Jurnaliștii unui cotidian britanic de tradiție, înființat în 1822, The Sunday Times, au comandat o serie de analize de laborator pentru a verifica conținutul băuturilor servite în cadrul complexului de la Wimbledon. Ziarul a aruncat bomba chiar în Duminica de Mijloc, în care, conform tradiției londoneze, nu se joacă nici un meci: spectatorii stau la cozi nesfârșite și plătesc 7,8 lire sterline (aproximativ 44 de lei) pentru un cocktail care ar trebui să fie cel puțin la fel de tare ca o bere obișnuită, dar ajung să bea un suc de trei ori mai slab decât ar fi normal.
„Nu vă bazați pe Pimm’s dacă pierde Murray!”, îi avertizează jurnaliștii pe spectatorii care beau peste 1.500 de pahare de Pimm’s într-o zi de Wimbledon
Prețul unui cocktail Pimm’s a crescut cu 20 de procente de la precedenta ediție a Wimbledonului și se vinde cu două lire mai scump decât în celebrele pub-uri londoneze. Băutura este una dintre atracțiile Wimbledonului, alături de căpșunile cu frișcă.
230.000 de pahare de Pimm’s se vând la fiecare ediție a Wimbledonului, estimează organizatorii, cu doar 20.000 mai puține decât sticle de apă. Berea, a doua cea mai vândută băutură alcoolică la Wimbledon, este vândută de două ori mai puțin decât Pimm’s: 100.000 de halbe sau pahare de bere se consumă de-a lungul celor 13 zile de turneu.
Jurnaliștii britanici au lansat imediat avertismentul: „dacă Murray pierde, nu vă înecați amarul cu Pimm’s, va fi un eșec total„, chiar dacă britanicul nu a pierdut încă nici un set la această ediție a Wimbledonului, în trei partide.
Limonadă rece sau cocktail cald
Reprezentații departamenentului de catering de la All England Club au pasat responsabilitatea: „pentru realizarea cocktailurilor utilizăm pre-mixuri Pimm’s venite de la producători în containere sigilate și le servim cu gheață, așa cum este recomandat. În funcție de cât de multă gheață adaugi în pahar, se modifică concentrația„. Astfel, oficialii au explicat de ce paharele de Pimm’s cumpărate din locuri diferite au avut concentrații diferite, toate însă sub limita recomandată. În plus, au găsit și o soluție de compromis pentru cei care doresc să simtă cu adevărat gustul de gin: „cereți băutura fără gheață„.
Pimm’s este o băutură tradițională din Regatul Unit, servită prima dată în 1823, în barul lui James Pimm. Britanicul a căutat o nouă formulă de băutură, după ce a constatat că ginul „este dat pe gât, și nu savurat”. Astfel, James Pimm a combinat ginul cu lichior și suc de fructe. „Oyster Bar” oferea o gamă largă de fructe de mare, iar specialitatea casei a devenit rapid o farfurie de stridii garnisită cu „ceașca casei” de Pimm’s.
Un cocktail Pimm’s tradițional conține baza Pimm‘s (o parte – concentrație de 25% alcool), limonadă rece (trei părți) și mentă, bucăți de portocale și căpșuni.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER