În urmă cu doi ani au început un proiect curajos unic, hotărând să construiască o mașină de curse pentru examenul de licență. În vară, cei trei l-au suținut cu brio, fiind notați cu 10, iar acum, ei și-au înființat o echipă, Cyclon Motorsport, iar propria creație este gata să își facă debutul în Campionatul Națională de Viteză în Coastă.
Când vine vorba de proiectul lor, tinerii brașoveni se metamorfozează și nu mai par studenții timizi, ci oameni în toată firea, gata să îți pună pe tavă visul lor. Între cursurile de la Universitate, aceștia se ocupă de restaurarea mașinilor de epocă, construiesc rollcage-uri pentru mașini de curse și manageriază un service auto. Totul din dragoste pentru automobilism. Tatăl lui Robert, Istvan Barabas, unul dintre cei mai buni piloți de karting din România, a fost mentorul lor. „Aveam un motor hemi în garaj și mă gândeam ce frumos ar fi dacă aș construi o mașină. Apoi, acum două veri am fost în SUA unde am achiziționat o instalație electrică și un pentru acest motor. Am venit acasă, Sebastian și Ion abia așteptau să începem treaba, erau la fel de încântați ca și mine. A fost un proiect dificil, însă a fost și distractiv, nici n-am simțit cum trece timpul, deși am pierdut nenumărate nopți în garaj lucrând la mașină. Au fost și momente când nu credeam că vom termina totul la timp, dar în acele momente ne uitam unul la altul și ne încurajam reciproc. Mulțumită spiritului de echipă am reușit să trecem peste orice obstacol! „, spune Robert (23 de ani).
100 km/h în 4,1 secunde
Mașina a fost deja testată pe circuitele din România și conform datelor dinamice, atinge suta de kilometri în 4,1 secunde, asemenea unui Lamborghini Diablo, și dezvoltă o putere de 425 de cai și un cuplu de 569 N*m. „Datorită softului, poate ajunge la mai mult”, explică și Ion Gavriloaie (24 de ani). Cyclon, așa cum a fost botezată mașina creată de cei trei, a fost construită pe caroseria unui Audi Coupe B4, cumpărată la preț de chilipir. Totul este însă schimbat. Iar o bună parte a fost construit chiar de mâinile celor trei bravo studenți. Astfel, tunelul central, rollcage-ul, radiatorul, suportul coloană de volan, suporții scaunelor, bordul, instalația electrică, punte față, mecanismul de ghidare a roților din față, suporții casetei de direcței sau adaptările bărilor de stabilizare poartă semnătura echipei brașovene. „I-am văzut hotărâți de la început și am crezut în șansa lor de reușită”, spune Istvan Barabas, tatăl lui Robert, cel care le-a pus la dispoziție service-ul său auto pentru a construi Furia Roșie, așa cum își alintă aceștia bolidul care poate atinge 280 de kilometri pe oră. Cel mai mult au muncit la puntea față și mecanismul de ghidare al roților. „Ne-a luat ceva timp, stăteam și 16 ore în garaj pentru a termina. Sunt fericit că am dus la capăt, iar profesorii au fost încântați de proiect. Acum trecem la următorul pas și îl vom sprijini pe Robert în campionatul național”, explică Sebastian Aftanasă (23 de ani).
Furia Roșie se pregătește pentru debut
Anul acesta, cei de la Cyclon Motorsport au participat la clasa debutanților în Campionatul de Viteză în Coastă, astfel că nu au putut să testeze Furia Roșie. Robert, care a devenit anul acesta din nou campion național la karting, este pilotul echipei, însă la ediția de anul acesta a Campionatului Național de Viteză în Coastă, deoarece este debutant, nu a putut să piloteze o mașină de putere foarte mare. Chiar și așa, s-a clasat pe locul 4 la clasa sa. „A fost un an de acomodare pentru Robert la Viteză în Coastă, iar pentru 2016 avem planuri mari. Vom putea folosi în premieră și mașina noastră, iar gândul nostru este să încheiem cât mai multe etape cu succes fără să avem, parte de evenimente neplăcute”, spun cei trei studenți. Iar zâmbetul sincer și dragostea cu care vorbesc despre această industrie prevestește faptul că nu vor să se oprească aici.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER