Meciul Simonei Halep a fost o adevărată epopee. Campioana noastră ne-a arătat încă o dată că este capabilă de lucruri pe care le vedem atât de rar la sportivii români: o revenire dintr-o situație limită, când totul părea pierdut, Jankovic fiind la un moment dat la două puncte de câștigarea finalei pe serviciul ei.
Halep este, probabil, cea mai populară sportivă din România nu doar din acest moment, ci probabil din ultimul sfert de veac. Îmi vine în minte Gabriela Szabo ca un posibil contracandidat, dar, gândindu-mă la explozia de accesări de pe site-urile de sport din România legate de articolele despre finala de la Indian Wells, cred că nici fosta mare atletă nu poate contesta acest statut. Halep este, de departe, cel mai popular sportiv român pe rețelele de socializare. Halep este iubită pentru că a reușit într-un sport exclusivist, pentru că este modestă, pentru că este fragilă, dar arată că forța minții poate doborî forța brută. Halep este iubită pentru toată această simbolistică, dar este ea oare iubită efectiv pentru jocul ei?
Cel mai mare succes din cariera de până acum a Simonei Halep și, totodată, cel mai mare succes pentru sportul românesc în acest an, victoria din finala de la Indian Wells, a avut o audiență „incredibil de extraordinar de microscopică”. Deși partida a fost difuzată în prime-time, de la 8 seara. Dacă luăm în calcul toate emisiunile difuzate la tv în ziua de duminică, ziua meciului, pe publicul comercial, adică publicul urban cuprins între 18 și 49 de ani, partida Simonei Halep a fost pe locul… da, exact așa cum vedeți, a fost pe locul 316. Exact, în ziua de duminică s-au difuzat în România 315 (trei sute cincisprezece) emisiuni cu durata minimă de un sfert de oră care au avut un „public activ” mai numeros decât cel al finalei de care suntem atât de mândri că „se vorbește de ea în toată lumea”.
Imediat se va face trimitere la faptul că partida a fost transmisă pe Dolcesport, o televiziune care are o componentă importantă de public în mediul rural dintre abonații săi. Ei bine, la nivel national, luând așadar în calcul totalitatea publicului, marea finală s-a aflat pe locul 56 în clasamentul programelor difuzate în România în ziua de duminică. Simona Halep este pe locul 3 în lume, dar pe locul 56 în opțiunile românilor la tv într-o oarecare zi de duminică…
Din nou va fi invocat faptul că Dolcesport nu are o acoperire prea mare. Dar orice argument de acest gen pălește când vezi că, din abonații Dolcesport care se uitau la tv în momentul disputării partidei, doar 7,6 % au ales să privească finalissima Simonei. Și, ca să pun cireașa pe tortul acestui paradox, Halep adulată, dar ignorată, meciul dintre Steaua și Ajax din 2013, numai printre telespectatorii Dolcesport, canal care a difuzat acel meci, a avut o audiență de 8 (opt) ori mai mare față de finala Simonei.
Simona Halep este cel mai iubit sportiv român. Iubirea aceasta se manifestă însă un pic mai ciudat pe la noi. Așa cum românii au adulat-o pe Elisabeta Lipă, dar nimeni nu a fost vreodată la vreun corncurs de-al ei prin România, așa cum românii îl declară pe Eminescu poet national, dar nimeni nu-i citește vreo poezie după ce nu mai este obligat de școală, așa cum suntem mândri de succesul international al lui Marcel Iureș, dar mai nimeni nu se duce să-i vadă vreun spectacol, așa și Simona Halep este cel mai îndrăgit sportiv român, dar foarte puțini vor să vadă efectiv și de ce.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER