Inginerii pilotului Lewis Hamilton au luat o decizie eronată în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, de a-l chema la boxe într-un moment nepotrivit al cursei de duminică, hotărâre care a dus la ratarea victoriei de către sportivul britanic pe străzile din Monte Carlo.
Cel mai „luxos” Grand Prix din calendarul Marelui Circ a avut mai mult de trei sferturi din timp o desfășurare destul de plictisitoare. Hamilton a plecat perfect din pole-position, urmat de coechipierul lui Nico Rosberg și de Sebastian Vettel de la Ferrari. Britanicul s-a distanțat treptat de Rosberg și de Vettel, care nu au putut ține pasul cu campionul mondial en-titre.
Intervalul dintre Hamilton și Rosberg a ajuns la 21 de secunde în turul 64 din cele 78 programate la Monte Carlo. În acel moment, un incident produs între Max Verstappen (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Lotus) a făcut necesară neutralizarea cursei. Cel mai tânăr pilot din istoria F1 a declanșat un atac inconștient asupra lui Grosjean, aflat pe locul 10 atunci. Roata stânga-față a monopostului Toro Rosso a lovit roata dreapta-spate a mașinii Lotus, iar Verstappen a fost proiectat cu o viteză considerabilă în zidul de protecție. Din fericire, pilotul care va împlini 18 ani la 30 septembrie a ieșit nevătămat din mașină.
Cursa a fost neutralizată mai întâi cu safety car virtual, apoi pe pistă a intrat și mașina de securitate. Temându-se că strângerea plutonului în spatele lui Hamilton i-ar putea crea acestuia probeleme pe final și fiind convinși că diferența de timp este suficientă, inginerii de la boxele Mercedes l-au chemat pe britanic la standuri pentru a-i înlocui pneurile „soft” cu cele „super soft”. Însă schimbul de cauciucuri nu a mers cum și-au dorit mecanicii, astfel că Hamilton a revenit pe pistă pe locul 3, după Rosberg și după Vettel.
Liderul clasamentului piloților nu i-a venit să creadă ce i s-a întâmplat. „Am pierdut cursa asta, nu-i așa?”, le-a transmis Hamilton prin radio mecanicilor, înainte ca safety car-ul să iasă de pe pistă, în turul 71. Cu pneuri mai „proaspete”, Hamilton a încercat imposibilul pe străzile înguste din principat în cele opt tururi rămase. Imaginile susprinse de camera video montată în spatele monopostului Ferrari pilotat de Vettel au arătat un Lewis Hamilton dezlănțuit, cu o agresivitate feroce, în momentul în care „încăleca” vibratoarele. Cu toate acestea, pilotul Mercedes nu a putut nici măcar să-l „dubleze” pe Vettel și a urcat supărat pe treapta a treia a podiumului.
În aceste condiții, Nico Rosberg și-a trecut în palmares a treia victorie consecutivă la Monaco, iar Vettel a fost al doilea. Rosberg a recunoscut cu sportivitate că succesul său a fost unul „norocos”. „A fost unul dintre cele mai norocoase lucruri din cariera mea, o victorie ciudată”, a spus Rosberg după cursă. „Am greșit”, au recunsocut inginerii de la Mercedes, într-un mesaj pentru fanii lui Hamilton.
Fost pilot de Formula 1, olandezul Giedo van der Garde a glumit pe seama întâmplării de la Monaco: „Nu m-aș duce la cazinou în seara asta dacă aș fi în locul lui Hamilton”.
Un alt incident ciudat s-a petrecut și în rândul echipei Red Bull. Mizând pe o tactică asemănătoare cu cea luată de Mercedes, Red Bull l-a chemat la boxe pe Daniel Ricciardo „sub” safety car. Australianul a revenit pe pistă pe aceeași poziție în care a intrat, a șasea, apoi a declanșat un atac asupra finlandezului Kimi Raikkonen (Ferrari), care a ales să rămână pe circuit. La fel de agresiv ca Hamilton, dar cu mai mult succes, Ricciardo și-a făcut loc pe lângă Raikkonen, cu un contact la limita regulamentului, și a urcat pe poziția a cincea. În față era colegul lui, Danil Kviat, care nu schimbase nici el cauciucurile. Red Bull i-a cerut rusului să-l lase pe Ricciardo să treacă, în speranța că pneurile noi îl vor ajuta să obțină ceva din duelul Hamilton-Vettel. Australianul a pândit un moment să mai câștige o poziție, și, cum nu l-a găsit, a fost rugat de la boxe să-i „returneze” locul 4 lui Kviat. Ricciardo a încetinit pe ultimele sute de metri ale cursei și a fost aproape să fie întrecut și de Raikkonen, care a trecut linia de sosire al șaselea în cele din urmă.
Fernando Alonso de la McLaren-Honda a avut o nouă cursă de coșmar. El a fost nevoit să abandoneze, din cauza unei probleme la cutia de viteze a mașinii sale, în turul 43, în momentul în care lupta pentru ultimele poziții care aduc puncte. Colegul lui, Jenson Button, a fost mai norocos, obținând locul 8 și primele 4 puncte pentru echipa de la Woking, în acest sezon. Înaintea lui Button s-a clasat mexicanul Sergio Perez (Force India), iar după el brazilianul Felipe Nasr (Sauber) și spaniolul Carlos Sainz jr (Toro Rosso).
În clasamentul piloților, Rosberg (116 de puncte) a recuperat zece puncte față de Hamilton (126), liderul ierarhiei. Vettel este pe locul 3 cu 98 de puncte. Mercedes conduce detașat la constructori, cu 242 de puncte. Ferrari este pe locul 2, cu 158 de puncte, iar Williams, cu rezultate modeste la Monaco, în afara Top 10, a rămas cu 81 de puncte, pe locul 3.
În secțiunea europeană a calendarului Marelui Circ urmează o „fereastră”, Marele Premiu al Canadei, programat la 7 iunie, la Montreal.
Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER