Gigi Becali ar fi clonat brandul Steaua București cu sprijinul angajaților de la Registrul Comerțului. Instituția de stat figurează ca pârât, alături de SC FC SB SA, în procesul prin care CSA Steaua, clubul Armatei, vrea să obțină schimbarea numelui folosit acum de echipa lui Gigi Becali.
Colonelul Florin Talpan, juristul CSA Steaua, a explicat pentru ProSport că o lege emisă încă din 1990 interzicea înregistrarea unei denumiri deja atribuite altui comerciant din sectorul public, prevedere încălcată de Registrul Comerțului. În 2003, când Registrul Comerțului a înregistrat societatea lui Becali sub titulatura de „Steaua București”, acest nume exista deja de câteva zeci de ani și aparținea Clubului Sportiv al Armatei Steaua București. Înalta Curte de Casație și Justiție a certificat în 2014, prin decizie definitivă, că acest brand aparține CSA Steaua, iar societatea lui Gigi Becali copiază denumirea brandului original.
„Registrul Comerțului avea obligația să nu permită înregistrarea denumirii SC FC Steaua București SA întrucât această denumire era deja atribuită și întrebuințată de către un comerciant din sectorul public”
„Oficiul Național al Registrului Comerțului avea obligația să nu permită înregistrarea denumirii Societatea Comercială Fotbal Club Steaua București Societate pe Acțiuni (SC FC SB SA) întrucât această denumire era deja atribuită și întrebuințată de către un comerciant din sectorul public, respectiv Clubul Sportiv al Armatei Steaua București (CSA Steaua)”, a explicat colonelul Talpan, pentru ProSport, de ce Registrul Comerțului e pârât „la pachet” cu SC FC SB SA. „Conform Articolului 40 din Legea 26/1990, privind Registrul Comerțului, la 19 februarie 2003 era în vigoare forma modificată de către Ordonanța de Urgență 15/2003, respectiv «nicio firmă nu va putea cuprinde o denumire întrebuințată de comercianții din sectorul public». La momentul prezent, cât și la momentul constituirii SC FC Steaua București SA (n.r. – în 2003), Clubul Sportiv la Armatei Steaua, instituție publică care desfășoară inclusiv activități comerciale, potrivit regulamentului de organizare și funcționare – fiind, așadar, comerciant din sectorul public – întrebuința denumirea de «Steaua București». Mai mult decât atât, denumirea era protejată la nivel de act normativ prin Ordinul Ministrului Apărării Naționale nr. M171/2001, de aprobare a Regulamentului de Organizare și Funcționare al CSA Steaua București în vigoare la data constituirii SC FC Steaua București SA”, s-a cufundat colonelul Talpan în explicațiile juridice care stau la baza acțiunii în instanță.
„SC FC SB SA nu e continuatoarea tradițiilor sportive ale CSA Steaua. Asocierea de către public a SC FC SB SA cu Steaua e manipulatoare și întreținută chiar de conducătorii acesteia”
Colonelul Florin Talpan a câștigat deja două procese cu Gigi Becali, inclusiv cel prin care a demonstrat că marca Steaua aparține CSA, iar clubul latifundiarului este o clonă. FOTO: ProSport
Juristul CSA Steaua a câștigat deja, începând din 2014, două procese cu clubul lui Gigi Becali. Acesta spune că îl motivează în acest demers modul ilegal în care o entitate fără legătură cu brandul original a speculat, inclusiv financiar, faima câștigată în decenii de adevărata Steaua: „Asigur suporterii steliști că voi face toate demersurile pentru a apăra interesele Clubului Sportiv al Armatei Steaua, singura entitate legitimă care poartă acest nume în România. SC FC Steaua București SA nu este continuatoarea tradițiilor sportive ale CSA Steaua București. Din păcate, SC FC Steaua București SA e de multe ori asociată cu marca notorie Steaua București din cauza folosirii denumirii de către SC FC Steaua București SA. Cea mai prejudiciabilă consecință pentru CSA Steaua este asocierea de către public a SC FC Steaua București SA cu istoria glorioasă a CSA Steaua București, lucru total neadevărat și manipulator întreținut chiar de conducătorii SC FC SB SA. Inclusiv foste glorii ale CSA Steaua, cum ar fi Victor Pițurcă și Tudorel Stoica, au subliniat că noua societate nu are legătură cu brandul CSA Steaua”.
De ce să clonezi brandul Steaua: Gigi Becali a încasat, în zece ani, peste 80 de milioane de euro doar din drepturile TV și participarea la competițiile UEFA
Înarmată cu hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție, Armata încearcă să-și protejeze brandul pe care justiția a decis că Gigi Becali l-a clonat, folosindu-se din 2003 de notorietatea sa. Un calcul făcut anul trecut de ProSport arată că, din 2006 până în 2015, latifundiarul a încasat numai de la UEFA și din drepturile TV, în urma folosirii brandului Steaua (care, conform deciziei ICCJ, aparține CSA Steaua), peste 80 de milioane de euro. „CSA Steaua București are în patrimoniu o marcă notorie protejată și a avut-o și înainte de încheierea protocolului (n.r. – în 2003) și, cum palmaresul e în strânsă legătură cu marca notorie, patrimoniul nu a fost transferat, după cum a decis Înalta Curte de Casație și Justiție”, a explicat Talpan pentru ProSport.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER