Tricolorii vor purta la acest joc pentru ultima dată echipamentul având cunoscuta siglă cu trei dungi, urmând ca la următoarele acțiuni sponsorul tehnic al echipei naționale să devină firma spaniolă Joma. Informația va deveni oficială abia luni, la Adunarea Generală a FRF, când șefii de la Casa Fotbalului vor prezenta atât detaliile noului parteneriat, cât și echipamentul reprezentativ.
Cupa Mondială 1970: Mircea Lucescu și Bobby Moore schimbă fanioanele pe stadionul de la Guadalajara. E primul meci în care naționala României poartă echipament Adidas
La începutul acestei luni au apărut primele informații despre negocierile dintre FRF și Joma, însă ambele părți au anunțat la vremea respectivă că nu este nimic stabilit. „Am primit o propunere de continuare din partea Adidas, o analizăm, avem propuneri și din partea altor parteneri. Probabil că într-o perioadă cât mai scurtă o să oferim un răspuns”, a fost răspunsul președintelui Răzvan Burleanu. „Noi avem mai multe negocieri de contracte în desfășurare. Am fi bucuroși să fie așa, dar încă nu se poate spune nimic despre aceste lucruri. Și dacă ar fi ceva, orice contract până la semnarea lui și după este confidențial. Dar nu știu de unde sunt zvonurile astea. Ar fi o veste bună dacă am fi aleși, dar nu știu încă nimic. Deocamdată nu am făcut nimic, sunt doar discuții de principiu”, a fost răspunsul dat atunci și de managerul general Joma România, Teodor Luca, pentru Mediafax.
GALERIE FOTO – Relația dintre adidas și echipa națională a României, peste ani
Euro 1984: tinerii promițători Gică Hagi și Lothar Matthaus în luptă pentru balon. Pe piepturile celor doi se poate distinge sigla producătorului german de echipament
Contactați joi de ProSport și întrebați despre motivele acestei întreruperi a colaborării cu FRF, reprezentanții Adidas s-au mărginit să răspundă că nu doresc să comenteze situația. La rândul său, Teodor Luca, managerul Joma, aflând despre ce e vorba, a pus capăt discuției menționând că e în trafic și nu poate vorbi.
Joma a fost sponsor tehnic al federației de minifotbal pe vremea lui Burleanu
De remarcat faptul că Joma a fost sponsorul tehnic al naționalei de minifotbal în ultimii cinci ani, pe timpul mandatului lui Răzvan Burleanu în fruntea acestei federații. Acum, după venirea lui Burleanu în fruntea FRF și numeroase zvonuri privind posibila renunțare la parteneriatul cu gigantul german, Joma înlocuiește Adidas la naționala de fotbal.
Euro 2000: Adi Ilie face instrucție cu nemții într-un meci în care România a ratat cât pentru turnee finale la un loc. Sigla Adidas – la locul ei
Conform unor surse de la FRF, echipamentul principal va fi în continuare de culoare galbenă. Companie spaniolă, Joma este sponsor tehnic al mai multor echipe naționale: Bulgaria, Honduras, Nicaragua, Trinidad Tobago, Kenya, Kîrgîstan, Uzbekistan și Bangladesh. România se alătură acestei liste.
În Liga 1, în schimb, Joma este destul de prezentă, compania având sub contract mai multe echipe.
Sigla Joma va înlocui la FRF cele trei dungi ale companiei Adidas
Semne că parteneriatul cu Adidas scârțâie au apărut imediat după înscăunarea lui Burleanu în fruntea FRF, în martie anul trecut. Anul trecut, fostul selecționer al naționalei, Victor Pițurcă, a surprins cu o declarație vehementă împotriva sponsorului oficial. „Noi trebuia să ne îmbrăcăm acum în noul echipament de prezentare. După cum vedeți, sunt în echipamentul vechi (n.r. – a venit la conferință în vechiul echipament). Și asta pentru că noul echipament de prezentare este în culorile alb și albastru, n-au legătură cu ale noastre. L-or fi găsit prin nu-știu-ce depozit și ni l-au adus nouă. Nu se poate așa, noul președinte FRF trebuie să rezolve această problemă„, a declarat Victor Pițurcă, lăsându-i cu gura căscată atât pe cei de la Adidas, cât și pe ziariști.
Intervenția lui Pițurcă împotriva celor de la Adidas a părut, la vremea respectivă, greu de explicat
Există mărturii că Burleanu a căutat, încă de la început, un nou partener pentru federație. „La scurt timp de la alegerea sa ca președinte, Burleanu a primit o ofertă de la Warrior Sports, divizie pentru mai multe sporturi, între care și fotbalul, a gigantului american New Balance. Președintele a fost neîncrezător și afacerea a căzut”, ne-a relatat o sursă demnă de încredere. Burleanu n-a abandonat însă căutările și, conform unor informații din interiorul FRF, consilierul său Gabi Bodescu a fost după sărbătorile de iarnă în Spania, unde a purtat negocieri cu Joma. Discuțiile fuseseră însă lansate cu mult timp înainte.
45 de ani de istorie
Despre parteneriatul Adidas-fotbalul românesc se poate spune că este unul istoric. Naționala tricoloră a purtat echipamentul celebrului producător german prima oară la turneul final al Cupei Mondiale Mexico 1970. Sigla Adidas se poate vedea în celebrele secvențe cu Mircea Lucescu schimbând fanionul cu Pele și Bobby Moore. „Nu știu ce contract a semnat federația, dar noi, pe lângă echipamentul de joc, am mai primit de la Adidas un echipament de antrenament roșu-alb, o bluză roșie și o pereche de pantofi de sport de stradă”, și-a amintit Cornel Dinu pentru ProSport.
Cupa Mondială 1998: Dan Petrescu și ceilalți jucători din Generația de Aur savurează în echipamentul Adidas marea victorie contra Angliei. „Bursucul” a marcat atunci în poarta Albionului
În acești 45 de ani, românii au trăit în tricourile Adidas și marile bucurii ale victoriilor legendare cu Italia, Argentina, Anglia, URSS și calificările la turneele finale ale Europenelor din 1984, 1996, 2000 și 2008 și la Mondialele din 1990, 1994 și 1998, dar și lacrimile eșecurilor cu Irlanda de Nord (preliminariile Mondialelor din 1986), Camerun (Cupa Mondială din 1990), Suedia (Cupa Mondială din 1994), Croația (Cupa Mondială din 1998) sau Grecia (barajul pentru Mondialul din 2014).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER