Modelul testat vine cu un motor de 1,6 litri care dezvoltă 184 de cai, putere care face din Mini un adevărat bolid
Zgomotul în mers este pronunțat chiar și când acoperișul nu este retras, iar locul pentru pasagerii din spate este aproape imposibil de ocupat
„Horia, de ce te-ai îmbrăcat, mă, așa frumos? Mergem doar la un suc.” Răspunsul? „Prietene, eu mereu mă îmbrac frumos!”. Doar o discuție pe care autorul acestui text a avut-o, recent, cu un prieten, dar o discuție care se potrivește perfect tiparului clienților pe care ar trebui să îi aibă Mini. O persoană care are grijă de imaginea sa, ba chiar iese un pic din tipare, chiar și cu riscul de a exagera cu pantaloni eleganți și cămașă albă la o cafenea de cartier. Mini Cooper S Cabrio pare unul dintre modelele constructorului care vine să cuprindă toate mofturile unui „Horia”. E Mini, deci e altceva, e S, deci satisface și nevoile de sportivitate, calitate pe care doar cine nu a „gustat-o” nu o vede necesară, și e Cabrio, deci lasă acoperișul jos pentru a te bucura de raze de soare din ce în ce mai rare.
Pachetul Highgate, pentru ieșirea din turmă
Mini Cooper S Cabrio în varianta testată de ProSport vine cu un motor de 1,6 litri pe benzină, desigur, propulsor care dezvoltă 184 de cai putere. Asta se traduce printr-o sportivitate pronunțată pe o mașină renumită prin faptul că se controlează nu doar ușor, ci și distractiv, deci rezultă o combinație cât se poate de interesantă. Sigur, și prin un consum mix pe care noi l-am oprit la 7,5 litri la suta de kilometri. Ce e special la modelul testat este pachetul opțional Highgate, unul care, pentru 4272 euro cu TVA în plus, aduce detalii care scot Miniul lui „Horia” din mulțime. Vorbim, printre altele, de piele Lounge Dark Truffle, pachet interior cromat, jante din aliaj Double Cross de 17″, interior aluminiu Suntouched sau semnalizatoare de direcție albe. Din nou, trebuie făcută precizarea că, deși nu este necesară dotarea, este o facilitate pusă la dispoziție clientului de Mini, client prin definiție mai special.
Gălăgie în habitaclu și disconfort la denivelări
Care sunt sacrificiile pe care le face „Horia” pentru a beneficia de imaginea pe care i-o oferă alăturarea de un Mini Cooper S Cabrio? În primul rând, cele legate de confortul fonic. Acoperișul mobil (retractabil în 15 secunde) produce zgomote la denivelări și când este tras, dar și când este rabatat. Mai mult, în a doua situație, se aud și dese scârț-uri. O să spuneți că „Horia” poate profita de sistemul audio Harman/Kardon și veți avea dreptate. Însă, mai există două probleme. Cea a confortului pentru pasagerii din spate, asta dacă reușește cineva să încapă pe locurile din spate, și cea a confortului general, în condiții de drumuri proaste. Suspensiile sport tari fac orice denivelare un chin pentru posteriorul sensibil al lui „Horia”. Sigur, S Cabrio nu e mașină de mers în turul Europei alături de copii, bunici și mătușă, caz în care toată discuția din acest paragraf devine inutilă. Ar mai rămâne de menționat prețul, 39.489 euro pentru varianta testată, unul prohibitiv, însă deloc mare pentru un „Horia” care știe că, vorba lui Ilie Dumitrescu, un bărbat trebuie să aibă, și aici cităm, „stilul lui și atunci când duce gunoiul”.
SPECIFICAȚII TEHNICE Motor: 1,6 litri, benzină Putere: 184 cai putere la 5500 rpm Cuplu maxim: 240 Nm între 1600 și 5000 rpm Demaraj 0-100 km/h: 7,3 secunde Viteză maximă: 225 km/h Consum declarat: 7,5 l/100 km (urban), 5,1 l/100 km (extraurban) Emisii CO2: 139 g/km Capacitate rezervor: 50 de litri
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER