva
Avertismentul experților, după creșterea bruscă a Bitcoin: Nu riscați banii familiei pe așa ceva
Imagini HALUCINANTE cu cea mai MARE planetă din Sistemul Solar
Imagini HALUCINANTE cu cea mai MARE planetă din Sistemul Solar
Momentul care l-a marcat pe Silviu Prigoană și l-a făcut să ia o decizie radicală: M-a dezgustat
Momentul care l-a marcat pe Silviu Prigoană și l-a făcut să ia o decizie radicală: M-a dezgustat
A murit Silviu Prigoană! Omul de afaceri ar fi suferit un accident stupid!
A murit Silviu Prigoană! Omul de afaceri ar fi suferit un accident stupid!
Sancțiune iarna pentru șoferi. Amendă chiar FĂRĂ anvelope de vară. Îți confiscă și certificatul de înmatriculare
Sancțiune iarna pentru șoferi. Amendă chiar FĂRĂ anvelope de vară. Îți confiscă și certificatul de înmatriculare
Declarația șocantă a unui martor care a văzut cum a murit Silviu Prigoană!
Declarația șocantă a unui martor care a văzut cum a murit Silviu Prigoană!
De ce A MURIT Silviu Prigoană! Cauza IREALĂ a decesului
De ce A MURIT Silviu Prigoană! Cauza IREALĂ a decesului
Ce cifră de afaceri a generat industria de jocuri video din România?
Ce cifră de afaceri a generat industria de jocuri video din România?
Când se joacă derby-ul feroviar CFR Cluj - Rapid Bucureşti. Programul etapei a 17-a a Superligii
Când se joacă derby-ul feroviar CFR Cluj - Rapid Bucureşti. Programul etapei a 17-a a Superligii
Imagini SPION cu noul model Dacia. A fost surprins în timpul testelor
Imagini SPION cu noul model Dacia. A fost surprins în timpul testelor
Cine este văduva lui Silviu Prigoană. Mihaela este mai tânără cu 15 ani decât regretatul om de afaceri
Cine este văduva lui Silviu Prigoană. Mihaela este mai tânără cu 15 ani decât regretatul om de afaceri
×