Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Bonusurile UEFA, banii din transferuri, drepturile TV și vânzările de bilete au asigurat încasări de patru ori mai mari decât bugetul declarat al Stelei
Fotbalul românesc la nivel de club se raportează, începând cu sezonul 2013/2014, la noi cifre în ceea ce privește recordul de încasări. Steaua a reușit să câștige titlul cu numărul 25 din istorie la capătul unui sezon în care a avut încasări totale de circa 40 de milioane de euro, cifră de patru ori mai mare decât bugetul anual declarat de conducătorii clubului. Principala sursă de venituri a fost UEFA, forul fotbalistic european care a virat aproximativ 17,4 milioane de euro în conturile campioanei României pentru calificarea și parcursul din grupele Ligii Campionilor. O pondere mare din total este reprezentată și de cea mai de succes campanie de transferuri din istoria fotbalului românesc: plecările lui Chiricheș, Rusescu și Bourceanu au generat 13 milioane de euro.
Drepturile TV în Liga I, principala sursă internă de venituri
Accederea în grupele Ligii Campionilor a adus, pe lângă plusul din punct de vedere sportiv, și sume importante de bani. UEFA a răsplătit cu 2,1 milioane de euro accederea în play-off, cu 8,6 milioane de euro intrarea în grupe și cu 1,5 milioane de euro cele trei rezultate de egalitate. Suma totală, de 17,4 milioane de euro, a fost completată de cota de market pool – 5,2 milioane de euro. „Afacerea Liga Campionilor” a adus și încasări importante din vânzările biletelor la cele șase partide disputate pe teren propriu. Cu un vârf de 1,47 milioane de euro de pe urma partidei cu Chelsea, vânzarea biletelor din Ligă a adus un total de 3,81 milioane de euro în conturile Stelei.
Competițiile interne, Liga I și Cupa României, au adus Stelei un total de 4,15 milioane de euro. Banii provin în mare parte din drepturile de televizare ale Ligii I, 3,35 milioane de euro, restul fiind rezultatul vânzărilor de bilete și premierii din partea FRF pentru parcursul din Cupă. Singurul contract important cu un sponsor, înțelegerea cu City Insurance, a mai adus clubului din Ghencea 500.000 de euro și a ridicat suma totală a încasărilor la circa 40 de milioane de euro.
Meciul Steaua – Chelsea, de pe Național Arena, a fost cea mai profitabilă partidă a campioanei din acest sezon, cu încasări din bilete de 1,47 milioane de euro
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER