Federația va pierde la finalul acestui an cel mai longeviv sponsor din istorie. Producătorul de echipament sportiv Adidas nu intenționează să mai prelungească angajamentul cu FRF – înțelegerea urmând să expire în luna decembrie – iar federalii sunt nevoiți să caute încă de pe acum noi soluții. Surse de la „Casa Fotbalului” dezvăluie motivele despărțirii de cel mai important sponsor pe care FRF l-a avut în istoria sa, precum și firma care are cele mai mari șanse să vină în locul celor de la Adidas
În 1970, la Campionatul Mondial din Mexic, naționala României îmbrăca pentru prima oară echipamentul făcut de sponsorul Adidas. Cornel Dinu, unul dintre tricolorii reprezentativi din acea perioadă povestește: „Nu știu ce contract a semnat Federația, dar noi, pe lângă echipamentul de joc, am mai primit de la Adidas un echipament de antrenament roșu-alb, o bluză roșie și o pereche de pantofi de sport de stradă”. Contractul, unul adaptat pentru acele vremuri, a evoluat în timp, iar Adidas a rămas până în prezent alături de tricolori, devenind, de departe, cel mai longeviv sponsor al naționalei de fotbal. După 44 de ani de colaborare, Federația Română de Fotbal și producătorul german se pregătesc de despărțire.
„Au dispărut rezultatele, a dispărut și interesul”
La începutul lui martie, cu două zile înainte de alegerile pentru președinția FRF, Adidas lansa într-unul dintre saloanele VIP ale stadionului „Național Arena” noul echipament pe care tricolorii îl vor purta în preliminariile lui Euro 2016. A doua zi, selecționerul Victor Pițurcă dădea o declarație surprinzătoare: „Noi trebuia să ne îmbrăcăm acum în noul echipament de prezentare. După cum vedeți, sunt în cel vechi. Și asta pentru că noul echipament este în alb și albastru. N-au nicio legătură cu ale noastre. L-or fi găsit prin nu-știu-ce depozit și ni l-au adus nouă. Nu se poate așa ceva, noul președinte al FRF trebuie să rezolve această problemă”.
Adidas a reacționat imediat, spunând că design-ul echipamentului de prezentare a fost ales chiar de către Federație. Șicanele de atunci indică însă o ruptură iminentă între cele două părți. Explică surse de la „Casa Fotbalului”: „Contractul expiră în decembrie și, aproape sigur, Adidas nu va mai continua. Nu au anunțat nimic oficial, dar acestea sunt indiciile pe care le avem în acest moment. Inclusiv treaba cu echipamentul de prezentare poate fi luată în considerare. Au dispărut rezultatele, a dispărut și interesul. Nu mai sunt banii de altă dată”. Săptămâna viitoare, conducătorii FRF au programată o întâlnire cu reprezentanții Adidas pentru a vedea dacă parteneriatul cu producătorul german mai poate continua și în ce condiții.
INFO Meciul cu Argentina (0-0), de pe cinci martie, a fost primul în care tricolorii au purtat noul echipament oferit de Adidas
Îmbrăcați tot de Dassler. Rudolf Dassler
Dat fiind faptul că înțelegerea dintre FRF și Adidas are, conform surselor de la „Casa Fotbalului”, șanse foarte mici să fie valabilă și după 2014, federalii au început din timp să caute soluții pentru un nou sponsor. Cele mai mari șanse le are, în acest moment, marele rival al celor de la Adidas: Puma. Firma fondată de Rudolf Dassler – fratele lui Adolf Dassler, cel care a înființat Adidas – a avut deja un prim contact cu oficialii Federației și, cel mai probabil, va sponsoriza naționala după ce se va încheia contractul cu Adidas: „Pentru orice sponsor din lume credem că e o lovitură de imagine să vii să preiei o națională aflată peste 40 de ani sub contract cu Adidas”, spun oamenii din federație.
300.000 de euro pe an primește federația din partea sponsorului Adidas, conform înțelegerii semnate în 2009
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER