Noul regulament MotoGP pentru 2014 care prevede înlocuirea clasei CRT (Claiming Rule Teams) cu cea Open a adus o surpriză majoră în testele oficiale de la Sepang. Spaniolul Aleix Espargaro a reușit o surpriză de proporții pe circuitul malaezian, acolo unde a obținut al patrulea cel mai bun timp al testelor, cu +0.465 secunde față de liderul Marc Marquez, totul în condițiile în care pilotează o motocicletă Yamaha din clasa Open. Rezultatul lui Espargaro a declanșat o serie de semne de întrebare legate de materialele de concurs oferite de principalii furnizori la clasa Open, Yamaha și Honda, iar speculațiile sunt cel puțin interesante.
CRT = Claiming Rule Teams sunt echipele independente față de cele de uzină cărora li s-a permis prin regulamentul din 2013 să participe la MotoGP cu motociclete realizate din piese achiziționate de la diverși producători, modalitate prin care au redus costurile
Nicky Hayden a semnalat lipsa de putere a modelului RCV1000R
Potrivit șefului programului Honda din MotoGP, Shuhei Nakamoto, Yamaha oferă celor interesați o motocicletă de concurs cu adevărat impresionantă. „Nu știu detaliile, însă se pare că Yamaha furnizează la clasa Open motocicleta prototip cu care Lorenzo și Rossi au concurat în sezonul 2013„, a spus japonezul, oferind o explicație pentru timpii extraordinari ai lui Espargaro în șaua unei motociclete despre care se presupune că nu poate atinge performanțele unui prototip de uzină. Reacția lui Nakamoto vine după criticile aduse de cei care au cumpărat motociclete de serie limitată de la Honda și care acum se plâng că motocicleta nu este suficient de puternică pentru a face față pretențiilor. Principala voce a fost cea a lui Nicky Hayden, american care pilotează modelul Honda RCV1000R pentru Aspar Team: „Nu mă așteptam să fie atât de dificil. Am progresat la capitolul frânare și intrarea în viraje, însă e deprimant atunci când încerc să mă țin după ceilalți și îmi dau seama că îmi e imposibil din cauza lipsei de putere„, a spus Hayden (foto jos).
Modelul Honda costă 1,2 milioane de euro
Explicațiile diferențelor dintre motocicletele de clasă Open ale Yamaha și Honda vin de la strategiile separate ale celor doi constructori. Dacă, spre exemplu, Yamaha închiriază motocicletele celor de la Forward Racing (echipa lui Aleix Espargaro), Honda a dezvoltat un prototip de serie limitată pe care l-a vândut doritorilor. „Abordarea noastră a fost una aparte, noi am făcut o motocicletă pe care să o vindem. Prețul inițial de 1,2 milioane de euro pentru primul an va fi majorat, în sezonul 2015, doar de costul unui pachet de upgrade, ceea ce ar duce costul pe un sezon la sub un milion de euro„, explică același Shuhei Nakamoto, șeful programului Honda Racing Corporation din MotoGP.
Ce este clasa Open în MotoGP
Pentru a elimina diferențele uriașe de sezonul trecut dintre piloții care aveau la dispoziție motociclete-prototip de uzină și cei din clasa CRT , șefii MotoGP au modificat regulamentul înlocuind CRT-ul cu clasa Open. Astfel, cei care nu au la dispoziție motociclete de uzină pot închiria sau cumpăra de la Honda, Yamaha sau de la Ducati așa zisele prototipuri de serie limitată. Este vorba despre motociclete dezvoltate de cei trei mari constructori care se apropie de prototipurile de uzină și care compensează lipsurile de putere și specificații printr-o serie de facilități oferite de regulament. Cei din clasa Open vor avea la dispoziție 24 de litri de benzină (4 litri mai mult decât piloții de uzină), posibilitatea de a îmbunătății motorul pe toată durata sezonului, o variantă în plus de gumă spate soft și un total de 12 motoare la dispoziție pe durata unui sezon, față de 5, atât cât au la dispoziție echipele de uzină. „Sacrificiul” la care se supun cei din clasa Open este constituit de obligativitatea instalării pe motociclete a unui ECU impus de către Dorna, compania care deține drepturile comerciale ale MotoGP.
ECU = sistemul electronic de control al motorului
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER