După dezastrul de ieri de la contratimp, când, văzută de mulți a doua favorită după Orica GreenEdge, Sky a sosit abia a 9-a, formația britanică și-a luat revanșa. Prin Elia Viviani, care, deși nu beneficiază de un trenuleț precum Giant sau cele două Lotto, a reușit să se impună la sprint în fața lui Moreno Hofland și Andre Greipel.
Etapa secundă din Giro era destinată unui sprint masiv, iar calculele hârtiei au fost respectate. Atacanții zilei – Frapporti, Owsian, Berlato, Zhupa și Lindeman – nu au avut nicio șansă în condițiile în care toate echipele sprinterilor erau interesate ca evadarea să fie anihilată. Pe o trenă susținută a lui Orica (echipa deținătorului tricoului roz, Simon Gerrans) cei 5 nu au avut vreo șansă, însă etapa, una liniștită altfel, avea să se transforme în ultimii 25 de kilometri. Atunci a avut loc o căzătură în care au fost implicați mulți rutieri, printre victime fiind Pelluchi – care spera la un rezultat bun azi -, dar și rutieri de general, cele mai sonore nume fiind Pozzovivo și Darwin Atapuma.
Plutonul s-a fracturat astfel în două (cicliștii noștri, Edi Grosu și Serghei Țvetcov au rămasă în grupul secund și au terminat pe pozițiile 169, respectiv 170), iar la final doar aproximativ 70 de rutieri s-au luptat pentru victorie. Andre Greipel părea să se impună, dar a declanșat sprintul mult prea devreme, fiind devansat atât de Hofland, cât și de câștigătorul rundei, Elia Viviani.
Michael Matthews a sosit pe locul 7, suficient pentru a prelua tricoul roz de la coechipierul său de la Orica.
De notat că în etapa aceasta Pieter Serry, cel care ar fi trebuit să îl ajute pe Rigoberto Uran pe munte, a abandonat. O pierdere enormă pentru columbian, care se bazează pe o echipă Etixx lipsită de cățărători.
Rezultatele etapei
Ce ne așteaptă mâine – Etapa 3: Rapallo – Sestri Levante, 136km
.
Prima cățărare serioasă din Turul Italiei are loc în etapa a treia, când cicliștii vor da peste Barbagelata (5,7 km, 8.1% pantă medie și o pantă maximă de peste 12%). Chiar și așa, aceasta vine cu 40 de kilometri înainte de final, astfel că rutierii care vor pierde timp au suficient spațiu să recupereze. Sprinterii puri nu au totuși, vreo șansă, fiind greu de crezut că vor reuși să mai facă joncțiunea cu plutonul după brutala cățărare de categoria a doua.
În teorie, runda se pretează bine unei evadări, ultima dată când Il Giro a ajuns la Sestri Levante (2012), atacanții – prin Lars Bak -impunându-se. Acum, în schimb, etapa vine la începutul turului, când echipele sunt odihnite. Iar runda e una foarte scurtă, astfel că formații ca Orica sau BMC pot duce o trenă susținută, astfel încât să controleze evadarea. Cum tricoul roz e o țintă atât pentru Matthews, cât și pentru Gilbert (de văzut în ce formă e acesta, după căzătura din Ardeni), este puțin probabil un alt scenariu decât sprintul redus.
Favoriți
***** Michael Matthews
**** Philippe Gilbert, Giani Meersmann
*** Felline, Oscar Gatto, Simon Gerrans
** Tom Boonen, Rigoberto Uran, Damiano Caruso, Diego Ulissi, Luca Paolini
* Edi Grosu, Grega Bole, Kevin Reza, Giovani Visconti, Francesco Gavazzi, Simon Geschke, Arndt, Sylvain Chavanel, Colbrelli
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER