În campionatele puternice, FC Barcelona, Manchester United sau Bayern München strâng bani buni din vânzarea abonamentelor. În Liga I, interesul pentru acest capitol diferă de la o zonă la alta. Dacă în Ardeal și în Moldova lucrurile sunt bine puse la punct, granzii din București nu s-au gândit deocamdată să le ofere fanilor abonamente pentru sezonul următor.
Extrem de pretențioase atunci când vine vorba de performanțele sportive, echipele din București nu țin garda sus și la organizare. Steaua nu va tipări niciun abonament, explicația fiind preconizata mutare pe Național Arena via Buzău, iar la Dinamo și Rapid încă nu s-a discutat despre acest aspect, deși mai sunt mai puțin de două săptămâni până la startul Ligii I. La polul opus se situează rivalele Vaslui, Oțelul și CFR Cluj. Echipa patronată de Porumboiu a fost cea mai grăbită, iar pe 17 iunie scosese deja pe piață abonamentele, campioana României are în plan până și pachetele pentru Liga Campionilor, iar CFR-ul este campioană la capitolul vânzări, cu 1.300 de abonamente date.
Promovatele se bat în idei de marketing Cea mai năstrușnică idee vine însă din partea Voinței Sibiu, echipă care în urmă cu câteva săptămâni nici nu visa la Liga I. Ardelenii vor scoate luni la vânzare abonamentele și, deși nu au stabilit încă prețurile, le-au promis fanilor care au fost prezenți la barajul cu Năvodari o reducere de 20%. Pe locul doi la capitolul „inedit” se află Petrolul, fanii „lupilor” având la dispoziție abonamente pentru două stadioane: cel din Buzău și noul „Ilie Oană”, care va fi gata la mijlocul lunii septembrie.
Petrolul oferă în limita locurilor disponibile abonamente gratuite copiilor de până la 11 ani
FC Vaslui le oferă elevilor o reducere de 50% din prețul abonamentelor, iar pensionarilor un discount de 25%
Cel mai scump abonament se vinde la lojele stadionului CFR Cluj și costă 4.000 de lei
STRATEGIE – Petrolul i-a protejat pe „socios” Rămase corigente, Steaua, Dinamo și Rapid ar avea de învățat câte ceva de la Petrolul Ploiești. Deși a jucat în Liga a II-a, echipa condusă de Valeriu Răchită a dezvoltat un sistem de „socios” la fel ca și FC Barcelona sau Benfica Lisabona. Nou-promovata a scos la vânzare abonamentele încă de pe 20 iunie, atunci când pentru două zile le-a oferit în exclusivitate membrilor „socios” acces la tichetele pentru noul sezon. PLANURI – Cine vinde și cine nu Dinamo, Rapid, FC Brașov și Sportul încă nu au stabilit cât vor costa abonamentele și când vor fi scoase la vânzare. Fără niciun abonament vândut se află și alte echipe, dar, spre deosebire de cele patru, acestea chiar știu când vor ieși pe piață cu tichetele pentru sezonul viitor: Gaz Metan și Astra le vor scoate la vânzare zilele acestea, Voința Sibiu și Dacia Mioveni le vor vinde de luni, iar FCM Tg. Mureș va comercializa abonamente de săptămâna viitoare.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER