Marțea fotbalistică din Liga I s-a transformat într-un fiasco al cifrelor, audiențele fiind surprinzător de mici, dar totodată relevante pentru interesul generat în acest moment de fotbalul de la noi. Nici meciul Stelei, cea mai urmărită echipă din România, n-a impresionat, ba din contră n-a reușit nici măcar să intre în Top 20 al celor mai vizionate programe din ziua respectivă.
Milioanele cerute de Dumitru Dragomir pentru drepturile TV ale Ligii I nu își găsesc justificarea în cele mai recente audiențe înregistrate de meciurile din campionatul intern. Marți, o zi agitată cu trei partide din Liga I, cei mai mulți telespectatori s-au uitat, așa cum era și de așteptat, la Steaua – Urziceni. Și aici însă dezamăgire: doar 82 de mii de oameni din targetul de public comercial (urban, 18-49 ani) au urmărit, pe Digi Sport, cea mai categorică victorie a roș-albaștrilor din acest sezon.
Cu o astfel de audiență, meciul din Ghencea n-a reușit să fie prezent în topul celor mai urmărite programe de marți. Ultima poziție în ierarhia condusă de Știrile Pro TV (430.000 de telespectatori) a fost ocupată de „Un show păcătos”, de pe Antena 1, la o distanță de 25.000 de oameni. Peste 100.000 de euro pierdere pe meci! Un calcul sumar arată că un meci scos la licitație de LPF costă aproximativ 125.000 de euro, în timp ce produce din publicitate în medie nu mai mult de 10.000 de euro. Rezultă o pierdere de peste 100.000 de euro pe meci! Liga Campionilor, mult sub „Happy hour” Ideea că românii preferă din ce în ce mai mult alte forme de divertisment decât fotbalul e susținută și de audiența sfertului de finală din Liga Campionilor, Tottenham – Real Madrid. La meciul transmis de TVR 1 s-au uitat aproape 160 de mii de români din targetul mai sus menționat, față de cei 380 de mii care au ales emisiunea „Happy hour” de pe Pro TV. Spre deosebire de fotbalul intern, victoria spaniolilor a intrat în Top 20 programe difuzate marți, pe locul 14.
TVR dă un sfert din cât cere Mitică!
Situația este tot mai dificilă pentru LPF în tentativa de a scoate bani mulți din drepturile TV ale Ligii I.
TVR îi dă semne în continuare lui Dumitru Dragomir că nu va accepta condițiile impuse, chiar dacă șeful Ligii a repetat că va vinde „un pachet la TVR cu 3,5 milioane de euro”. Surse Mediafax au declarat că la Consiliul de Administrație de astăzi TVR va accepta să ofere Ligii un milion de euro pe an pentru pachetul 9, aproape un sfert din cât cere Liga. Postul public susține însă că nu poate justifica 3,5 milioane de euro, adică 100.000 de euro pe meci, pentru un pachet care conține majoritar meciuri slabe, mai ales în finalul campionatului. Inițial, votul a fost 7-6 împotriva participării la licitație, deci pot apărea surprize și astăzi la TVR.
Mitică refuză el TVR-ul! Dacă LPF acceptă oferta de un milion de euro pe sezon, ajunge la un total de 39,6 milioane de euro pentru patru pachete, celelalte cinci urmând să fie vândute cel mai probabil „la grămadă”. E greu de crezut însă că Dolce sau Digi vor accepta 25 de milioane de euro pe sezon, cât speră Liga să obțină pe meciurile rămase. Dumitru Dragomir bravează în continuare și refuză el TVR-ul: „Pachetul care era destinat TVR-ului nu-l mai dăm nici cu 3,5 milioane de euro. Nu mai vindem cele șase pachete individual. Facem un singur pachet”. Șeful Ligii se ține tare și de posibilitatea de a rămâne cu doar trei meciuri televizate pe etapă: „Cluburile vor asta, nu eu. Licitația e posibil să aibă loc în iulie sau august. Practic, opțiunea unu va fi televizată doar de două ori în tur”.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER