Asociația piloților de Grand Prix (GPDA) a amenințat, joi seară, printr-un comunicat, că piloții se vor retrage de pe pista de la Nurburgring, unde are loc în acest week-end Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, dacă se vor repeta incidentele de la Silverstone, când patru pneuri au explodat.
„Piloții membri ai GPDA doresc să-și exprime îngrijorarea cu privire la ceea ce s-a întâmplat la Silverstone. Avem încredere că schimbările efectuate în construcția pneurilor vor avea efectul scontat și că nu vor fi noi probleme. Suntem pregătiți să ne pilotăm monoposturile la limită, cum am făcut-o mereu și cum se așteaptă echipele noastre, sponsorii și suporterii. Totuși, am decis că în cazul în care vor avea loc incidente similiare în timpul Marelui Premiu al Germaniei, ne vom retrage imediat din cursă, pentru că aceste probleme – evitabile – ar putea pune încă o dată în pericol viața piloților, comisarilor și spectatorilor”, se arată în comunicatul citat, informează AFP.
Duminică, la Marele Premiu al Marii Britanii de la Silverstone, pneurile stânga-spate de pe patru monoposturi de la patru echipe au explodat spectaculos în timpul cursei, în momente în care piloții rulau cu viteze de peste 200 de kilometri pe oră, indicând o mare problemă de securitate în Formula 1. Pe lângă aceste explozii, alte mașini au fost chemate de urgență la boxe din cauza unor înțepături și tăieturi apărute în cauciucuri.
Pirelli a anunțat, miercuri, că montarea incorectă a pneurilor și folosire unei presiuni prea mici s-au numărat printre cauzele exploziilor cauciucurilor stânga-spate ale monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso și McLaren, la MP al Marii Britanii. Unghiurile de cădere extreme și vibratoarele agresive în virajele rapide, cum a fost cazul în cel cu numărul 4 de la Silverstone, care a fost scena celor mai multe explozii, au afectat de asemenea pneul stânga-spate, a mai precizat compania italiană.
La Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, care are loc începând de vineri, sunt folosite pneuri spate cu o structura din kevlar, care înlocuiește structura de oțel utilizată anterior.
Începând cu Marele Premiu al Ungariei, de la finalul acestei luni, Pirelli a menționat că va introduce o noua gamă de cauciucuri, care va combina caracteristicile penurilor din 2012 cu performanța celor din 2013.
MEDIAFAX
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER