La ediția din acest an și-au anunțat prezența la Sibiu 68 de echipaje, un număr record de înscriși pentru cel mai dificil raliu pe macadam din România, care reprezintă 12 țări: Franța, Ucraina, Ungaria, Italia, Cehia, Australia, Germania, Marea Britanie, Japonia, Polonia, Taiwan și, desigur, România. În 2013, Raliul Sibiului contează ca etapa a șaptea în Campionatul European de Raliuri și ca etapa a cincea în Campionatul Național de Raliuri Dunlop. „Sunt încântat că am stabilit un nou record de participare la Raliul Sibiului și că la start va fi și liderul din Campionatul European. Sunt sigur că va fi o luptă interesantă între piloții români și cei veniți de afară, iar acest lucru înseamnă spectacol pentru public. Mi-ar plăcea ca în timpul raliului să stabilim și un nou record în ceea ce privește numărul de spectatori pe probele speciale”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.
Jan Kopecky, principalul favorit
Jan Kopecky, liderul din Campionatul European de Raliuri, este principalul favorit al ediției din 2013 a Raliului Sibiului. „Sunt sigur că nu va fi ușor. Am înțeles că probele speciale sunt foarte dificile și că raliul trebuie abordat tactic. Oricum, sunt sigur că va fi un raliu interesant și tocmai de aceea l-am inclus și în programul nostru”, a spus pilotul Skoda Motorsport.
În acest an, la startul raliului sunt înscrise 7 masini de la clasa S2000, modele Skoda și Peugeot, care vor fi pilotate de Jan Kopecky, Francois Delecour, Marco Tempestini, Dan Gartofan, Janos Puskadi, Jean-Michel Raoux și Antony Tlustak.
Vine și japonezul Toshi Arai
Japonezul Toshi Arai este cel mai titrat pilot care concurează în ERC Production Cup. Dublul campion mondial din 2005 și 2007 se va lupta pe specialele de macadam și asfalt de la Sibiu cu cei mai buni piloți din România, dar și cu o serie de piloți care participă în mod obișnuit la etapele din Campionatul European. „La fel ca la toate etapele din Campionatul European va fi o luptă foarte disputată în ERC Production Cup. Sper să valorificăm avantajul terenului propriu și Napoca Rally Academy să-și consolideze prima poziție în clasamentul pe echipe după etapa de la Sibiu”, a spus Marco Tempestini, liderul Napoca Rally Academy, echipă aflată pe prima poziție în clasamentul ERC Production Cup înaintea etapei de la Sibiu.
Duel România-Ungaria în competiția mașinilor cu două roți motrice
Și în competiția mașinilor cu două roți motrice piloții români au de înfruntat o concurență puternică, inclusiv pe Zoltán Bessenyey, liderul din Campionatul European, care va lua startul cu o mașină Honda Civic Type R R3. La Raliul Sibiului va lua startul și Alex Filip, liderul din Campionatul Național de Raliuri Dunlop la clasa mașinilor cu tractiune pe două roți. „Ca și anul trecut, mă aștept la adversari redutabili de pe scena europeană de raliuri. Vom încerca să ținem piept atacurilor, cu toate că pentru noi este foarte important și clasamentul național și ne vom adapta strategia și în functie de acest lucru”, a spus Alex Filip.
Și fetele au întrecerea lor
O altă luptă interesantă se anunță și între Ekaterina Stratieva și Molly Taylor în FIA ERC Ladies Trophy. Ekaterina Stratieva are șapte puncte în acest clasament, cu patru mai multe decat Molly Taylor. „Clar îmi place mai mult să pilotez pe asfalt, dar îmi place Raliul Sibiului și tocmai de aceea vrea neapărat să iau startul aici. Va fi o etapă dificilă, dar sper să terminăm și să adunăm cât mai multe puncte”, a spus și Ekaterina Stratieva.
Raliul Sibiului are o lungime totală de 561,5 kilometri dintre care 228 km împărțiți în 14 probe speciale. În 2013, 80% din suprafața probelor speciale este pe macadam și 20% este pe asfalt.
Daniel REMEȘ
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER