Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
În primele 6 luni din 2014, Simona Halep și-a planificat participarea la 11 turnee, dintre care două de Grand Slam, Australian Open și Roland Garros. Până acum, românca în vârstă de 22 de ani a câștigat la Doha, în februarie, și a prins două finale, la Madrid și la Roland Garros, ambele pierdute în fața Mariei Șarapova (foto jos, cu trofeul la Tour Eiffel).
Pentru performanța de la Openul francez, Halep a primit un trofeu din argint. „Va fi vizibil în vitrina mea, am să-l așez ca să-l văd zilnic pentru o perioadă. Mereu, când mă trezesc dimineața și văd trofeele câștigate, îmi dau energie. Am făcut o vitrină mare, ca să încapă multe trofee”, a declarat sportiva care de ieri este pe locul 3 în ierarhia WTA. În afara tăviței de argint, Halep s-a întors în România și cu un cec în valoare de 1,125 milioane de dolari, care-i duce încasările totale din 2014 la 2.551.157 de dolari.
Un calcul al timpilor celor 33 de meciuri din acest an arată că Halep a stat pe teren 49 de ore și 28 de minute sau, altfel spus, două zile, o oră și 28 de minute. Fără a lua în considerare orele petrecute pe terenul de antrenament, rezultă că sportiva din România a încasat 859,5 dolari pentru fiecare minut de tenis jucat din ianuarie și până acum.
1.755 de dolari pe minut la Roland Garros
Timpul a fost și mai prețios pentru Halep în cele 7 meciuri de la Roland Garros. A jucat 10 ore și 41 de minute, dintre care 3 ore și 5 minute doar în finala cu Șarapova, ceea ce înseamnă că a primit 1.755 de dolari pe minut efectiv de tenis.
Performanța nemaiatinsă de un român din anul 1980 a venit într-un moment în care premiile turneului de la Paris au crescut cu 4,1 milioane de dolari față de 2013, ajungând la 34,5 milioane de dolari. „Această suplimentare considerabilă face parte dintr-un plan care va fi pus în aplicare până în 2016″, a explicat Gilbert Ysern, directorul Roland Garros. Cu Halep tot mai aproape de câștigarea primului turneu de Grand Slam din carieră, premiile puse la bătaie luna viitoare, la următorul mare eveniment, Wimbledon, devin și mai interesante. Recent, organizatorii turneului ținut la All England Club din Londra au anunțat și ei o sporire a premiilor cu 10,8 procente, până la 42 milioane de dolari, asta după ce nivelul crescuse cu 40 de procente față de 2012.
După un turneu excelent pe zgura din complexul aflat în al 16-lea arondisment al Parisului, Simona Halep nu trebuie exclusă din calculele pentru câștigarea Wimbledonului, un turneu disputat pe iarbă. Anul trecut, românca a câștigat pe această suprafață, la ,s-Hertogenbosch.
25,6 milioane de euro din bilete
Încheiat duminică, turneul de Mare Șlem Roland Garros a produs din nou cifre impresionante. Numai din vânzarea biletelor la meciurile disputate pe durata a două săptămâni organizatorii au avut încasări de 25,6 milioane de euro (34,9 milioane de dolari). Departamentul de merchandising a produs și el 7,6 milioane de euro (10,36 milioane de dolari), însă detaliile afacerii pot fi citite în materialul alăturat. Din drepturile TV, Roland Garros generează 62,1 milioane de euro (84,66 milioane de dolari), din care o treime este plătită de televiziunile naționale franceze. „La tenis, de fiecare dată când terenurile se schimbă, putem lua o pauză publicitară. Avem multe reclame, iar sumele plătite pe aceste spoturi amortizează banii investiți în turneu”, s-a rezumat să declare Daniel Bililian, directorul departamentului de sport de la France Televisions, primul grup audiovizual din Franța care înglobează canalele France 2, France 3, France 4, France 5 și France Ô. Anul acesta, audiența totală de la Roland Garros a depășit 3 miliarde de telespectatori din întreaga lume.
Impactul televiziunii asupra Openului francez e apreciat și de sponsorii turneului. Potrivit unor cifre oferite de France 24, cei 20 de parteneri ai Roland Garros plătesc în total o sumă în jurul a două miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru a-și vedea logo-ul afișat în timpul competiției. „Siglele sponsorilor principali sunt vizibile mai mult de 30 de minute într-o oră de emisie TV. E o cifră uriașă. Dacă facem un calcul, expunerea pe toată durata turneului pentru banca BNP Parisbas reprezintă echivalentul a 5 milioane de sloturi publicitare”, a explicat Sebastien Guyader, managerul departamentului de parteneriate la Roland Garros. BNP Parisbas este principalul sponsor, însă lista partenerilor importanți este completată de IBM, Emirates, FedEx, GDF Suez, Lacoste, Longines, Perrier și Peugeot.
Anul 2014 pentru Halep în cifre: 11 turnee, unul câștigat, două finale mari
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER