Lucrurile încep să se miște, în sfârșit, în ceea ce privește procesul de evaluare a mărcii „Steaua„, lucru așteptat cu sufletul la gură de toți suporterii „roș-albaștri”, dar și de clubul de fotbal al lui Gigi Becali.
Așa cum s-a decis încă din ianuarie, Clubul Sportiv al Armatei, deținut de Ministerul Apărării, va stabili prin licitație numele companiei care se va ocupa de întreg procesul de evaluare. Luni, 20 aprilie, CSA așteaptă depunerea dosarelor din partea firmelor interesate de această evaluare.
Clubul Sportiv plătește pentru evaluare, nu MApN-ul
ProSport a intrat în posesia caietului de sarcini și sunt câteva aspecte deosebit de interesante pe care firma câștigătoare va trebui să le îndeplinească. Dar înainte de acestea, un alt amănunt extrem de important e că întregul proces de evaluare este estimat că va costa 417.000 de lei, adică în jur de 95.000 de euro (vezi captura de sus), bani pe care nu-i va da Ministerul Apărării Naționale, ci chiar Clubul Sportiv al Armatei, din fonduri proprii (vezi captura de jos)!
Conform caietului de sarcini, evaluatorii vor trebui să stabilească valoarea de piață a brandului „Steaua București” la data de referință 31.12.2014. Iar în procesul de evaluare se vor avea în vedere palmaresul CSA Steaua București de la înființare și până acum și mărcile înregistrate de CSA Steaua. La punctul 1, obiectul procedurii de achiziție, se menționează printre altele: „În vederea stabilirii taxei de licență pentru activitatea de fotbal se va avea în vedere palmaresul CSA Steaua București din anul 1947 până în prezent, indiferent de semnul grafic folosit”.
Prejudiciul, o problemă în plus pentru Gigi Becali
Un alt lucru foarte important care li se cere evaluatorilor este cel de la litera d) „Stabilirea prejudiciului utilizării mărcii de către S.C. Fotbal Club în perioada 2004 – 31.12.2014”. În acest timp, echipa lui Gigi Becali, folosindu-se de numele Steaua, a câștigat 4 titluri naționale, o Cupă a României și două Supercupe ale României, dar cei mai mulți bani au venit din partea UEFA, pentru participările în Liga Campionilor și Europa League, și din drepturile TV, pentru participarea în Liga 1. De altfel, clubul lui Becali a înregistrat profituri însemnate în ultimii ani, cel mai mult în 2013 (11,8 milioane euro net). Dar rămâne de văzut cât din acest profit a rezultat din utilizarea mărcii Steaua și, în special, se vor lua în considerare banii încasați din marketing. De notat că, dacă n-ar fi folosit marca Steaua (toate însemnele clubului Armatei, a cărei continuatoare s-a considerat), echipa lui Gigi Becali n-ar fi avut dreptul să participe direct în Liga 1 și, o perioadă de timp, nici în cupele europene.
Steaua lui Gigi Becali a câștigat două titluri consecutive în ultimele sezoane
Procesul de evaluare va dura maximum 3 luni, după care marca va putea fi valorificată cu un anumit preț. Conform unor surse din piață, dacă clubul lui Becali va mai dori să utilizeze sigla sub care echipa de fotbal a câștigat Cupa Campionilor în 1986, probabil că va trebui să plătească aproape un milion de euro pe an.
Echipa lui Gigi Becali a pierdut dreptul de utilizare a mărcii „Steaua București” după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție din 3 decembrie 2014. ProSport a fost prima instituție mass-media care a publicat și motivarea deciziei ÎCCJ.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER