În perioada 6 – 16 martie 2014, în complexul expozițional Palexpo din Geneva, se desfășoară a 84-a ediție a Salonului Internațional al Automobilului (SIA). Eveniment de referință al industriei auto mondiale (alături de: Tokyo, Detroit, Frankfurt sau Paris), SIA reprezintă, totodată, și cea mai importantă manifestare expozițională organizată în Elveția, prin amploarea, dimensiunile și numărul participanților. În comparație cu celelalte manifestări importante din domeniu, SIA dispune de trei caracteristici specifice, respectiv: neutralitatea – Elveția nu dispune de o industrie auto semnificativă -, reprezentativitatea – prezența tuturor constructorilor auto mondiali – și caracterul anual al manifestării – Saloanele de la Paris și Frankfurt sunt organizate la doi ani.
Peste 250 de expozanți plătesc câte 90 de euro pe metru pătrat Cele șase hale ale Salonului Internațional al Automobilului de la Geneva, care se întind pe o suprafață totală de 110.000 metri pătrați se pregătesc să găzduiască peste 250 de expozanți. Organizatorii pretind de la fiecare expozant 110 franci elvețieni / metru pătrat, echivalentul a circa 90 de euro, dacă vor stand în hală sau 55 franci elvețieni / pe metru pătrat dacă vor stand în aer liber. Paritatea euro/franc elvețian este de 1,22. În medie, un stand al unui producător important de automobile (BMW, VW sau Renault) poate ajunge chiar și la 2.000 de m². În istoria participărilor sale la Salonul Auto de la Geneva, Dacia a avut standuri între 100 și 200 de m².
1.280.000 de franci elvețieni doar din bilete O altă sursă importantă de venit pentru organizatorii Salonului Internațional al Automobilului este reprezentată de publicul vizitator. Dacă în anii trecuți numărul vizitatorilor a oscilat între 500.000 și 700.000, în 2014, organizatorii se așteaptă ca peste 800.000 de oameni să treacă pragul complexului expozițional Palexpo din Geneva. Un tichet de intrare pentru un adult costă 16 franci elvețieni, echivalentul a 13 euro.
Copiii între 6 și 16 ani și pensionarii trebuie să achite 9 franci elvețieni, iar pentru grupurile de minim 20 de persoane un tichet costă 11 franci elvețieni/individ. Astfel, la un simplu calcul reiese faptul că organizatorii Salonului Internațional al Automobilului pot încasa doar din bilete aproape 1,3 milioane de franci elvețieni. Cei care vor să meargă la Geneva trebuie să știe că organizatorii au pregătit trenuri speciale care vor face legătura între aeroport și complexul expozițional. De asemenea, vor exista 13 zone de parcare în jurul Palexpo. Acolo vor fi disponibile 5.600 de locuri de parcare în timpul săptămânii și peste 10.000 de locuri în week-end. Programul de vizitare va fi de luni până vineri de la 10:00 la 20:00, iar sâmbătă și duminică de la 9:00 la 19:00.
Salon de referință pentru Dacia Producătorul de automobile de la Mioveni a reușit să impresioneze plăcut asistența din Elveția aproape la fiecare participare, și asta chiar dacă nu a avut un stand de dimensiuni generoase sau hostese sexy – așa cum obișnuiesc în special reprezentanții mărcilor italiene, Fiat, Ferrari sau Alfa Romeo. Dacia a atras atenția prin câteva modele de un real success lansate la Geneva: Duster (2010), Lodgy (2012) și noul Logan MCV (2013).
13 euro este prețul unui bilet la Salonul de la Geneva pentru un adult
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER