Pauza lungă de iarnă ne-a dat o imagine clară asupra realităților pe care MotoGP-ul le va trăi în acest nou sezon. Dincolo de noutățile din punct de vedere mecanic cu care echipele de top au venit, nu putem ignora faptul că Marc Marquez pare în continuare cel mai rapid pilot din motomondial, ajutat fiind și de prototipul Repsol Honda. Dublu campion mondial în primele sale sezoane din MotoGP, catalanul a stabilit noi recorduri în testele oficiale de la Sepang, acolo unde și-a spulberat competiția. Chiar și așa, rezultatele lui Rossi păreau să fie tot mai bune și, alături de Jorge Lorenzo și Dani Pedrosa, dar și de italienii Dovizioso și Iannone, iubitorii motociclismului speră într-un sezon mai echilibrat la vârf față de cel trecut.
ProSport i-a cerut părerea lui Robi Mureșan, singurul motociclist român care a avut talentul necesar și forța financiară să piloteze în trecut în motomondialul de viteză. Arădeanul a făcut un scurt preview campionatului de anul acesta într-un clip video pe care îl puteți vedea în playerul de mai sus. „Cred că vom avea un sezon foarte interesant. După părerea mea, Marquez este primul candidat la titlu, dar cred că va fi mult mai strânsă bătaia. Valentino Rossi și Jorge Lorenzo au intrat cu cutia seamless full anul acesta, cred că mai au nevoie de puține îmbunătățiri și vor fi foarte aproape de Marquez. La fel, după cum am văzut și la primele teste, Ducati! Acolo sunt mai multe de discutat, dacă vor vrea să rămână la clasa Open nu vor putea să facă multe podiumuri, altfel vor trece la clasa GP. Rămâne de văzut, dar nu cred că sunt pregătiți pentru specificațiile motocicletei de GP în sezonul ăsta, dar eu mizez tot pe Marquez că iese campion„, a spus Robi Mureșan pentru ProSport.
Este Yamaha principalul adversar pentru Marquez?
Unul dintre cei de la care se așteaptă o revenire în lupta pentru titlu este Jorge Lorenzo. Pilotul Movistar Yamaha a comentat într-un interviu pentru crash.net aspecte legate de lupta care va începe duminică. „Voi intra în acest sezon cu intenția de a mă lupta pentru titlul mondial, așa cum am făcut de fiecare dată în cariera mea din MotoGP. Cred că dacă motocicleta va funcționa bine și dacă voi rămâne într-o formă fizică bună voi putea să reușesc asta. Vom vedea ce se va întâmpla„, a spus dublul campion mondial de la Movistar Yamaha. Conform specialiștilor, Jorge Lorenzo are o șansă bună într-un sezon în care se prezintă la start într-o formă fizică excelentă, formă pentru a cărei lipsă a fost criticat îndelung în 2014.
Valentino Rossi a împlinit 36 de ani pe 16 februarie 2015 și este, potrivit părerii unanime a specialiștilor, în fața ultimului sezon în care mai poate emite pretenții justificate la titlul de campion mondial în MotoGP. Foto: Mediafax
Nu la fel de optimist s-a declarat Valentino Rossi, colegul lui Lorenzo de la Yamaha. După primele teste oficiale din 2015 de la Sepang, sesiune în care a obținut al patrulea timp, „Il Dottore” spunea: „Am fost mulțumit în cea de-a treia zi, am făcut o treabă bună. Sunt foarte fericit pentru că 1:59.4 este cel mai bun timp al meu la Sepang din întreaga carieră, sunt deja cu 0.3 secunde mai rapid decât anul trecut. Partea proastă este legată de viteza pe care o au Marc și Dani, sunt un pic mai rapizi decât noi cu gume noi, dar și în ceea ce privește ritmul. Asta înseamnă că dacă vrem să îi învingem trebuie să continuăm să muncim„, a fost declarația celui mai titrat pilot în activitate din MotoGP.
Ciudata situație a celor de la Ducati. Iannone și Dovizioso au impresionat în teste, își „permit” să câștige curse?
La fel ca în 2014, cei de la Ducati concurează după regulile clasei Open la fel ca toate celelalte team-uri în afară de Repsol Honda și Movistar Yamaha. Asta înseamnă că Andrea Dovizioso și Andrea Iannone vor benficia de o serie de avantaje care, în teorie, i-ar putea aduce pe podium sau chiar le-ar putea aduce victorii.
Vorbim despre 24 de litri de benzină în cursă, posibilitatea de a „jongla” cu 12 motoare pe parcursul sezonului, propulsoare care poti fi îmbunătățite în voie. De asemenea, poate cel mai important aspect, au dreptul la o gumă spate de compoziție mai moale față de cei de la Factory. Problema pentru Ducati vine, paradoxal, dacă cei doi Andrea încep să obțină clasări în primele trei locuri. Asta pentru că regulamentul spune că dacă obțint trei locuri trei, două locuri doi sau o victorie, atunci combustibilul va fi limitat la 22 de litri. Dacă vor obține trei victorii pe circuit uscat, atunci vor pierde și avantajul gumei spate soft și vor avea la dispoziție doar variantele medium și hard la fiecare cursă, inclusiv în calificări, acolo unde guma spate soft joacă un rol esențial.
Programul Grand Prix-ului de la Losail, Qatar, la clasa MotoGP
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER