CITROËN păseste într-o nouă etapă în ceea ce priveste strategia de produs. Marca dezvăluie primele fotografii oficiale ale noului CITROËN C4 Picasso, care urmează să fie lansat în Franța, în iunie 2013. Expresie a tehnologiei CITROËN Créative, conceptual Technospace inaugurează o nouă etapă prin:
– Design-ul puternic, expresiv, dezvăluit de liniile dinamice și farurile high-tech cu
LED-uri 3D, inspirate de ultimele concepte ale mărcii.
– Un stil interior generos, cu o ambianță luminoasă și materiale ce sporesc calitatea perceptibilă. Noul CITROËN C4 Picasso oferă o experiență a condusului de înaltă clasă, grație scaunului confortabil Relax, ce îmbunătățeste confortul picioarelor.
– Tehnologii ce sporesc confortul, precum interfața full-touch și ecranul panoramic HD de 12″.
– Inovații pentru o experiență la volan usoară și relaxată, precum: 360 Vision, Park
Assist sau active cruise control si centuri active.
Având la bază EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noua platformă a Grupului PSA Peugeot Citroën, noul CITROËN C4 Picasso este un autovehicul de ultimă generație cu:
– Proporții originale, ce combină liniile exterioare compacte (L: 4.43m / W: 1.83m / H: 1.61 m) cu habitaclul de referință și o capacitate a portbagajului record (537 litri VDA).
– O greutate redusă cu 140 kg comparativ cu generația anterioară, aerodinamică
optimizată (CdA 0.71) și o gamă de motorizări mult mai eficiente, în special cu
versiunea ce emite sub 98 g/km de CO2, un record pentru această categorie. Noul
CITROËN C4 Picasso va fi de asemenea primul model al Mărcii echipat cu motorizarea BlueHDi, conformă normei Euro 6 și care integrează de asemenea modulul SCR (reducție catalitică selectivă).
Un design care marchează un adevărat salt între generații
Noul CITROËN C4 PICASSO este în primul rând un autovehicul cu un design remarcabil. Modelul beneficiază de conceptele inovatoare propuse de platforma EMP2, pentru a explora noi forme ale expresiei stilistice: consola față redusă (-70 mm), blocul motor și podeaua coborâte (între -40 mm si -50 mm la motor,și -20 mm la podea) și ecartament mărit (+82 mm în partea din faȚă +31 mm în spate).
Primul lucru pe care s-a axat designerul Fréderic Soubirou a fost acela de a crea semnătura laterală, forma C din crom care întăreste personalitatea lateralelor noului CITROËN C4 Picasso, evidențiind în acelasi timp spațiul generos de care se bucură atât pasagerii din față, cât și cei din spate. Linia lateralelor cu panourile sculptate crează impresia de forță. Partea frontală reprezintă dovada restilizării stilului CITROËN, grație noului compartiment motor ambițios, precum și ornamentelor scoase în relief pentru a atinge remarcabilele blocuri high-tech. Luminile de zi sub forma unei baghete subțiri de tip LED extind linia grilei de radiator, iar cele de ceață adaugă un plus de rafinament semnăturii deosebit de originale. Stopurile spate, inspirate de concept car-urile Tubik, Survolt și Revolte, integrează efectul 3D. Noul haion dă senzația de spațiu și forță, conferind o notă dinamică părții spate. În momentul deschiderii, acesta asigură accesul facil la portbagaj.
Etalând aceste noi caracteristici, CITROËN C4 Picasso vă propune o gamă de 7 culori, începând cu sofisticatul gri Shark, gri Aluminium, maro Hickory și negru Onyx și până la roșu Rubi, albastru Teles și albastru Kyanos. Jantele din aliaj cu design original sunt de asemenea disponibile în 3 dimensiuni: 16””, 17”” si 18””.
Design interior remarcabil
Noul CITROËN C4 Picasso se poate lăuda cu o ambianță interioară remarcabilă. Senzația de spațiu este amplificată de parbrizul panoramic si plafonul vitrat vast, ce umple întregul autovehicul de lumină. Ca si la generația anterioară de autovehicule, cabina se poate lăuda cu o suprafaȚă vitrată excepȚională (5.30 m2). Design-ul excepțional al noului CITROËN C4 Picasso se regăseste de asemenea și în ceea ce privește calitatea materialelor si atenția acordată detaliilor. Acest autovehicul se ridică la cele mai înalte standarde de calitate perceptibilă.
Interfață digitală full-touch
Noul CITROEN C4 Picasso vine echipat cu o interfață full digitală, deosebit de intuitivă și atractivă. Plansa de bord amplă este structurată în jurul a două ecrane poziționate în secțiunea centrală: un ecran tactil de 7″ si un ecran panoramic HD de 12″. Tastatura tactilă standard de 7″, cu cele sapte taste, controlează toate funcțiile din interiorul autovehiculului: aerul condiționat bi-zonă, navigația, sistemul audio, telefonul, funcțiile de asistenă a condusului. Totul printr-o simplă atingere!
Ecranul panoramic HD de 12″ furnizează date esențiale, necesare condusului si poate fi configurat de către conducătorul auto în orice moment pentru a afișa atât informațiile oferite de sistemul de navigație, cât si funcțiile de asistență în timpul condusului.
Lider pe segmentul său în materie de emisii CO2 și consum de carburant
Pentru a face față provocării CO2, noul CITROËN C4 Picasso este cu 140 kg mai usor față de predecesorul său, mulțumită:
– Noii platforme EMP2, ce foloseste aluminiu sau elemente din aliaj de oțel pentru
anumite părți si un planseu spate din material compozit, ce reduce greutatea
autovehiculului cu 70 kg.
– Design-ului caroseriei, care reduce cu încă 70 kg greutatea autovehiculului, grație
dimensiunilor optimizate ale exteriorului si utilizării de noi materiale, precum capota din aluminiu si haionul din material compozit.
Greutatea optimizată, completată de aerodinamica deosebită (CdA de 0.71), precum și gama optimizată de motorizări au redus semnificativ emisiile și consumul de carburant. Nivelul emisiilor a scăzut cu aproximativ 30 grame, economisind peste 1 litru la km comparativ cu generația anterioară de autovehicule.
În acelasi timp, noul CITROËN C4 Picasso este primul MPV compact echipat cu motoare cu combustie internă, ce emit mai puȚin de 100 g/km of CO2. Motorizarea e-HDi 90 Airdream, asociată noii cutii de viteze cu 6 rapoarte, ETG6, emite doar 98 g/km de CO2, cu un consum de 3.8 l/100 km în ciclu combinat, un record pentru categoria sa!
Gama de motorizări a noului CITROËN C4 Picasso înregistrează numeroase puncte forte:
– La motoarele diesel, tehnologia Stop&Start echipează toată unitățile, exceptând HDi 90 cu transmisie manuală.
– Motorizarea e-HDi 115 CP are un nivel remarcabil al emisiilor de CO2 de doar 104 gr asociată cutiei de viteze ETG6 (105 grame la cutia maunală) și un consum mixt de 4 l /100 km.
– Noul CITROËN C4 Picasso este primul model echipat cu motorizarea BlueHDi conform standardelor Euro 6: Motorizarea BlueHDi 150 CP emite 110 g/km de CO2 și integrează modulul SCR (reducție catalitică selectivă), în prezent cea mai eficientă tehnologie pentru tratarea NOx (- 90%), reducând emisiile CO2 în orice situație. Pe lângă cutia manuală în 6-trepte disponibilă la toate motorizările diesel (exceptând HDi 90), o nouă cutie în 6 trepte este de asemenea disponibilă: ETG6. Oferind o performanță optimizată, noua cutie de viteze poate fi asociată motorizărilor e-HDi 90 CP și e-HDi 115 CP. Cu ETG6, conducătorii auto pot trece de pe modul manual pe cel automat în orice moment, în funcție de condițiile de rulare. Noua cutie integrează o funcție de anti-patinare, iar cursa pedalei este optimizată pentru a reduce forța, în special pentru o demarare calmă și un plus de manevrabilitate. Schimbarea rapoartelor de viteză devine mai precisă, prin
impulsul dat de conducătorul auto, pentru un plus de performanță și confort.
Gama de cutii de viteze este completată de cutia automată în 6 rapoarte, disponibilă din prima jumătate a anului 2014.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER