Noua Mazda3 va fi în centrul atenției la standul Mazda de la salonul internațional auto de la Frankfurt de anul acesta (10-22 septembrie). Deși modelul va fi pus în vânzare abia în octombrie, acesta și-a dovedit deja aptitudinile pe șosea pe parcursul unui drive test extrem.
Nivelul de echipare al noului model este unul generos pentru clasa compactă. Noul concept de conectivitate Mazda poziționează cel mai bine vândut model al companiei în topul segmentului. Sistemul a adăugat unor funcții de bază, cum ar fi afișarea e-mailurilor și a mesajelor sms, o gamă de conținut gratuit mobil care poate fi vizualizat în siguranță. Acesta include Facebook, Twitter și aplicația Aha, cu zeci de mii de posturi radio bazate pe tehnologie cloud, audio book-uri și altele.
La fel ca și primele două modele Mazda de nouă generație, Mazda3 beneficiază de aceleași linii ale filosofiei de design premiate KODO. Exteriorul prezintă o siluetă îndrăzneață și puternică care exprimă energie latentă și o calitate superioară. Indiferent de tipul de caroserie, hatchback sau sedan, formele contribuie la scăderea consumului de combustibil mulțumită unora dintre cele mai bune coeficiente aerodinamice din segment.
Tehnologie care sfidează convențiile
În habitaclu noul interior Mazda oferă un confort sigur și ergonomic. Beneficiind de proporții mai mari decât generația anterioară, noua Mazda3 prezintă și o interfață om-mașină optimizată (HMI). Cele mai importante caracteristici includ Active Driving Display, sistemul Mazda de head-up display, un alt element rar în clasă și sistemul central de comandă redesenat care permite operarea eficientă a funcțiilor de infotainment fără a necesita privirea șoferului.Noua Mazda3 este totodată al treilea model care integrează gama completă de tehnologii SKYACTIV. În centrul acestora se află motoarele pe benzină foarte eficiente care generează între 100 și 165 CP și un diesel de 150 CP. Acestea sunt cuplate la două cutii de viteze: automată și manuală cu șase rapoarte pentru a livra performanțe impresionante pe o plajă largă și liniară de turații precum și un consum de combustibil și emisii de CO2 remarcabile în condițiile de zi cu zi.
Modelul va ajunge în show-room-uri în octombrie
Una dintre cele mai încercate Mazda3 va fi, de asemenea, expusă la Frankfurt după ce a fost condusă direct de la fabrica din Japonia. Este una dintre cele opt modele hatchback care parcurg în acest moment traseul de 15.000 de km „Mazda Route3 Hiroshima-Frankfurt Challenger Tour 2013” prin Rusia, Belarus și Polonia. Alte mașini de pe traseu, care sunt programate să ajună la Frankfurt odată cu startul salonului, vor fi expuse în aer liber în cadrul expoziției. Standul Mazda va fi localizat în hala 9, standul B12. Conferința de presă va avea loc pe 10 septembrie la ora 14:00. În România, noua Mazda3 va ajunge în octombrie.
Scurt istoric Mazda3
Cel mai important model Mazda a fost lansat în urmă cu 10 ani, când prima generație a ieșit de pe linia de producție din Japonia. Combinând în mod plăcut design-ul și plăcerea de a conduce, Mazda3 a devenit cel mai bine vândut model Mazda. Cea de-a doua generație, mai ușoară, mai sigură și mai manevrabilă a fost lansată în 2009. Aceasta a continuat să construiască pe urmele predecesorului, obținând recunoașterea publicului, a presei și a specialiștilor auto din întreaga lume cum ar fi J.D. Power. Până în prezent primele două generații au fost vândute în 3,6 milioane de exemplare și au câștigat 136 de premii. Un nou capitol al poveștii de succes care sfidează convenționalul începe cu cea de-a treia generație Mazda3.
Daniel REMEȘ
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER