Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Între prototipurile MotoGP pe două roți cu motoare de 1000 de centimetri cubi ce dezvoltă peste 230 de cai putere și-a făcut loc, din 1999 încoace, un model pe patru roți. Este vorba despre mașina BMW, alt model în fiecare an, care a servit în tot acest timp drept safety car pentru competiția de motociclism, iar 2014 aduce un nou episod în această colaborare. Recent, Dorna (deținătorul drepturilor comerciale ale MotoGP) și BMW au anunțat că în acest sezon mașina de siguranță va fi noul model al diviziei de performanță a constructorului bavarez. BMW M4 Coupe și-a făcut debutul în MotoGP în cadrul primei etape, în Qatar, iar fișa tehnică sună impresionant: motor TwinPower Turbo de 3 litri care dezvoltă 431 de cai putere și permite un demaraj 0-100 km/h în 4,1 secunde. Prețul mașinii a fost anunțat recent în Statele Unite ale Americii și pleacă de la 64.200 de dolari.
Marquez are deja un M6 și e favorit pentru un M4 Parteneriatul între BMW și MotoGP a dat naștere la „BMW M Award”, un concurs în urma căruia piloțul cu cele mai bune clasări în calificări primește la finalul sezonului un automobil al diviziei de performanță a constructorului bavarez. Marc Marquez, deținătorul pole-ului în prima etapă din Qatar, este favorit și în acest sezon după ce în 2013 a primit în cadrul acestui concurs un BMW M6 Coupe în valoare de peste 150.000 de euro. Deși va fi anunțat cu ocazia Grand Prix-ului din mai, de la Jerez, probabil că premiul din acest an va fi modelul M4 Coupe, adică safety car-ul din 2014. Valentino Rossi și Casey Stoner au câștigat fiecare de câte trei ori BMW M Award. Italianul a primit un Z4 Roadster (2003), un 645 Ci (2004) și un M3 Sedan (2009), în timp ce australianul a intrat în posesia unui M3 Coupe (2007), unui M3 Convertible (2008) și a unui 1M Coupe (2011).
Nemții nu se implică în concurs la MotoGP și s-au retras din Superbike În ciuda colaborării cu MotoGP-ul, BMW pare să nu ia în calcul o participare cu o echipă de uzină în competiție. În 2012, Bernhard Gobmeier, fostul șef al programului BMW în Superbike, mărturisea că nu ia în calcul o asemenea variantă pentru că „Yamaha și Honda au omorât competiția. Nivelul tehnologic din ziua de azi este foarte ridicat, iar investițiile necesare ar fi imense”. La doar un an după această declarație, BMW a emis un comunicat de presă în care anunța retragerea și din Superbike începând cu finalul lui 2013. Singura implicare a constructorului bavarez rămâne furnizarea de motoare pentru echipele independente.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER