Sumele uriașe, de ordinul zecilor de milioane de euro pe an, pe care televiziunile le plătesc pentru a avea drepturile de difuzare ale jocurilor din Liga 1 au din ce în ce mai puțină justificare în plan economic. Startul Ligii 1 din acest sezon a adus, sâmbătă seară, o partidă cu potențial foarte mare de a strânge o audiență, dar care a dezamăgit. Potrivit Pagina de Media, partida televizată de Antena 1 a avut o audiență de 629.000 de persoane la nivel național (3,4 puncte de rating) fiind depășită de programele difuzate simultan de ProTV (filmul Invadarea lumii: Bătălia Los Angeles – 743.000 telespectatori) și Kanal D (Noră pentru Leana, Vacanța Mare – 733.000 telespectatori).
Sursa citată precizează faptul că nu se poate spune câți spectatori au urmărit meciul pe DigiSport, canal care nu este monitorizat și care a fost inclus în calcul alături de alte canale nemonitorizate într-o categorie – „alții” – care a adunat 1,34 milioane de telespectatori.
Și pe Național Arena atmosfera a fost dezolantă: 5500 de spectatori anunțați oficial
Interesul scăzut pentru fotbalul românesc a fost ilustrat și de prezența modestă a spectatorilor pe cel mai mare stadion din România. Potrivit anunțului oficial, la jocul dintre Steaua și Petrolul au asistat numai 5500 de spectatori, o mare parte dintre aceștia fiind în galeria deplasată de ploieșteni la meci. Chiar dacă asistența redusă este o urmare a faptului că Liga 1 a început mai devreme decât în ultimii ani și o bună parte a iubitorilor de fotbal sunt în concedii, campioana suferă din punct de vedere financiar din acest motiv. Steaua plătește circa 30.000 de euro pentru închirierea unui singur inel de pe Național Arena și, potrivit mărturisirii lui Valeriu Argăseală, este nevoie de o asistență de cel puțin 20.000 de spectatori pentru a acoperi cheltuielile de organizare.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER