Multimedia designer-ul Simona Buzatu, de la artvisiona.ro, a răspuns prompt întrebării „Ce face o siglă să fie bună? și a oferit câteva sfaturi pentru cei care vor ca echipa lor favorită să aibă din nou identitate, alăturându-se campaniei inițiate de ProSport: „O siglă eficientă trebuie să urmeze cinci principii de bază: să fie simplă, memorabilă, permanentă, adaptabilă și potrivită. O siglă simplă permite recunoașterea ușoară și o face adaptabilă și memorabilă. O siglă permanentă înseamnă că nu urmează un trend în design și poate fi folosită și 50 de ani de acum înainte. Iar o siglă potrivită se referă la folosirea unor culori sau forme care să te ducă cu gândul la domeniul de activitate, în acest caz la sport.
Siglele bune prezintă ceva unic fără să fie încărcate (vezi Nike, Coca-Cola, IBM). Designul de siglă urmărește recunoaștere imediată, transmitere de încredere, admirație, loialitate și o superirotate evidentă. Am un sfat: pentru a reuși un astfel de design trebuie să folosești puține forme geometrice, un singur font și maximum trei culori. Și nu uitați, sigla trebuie să fie diferită față de restul de acest fel ale celorlalte cluburi sportive”.
Graficienii brazilieni ajută Steaua. Dinamoviștii, la fel
Cum Steaua a propus până acum fie sigle care au stârnit amuzamentul rivalilor și furia suporterilor, iar restul înregistrate la OSIM au creat controverse legate de plagiat, am propus ca cei care susțin echipa, din țară și din străinătate, să deseneze propria emblemă pentru echipă. Iar reacțiile nu au întârziat să apară. Unele dintre cele mai interesante au venit din partea unui grup de brazilieni, care au venit cu o idee de siglă, dar și de echipament (foto jos).
În ajutorul steliștilor au sărit și rivalii. Un fan dinamovist, Sorin Daniel, a atașat siglei desenate de el și un mesaj emoționant, care scoate în evidență situația cel puțin ciudată pe care Steaua trebuie să o rezolve cât mai repede, îndemnând toți iubitorii fotbalului să facă un front comun, nu să exulte: „Simpatizez cu cea mai mare rivală a sa, Dinamo București. Situația este îngrijorătoare, echipele cu tradiție nu trebuie să moară, indiferent că se numesc Steaua, Dinamo sau Rapid. Istoria lor sportivă pe plan european ar trebui luată în calculat de Ministerul Sportului și ar trebui să li se acorde mai mult ajutor. Fotbalul în România nu trebuie lăsat să se piardă, e cel mai popular sport din Europa, iar pe plan național are un cuvânt destul de mare de spus.
Noi, suporterii, ar trebui să lăsăm la o parte, pentru un moment, tachinările și răutățile și să găsim o soluție pentru a reînvia spectacolul din trecut. Dacă echipe cu tradiție vor fi lăsate să dispară, vom ajunge să trăim din amintiri. Acesta e și motivul pentru care am încercat să creez o siglă pentru echipa rivală. E dezamăgitor și totodată tragic ce se întâmplă cu acel club. Echipa asta se va numi tot Steaua, suporterii și rivalii o vor ști așa cum este cu adevărat!”, a fost mesajul emoționant postat de cititor.
Iar sigla acestuia se ridică la nivelul cuvintelor scrise de el, având în centru cel mai important trofeu câștigat de Steaua, Cupa Campionilor din 1986.
ProSport vă mai prezintă trei dintre cele mai interesante sigle care vor intra în concurs și vă invită să trimiteți în continuare pe adresa de mail [email protected] și să folosiți hashtag-ul #siglapentrusteaua pe Facebook și pe Twitter. Mai presus de orice, Steaua sunteți voi. Iar echipa are nevoie de siglă. Desenul câștigător va fi propus oficialilor echipei lui Gâlcă.
Siglă realizată de cititorul ProSport Viorel Gheorghiu
Siglă realizată de cititorul ProSport Ovidiu Clim
Siglă realizată de cititorul ProSport Andrei Ioniță
Știai ca avem o pagina de Facebook în care discutam doar subiectele despre Steaua?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER