Simona Halep (22 de ani, 5 WTA) impresionează și în 2014. După un 2013 perfect, în care a care a cucerit șase trofee, constănțeanca a reușit să se mențină în elită și în acest sezon, câștigând titlul de la Doha. Măcinată de accidentări, eleva belgianului Wim Fisette s-a recuperat rapid, iar în prezent se află în București, unde se pregătește alături de lotul de FedCup al României, care în weekend va juca împotriva Serbiei pentru accederea în grupa II mondială.
Tenisul mondial implică o luptă și în terenul sponsorilor. În disputa pentru vizibiltate, companiile de echipament sportiv încearcă să ispitească prin contracte consistente cele mai importante figuri din sportul alb. Oameni ca Edberg, Sampras, Agassi, Federer sau Nadal au rămas fideli giganților cu care au bătut palma încă din tinerețe, dar în prezent trecerea de la o firmă la alta nu mai surprinde. La fete, un criteriu de bază îl reprezintă, pe lângă rezultate, aspectul fizic al protagonistei, carisma, naturalețea și discursul. Companii precum Adidas, Nike, Lacoste, Fila, Lotto sau Li Ning organizează tot felul de evenimente în care jucătorii pe care îi sponsorizează au rolul de a atrage televiziuni și implicit o promovare agresivă a mărcii.
Citește aici despre rivalitatea dintre Adidas și Puma
REACȚIA ADIDAS
Cotată drept una dintre cele mai în vogă fete din circuitul WTA, Simona Halep a devenit un pol de atracție pentru companiile de echipament sportiv care au încercat să-i obțină semnătura. Câștig de cauză a avut Adidas, care în curând va face anunțul oficial. Compania cu care va semna Halep a avut mereu colaborări cu sportivii români. Raluca Olaru și Sorana Cîrstea sunt două dintre jucătoarele de tenis care încă au contracte cu firma de echipament sportiv, în timp ce mai mulți atleți, printre care Angela Moroșanu (400 m garduri) au relații vechi Adidas. ProSport a vorbit azi cu o persoană din cadrul Adidas România, care s-a limitat să spună „No Comment”.
La juniori Simona a jucat cu Adidas. A urmat apoi o perioadă în care a avut contract cu Lotto, iar în ultimii ani purta produsele Lacoste și pantofii de la Adidas.
DE CE A RENUNȚAT SIMONA LA LACOSTE
Persoane din anturajul jucătoare susțin că discuțiile cu Adidas au demarat încă de anul trecut, iar până la semnarea unui angajament de Top 10 este o chestiune de zile. „Simona a renunțat la Lacoste România întrucât nu-i putea oferi un contract pentru nivelul la care a ajuns acum. Mai mult, nici nu au promovat-o deloc, poate că așa ar fi vândut un tricou în plus. S-au bazat doar pe faptul că Simona apare în echipament Lacoste și atât”. Simona va juca pentru prima dată oficial în Adidas la Fed Cup, obligativitatea de a purta echipamentul Lotto, cel cu care FRT are un parteneriat fiind doar la prezentările oficiale ale echipelor și la intrarea pe teren. Adidas îi va oferi tot echipamentul necesar Simonei, inclusiv pantofii sport.
Citește aici un material despre echipamentele ieșite din comun purtate de-a lungul timpului de cei mai în vogă jucători de tenis.
2.976.000 de dolari a câștigat Simona din tenis
Federația Română de Tenis are un parteneriat cu Lotto, însă numai la prezentările oficiale. În rest, sportivii pot fi îmbrăcați de firma de echipament sportiv cu care au semnat o înțelegere.
ALȚI JUCĂ‚TORI DE TENIS CARE AU CONTRACTE CU ADIDAS
Andy Murray
Jo Wilfried Tsonga
Novak Djokovic (pantofii)
Ana Ivanovic
Caroline Wozniacki
Flavia Penetta
Colecția specială făcută de Adidas pentru Ilie Năstase
FOȘTI TENISMENI CARE AU AVUT CONTRACT CU ADIDAS Steffi Graf, Ilie Năstase, Stefan Edberg și Martina Hingis au fost în trecut sponsorizați de Adidas
FOTBAL Lionel Messi, Luis Suarez, Iker Casillas, Kaka
GIMNASTICĂ‚ Vanessa Ferrari, McKayla Maroney
ATLETISM Tyson Gay, Jessica Ennis
Foto: Cezara PARASCHIV
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER