ProSport continuă tradiția ultimilor ani și organizează în acest weekend, pe 18-19 aprilie, Marea Pedalare. Adică mergem la mare cu bicicletele pe un traseu modificat față de cel de anul trecut, însă plin de peisaje încântătoare și obstacole inedite. În pregătirea evenimentului la care vor lua startul 150 de cicliști, reporterii ProSport au făcut un drum de recunoaștere pe traseul București – Călărași – Ostrov – Adamclisi – Mangalia – Vama Veche. Am parcurs cei 298 de kilometri în șaua unei motociclete și vă putem prezenta particularitățile traseului pentru cei care nu cunosc încă drumul.
Drum plat, asfalt aproape perfect și trafic lejer, elementele primei zile
De la punctul de plecare, Vitantis Shopping Center, calitatea asfaltului este bună și foarte bună în prima zi din Marea Pedalare. Cicliștii trebuie să se aștepte la un trafic intens în zona Brănești până spre Belciugatele (de la km 22 până la km 32), însă după acest punct critic drumul e din ce în ce mai liber. Lățimea șoselei este una suficient de mare astfel încât să se poată circula în regim de câte o mașină pe sens fără probleme chiar și cu bicicliști pe marginea drumului, „lux” care va dispărea în ziua a doua de pedalat. Diferențele de nivel sunt foarte mici, drumul este în mare măsură pe teren plat cu puține zone (Tămădău Mic / km 40 și Plevna / km 75) în care sunt niște mici văi, ușor de abordat.
Calitatea șoselei este excelentă pe traseul București – Călărași, adică prima zi din Marea Pedalare. Diferențele de nivel sunt foarte mici, motiv pentru care pedalarea se anunță una relaxantă
Singurele inconveniente cu privire la starea drumului pot să apară între kilometrul 98 și 102, acolo unde joi, 16 aprilie, se lucra de zor cu utilaje grele la cârpirea unei porțiuni de drum. Circulația se desfășura pe un singur sens, însă zona mică pe care muncitorii o aveau în vizor ne face să credem că până sâmbătă lucrările vor fi terminate.
Pe o porțiune foarte mică a traseului din prima zi se lucra pentru peticirea drumului. Utilajele grele îngreunau traficul și ridicau în aer nori de praf, motiv pentru care vizibilitatea era redusă
Prețul peisajelor este plătit cu urcări abrupte și porțiuni de piatră cubică
Ziua a doua din traseul Marea Pedalare începe spectaculos. La Chiciu, lângă Călărași, se va face trecerea cu bacul pe Dunăre, așa cum se poate vedea în video-ul de mai sus, film pe care l-am surprins grație camerei video sport Smailo Action WIFI. Din experiența recunoașterii traseului, trecerea care durează circa 20 de minute va fi singurul moment relaxant al unei zile în care doar peisajul poate încânta privirea cicliștilor care vor avea de parcurs circa 170 de kilometri foarte solicitanți.
Imagine de pe bacul cu care se va traversa Dunărea spre Ostrov. În fotografie se vede și hotelul Baden, acolo unde va fi cazată o parte a delegației Marea Pedalare
Diferențele de nivel sunt foarte mari, iar calitatea șoselei este inferioară celei din prima porțiune. Porțiunea de drum de la Ostrov până la kilometrul 9 este de-a dreptul excepțională în ceea ce privește peisajul. Se va pedala pe un drum care urmărește cursul Dunării, însă drumul este anevoios cu multe porțiuni de urcare. Poate cea mai dificilă porțiune începe la kilometrul 28 al celei de-a doua zi. Sunt 8,7 kilometri de drum virajat, de urcări dificile până în localitatea Băneasa. Totuși, intrarea în Băneasa nu vă va scuti de chin pentru că aproape toată suprafața de rulare este acoperită cu piatră cubică. În video se poate vedea cum camera video Smailo Action WIFI abia a făcut față nivelului uriaș de trepidații. Dar a făcut!
Peisajul cu care începe pedalarea în ce de-a doua zi este impresionant. Se va merge în paralel cu cursul Dunării
Drumul continuă normal până imediat după Adamclisi, în apropiere de Deleni, moment în care se vor fi pedalat deja circa 74 de kilometri. Caravana Marea Pedalare va părăsi DN3 și va coborî pe DJ307. În ceea ce privește șoseaua, trecerea este una notabilă. Drumul devine mult mai îngust, ce-i drept și mult mai puțin circulat, însă este foarte denivelat, nu e marcat, și nici gropile nu lipsesc. Până la Mangalia se va trece printr-o serie de sate izolate, iar peisajele lipsesc. Mare atenție la stânele de oi, mai precis la câinii care le însoțesc, dar și la porcii aflați în libertate pe șosea sau în imediata apropiere. Nu e o glumă! Între Olteni (km 98) și Viroaga (km 107) am întâlnit porci teoretic domestici, însă lăsați liberi pe stradă. Par destul de obișnuiți cu traficul, așa că nu vă așteptați să se ferească din calea bicicletelor.
Singurii porci inofensivi sunt cei care dorm. Nu recomandăm să opriți și să le faceți poze, noi am făcut asta de pe motocicletă, cu motorul pornit
Cifrele traseului: altitudine maximă de 212 metri, panta maximă de 10%
Ultima porțiune de drum dificil trece prin Negru Vodă, Cotu Văii (o altă serie mică de curbe strânse pe urcare abruptă) și prin Albești, iar la intrarea în Mangalia, adică după 156 de kilometri dificili, totul intră în normal. Începe să miroasă a mare, drumul către Vama Veche este excelent, lat și destul de puțin circulat. Pe noi, Vama ne-a așteptat joi cu o vreme excelentă, pustie, însă cu plaja curată și restaurante puțin populate. Experiența de recunoaștere s-a încheiat după 298 de kilometri, a durat 5 ore și 8 minute dintre care 4 ore și 11 minute în mișcare. Datele de pe GPS mai indică o altitudine minimă de rulare la 29 de metri și una maximă de 212 metri, iar urcarea cea mai abruptă a fost pe o pantă de 10%. Partea a doua a traseului este incomparabil mai dificilă decât ceea ce se întâmplă în prima zi, însă satisfacția apropierii de Marea Neagră face să merite chinul. Te așteptăm sâmbătă, la ora 08:00, la Vitantis Shopping Center pentru a începe traseul spre Vama Veche.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER