*Material motivațional pentru jucătorii din naționala de fotbal: cum le poate fi influențată cariera prin calificarea la Cupa Mondială. Nu doar fotbalul ar fi pe plus, ci și alte domenii de activitate
*Berarii ar avea și ei mult de câștigat
Dincolo de miza pur sportivă, meciul de mâine are și o puternică semnificație financiară. Jucătorii, federația, publicitarii și producătorii de bunuri de consum ar putea câștiga considerabil din prezența tricolorilor la Cupa Mondială.
1. Jucătorii. Mircea Sandu le-a promis fotbaliștilor jumătate din cei 9,6 milioane de euro pe care FIFA îi va aloca FRF pentru calificarea la Cupa Mondială. Pe lângă acești bani, cota tricolorilor va crește considerabil, astfel că ar putea să ajungă în atenția unor cluburi mari sau să câștige mai bine decât până acum. De câștigat vor avea și agenții lor. „O calificare ar fi o mare realizare de grup, dar unui jucător care e deja monitorizat de un club mare i-ar crește cota dacă ar confirma și la turneul final”, spune impresarul Lucian Marinescu.
2. Federația. FRF va rămâne cu jumătate din suma de la FIFA (4,8 milioane de euro), dar mai important este faptul că va deveni din nou un partener căutat de firmele mari. În ultimii ani, sponsorii au fugit de naționala de fotbal. De asemenea, vor mai veni bani din bonusurile de la meciurile amicale și din activitatea de marketing. FRF și-ar putea asigura din calificare bugetul pe următorii doi-trei ani.
3. Publicitarii și partenerii lor. „Piața de publicitate va crește cu până la 20 la sută”, este prognoza specialiștilor de la Ziarul Financiar. Pe timpul Euro 2008, ultimul turneu final la care tricolorii au fost prezenți, TVR își făcuse calcule pentru spoturi pentru care primea 10.000 de euro pentru 30 de secunde. Publicațiile (print și online) vor avea de asemenea creșteri la capitolul venituri.
4. Producătorii. Pe timpul finalei Europa League din 2012, meci găzduit de București, consumul de bere în capitală a fost de 200.000 de hectolitri, cu 16% mai mare decât de obicei. Pe timpul Cupei Mondiale, creșterea va fi și mai spectaculoasă, mai ales dacă naționala va fi programată să joace între orele 20:00 și 23:00 (mai sunt meciuri la 17:00 și la 02:00). „Barurile vor fi pline. Nu doar consumul de bere va crește, ci și cel de mâncare”, spun specialiștii de la ZF.
5. Agențiile de turism și casele de pariuri. Chiar dacă Brazilia nu este o destinație pe care să și-o permită oricine, se vor găsi destui clienți care să-și dorească să fie alături de națională la CM, așa cum s-a întâmplat și în SUA. Mai mult ca sigur, prioritate va avea partenerul FRF din ultimii ani, Danco Pro. În fine, prezența la turneul final va mări cu 30% numărul biletelor jucate la casele de pariuri, în România existând un grup numeros de „jucători de eveniment”.
Calitățile unui fotbalist bun nu se schimbă dacă ajunge la un Campionat Mondial. Numai că, dacă se remarcă și acolo, el devine atractiv pentru mai multe cluburi decât cele care îl urmăreau deja Lucian Marinescu, agent FIFA
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER