Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Evenimentele sportive sunt un bun moment de relaxare. Un moment în care dispar grijile facturilor sau problemele de la serviciu. Dacă e vorba despre fotbal, echipa favorită te poate face să trăiești emoții uriașe timp de 90 de minute. Dacă e vorba despre Simona Halep, putem spune că o țară întreagă a stat cu sufletul la gură în timpul finalei de la Roland Garros.
Chiar și echipa națională de fotbal a României a reușit să atragă în fața televizoarelor un număr important de oameni în barajul pentru calificarea la Campionatul Mondial, pierdut în fața Greciei. Iar pentru astfel de momente aproape orice om își dorește să „evadeze” dintre pereții propriei case și să trăiască aceste emoții într-un bar, pub sau cafenea, acolo unde câteva zeci de oameni trăiesc la intensitate ridicată momentul oferit de evenimentul sportiv.
„Trăiască berea în care s-au născut!”
Poate cel mai important local, cunoscut publicului de acest profil, este Halftime. De trei ani, barul deținut de Anca și Bogdan Mihăilescu îi găzduiește pe membrii fan clubului Liverpool România. Aproape la fiecare meci al „cormoranilor”, tinerii îmbrăcați în tricourile echipei engleze vin în număr destul de mare în Halftime. „În urmă cu trei ani, Horia Matei (n.r – liderul fan clubului Liverpool România) a venit aici și mi-a spus că vor să vadă meciurile la Halftime. Mai fuseseră și la alte localuri, dar au fost nemulțumiți și de trei ani sunt clienții noștri”, spune Anca Mihăilescu.
Totuși, vorbim despre niște tineri care văd meciurile în picioare, cărora le fierbe sângele în vene și care consumă alcool. Unii ar crede că un astfel de grup reprezintă un risc pentru bar, dar nu este cazul la Halftime. „Nu au creat niciodată probleme. Încercăm să îi facem să se simtă ca acasă. Chiar dacă au mai vărsat bere pe jos sau au murdărit, de fiecare dată au vrut să curețe. Chiar se simt ca acasă”, mai spune Anca.
Relația între un manager de bar și un grup atât de numeros este menținută destul de greu. Asta pentru că fanii care vin săptămânal în bar își cunosc statutul de client. „Mereu am încercat să venim în întâmpinarea cerințelor pe care le au. Înainte de fiecare meci îi ajutăm să decoreze barul cu fularele și steagurile lui Liverpool, iar atunci când se fluieră începutul partidei, totul este cum își doresc ei”, explică managerul locației modul în care încearcă să își țină clienții fericiți. Mai mult, cei care sunt membri ai fan clubului beneficiază de un discount la produsele comandate.
O altă variabilă în această ecuație este rezultatul partidei. „Avem și noi emoții când joacă Liverpool. Adică, după trei ani te atașezi, dar suntem interesați și de afacerea noastră. Dacă echipa bate, băieții mai rămân în bar și consumă. Dacă pierd, pleacă acasă supărați. În plus, dacă echipa merge bine și are rezultate, sunt șanse mari să vină să vadă meciurile aici, dar unii dintre ei rămân acasă atunci când miza partidelor nu este atât de mare”, mai spune unul dintre cei care conduc acest local.
Și Halep a devenit pol de interes pentru fani
Meciurile lui Liverpool sunt văzute la Halftime de aproximativ 80 de fani ai echipei. Pe lângă aceștia se adaugă oameni obișnuiți, plus alții care intră atrași de stilul englezesc care se creează în pub. Se trece de 100 de oameni care timp de cel puțin două ore stau cu ochii lipiți de televizor, beau bere și mănâncă. În medie, consumul unui client pentru această perioadă de timp este de 25 de lei. Având în vedere că o bere costă 7 lei, tragem ușor concluzia că cei care merg la Halftime nu beau în stil englezesc, ci decent.
Totuși, Halftime nu este concentrat doar pe meciurile jucate de Liverpool. O altă echipă iubită în bar este Steaua, dar numărul oamenilor crește doar când echipa lui Gâlcă joacă meciuri importante, în cupele europene. Mai departe, având în vedere că stilul este dedicat evenimentelor sportive, aici se pot vedea meciuri de tenis, dar și Formula 1.
„A fost ceva incredibil la finala Simonei Halep de la Roland Garros. Nu aveai loc să stai nici în picioare”, spune Anca Mihăilescu. În concluzie, Halftime este locul unde poți vedea meciurile lui Liverpool înconjurat de zeci de tricouri roșii, cu numele lui Gerrard, într-un stil englezesc. Se cântă, se bea bere și la sfârșit se cântă iar, indiferent de rezultat. Pentru alte evenimente sportive puteți merge în același loc, dar e de preferat să verificați înainte dacă nu cumva la aceeași oră joacă și Liverpool.
Un butoi de bere în cateva ore
Halftime nu este singurul local împânzit de televizoare pe care se pot vedea diferite sporturi. Chiar „vecinii” de la Fire Club încearcă să țină pasul și să ofere clienților același gen de local. Televizoarele sunt ținute în permanență pe SkySport și BT Sport, principalele televiziuni de sport din Marea Britanie, iar în momentul vizitei ProSport pe ecranele acestora era un meci de hurling (n.r – un joc cu origini irlandeze, disputat în aer liber, pe un teren lung de 130 de metri și lat de 90 de metri). Barul lung și berea englezească atrag clienți străini. „Se uită la meciuri și beau mult. Îmi aduc aminte că am avut odată o masă de cinci englezi, care au stat mai multe ore și au băut aproape un butoi cu bere. Asta înseamnă cam 70 de beri”, a spus un membru al staffului de la Fire. Totuși, în comparație cu Halftime, Fire Club nu are un grup pe care să îl atragă în mod frecvent: „Vin la meciuri, în special la Steaua, când joacă în cupele europene. Mai vin și la altele, dar nu sunt foarte mulți”.
Mergând prin Centrul Istoric nimerești și la St. Patricks, local deținut de Mugur Mihăescu, fostul compenent al grupului umoristic Vacanța Mare. Specificul britanic atrage de la sine clienți străini. „Consumă bere de-a lor, Guinness, Kilkenny sau London Porter”, spune o membră a staffului. Pe lângă britanici, localul atrage și români, care vin tot pentru Steaua: „Consumul crește atunci când echipele românești, în special Steaua, joacă în cupele europene. Dar dacă meciul se joacă în România, scade cu aproximativ 50%”.
Așadar, Bucureștiul, orașul care va organiza meciuri la Europeanul de fotbal din 2020, are un potențial de a le oferi fanilor care nu vor prinde bilete șansa de a vedea partidele într-un loc în care se vor simți cât mai „confortabil”.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER