Cei doi giboni care fac reclamă din poala Moșului unui lanț de magazine și ne îmbie să cumpărăm echipamentul echipei naționale sunt de fapt magneții care să ne atragă către turneul final din Franța? Nu, merci. Care suporter al tricolorilor și-ar dori oare să stea în tribună alături de unul care ar trebui să fie vecin de pat cu cel care se tot întreba unde e mai ieftin halatul?! Toți am văzut destule reclame neinspirate, nefericite, fără sare, fără piper, unele care te îngrețoșau de-a dreptul, dar mai rar întâlnești una mai tâmpă decât cea mai sus-pomenită. Și când te gândești că noi am tot bombănit când am auzit cât e prețul unui bilet la meciul inaugural de la Euro… Cu un asemenea promo girat de FRF la ce să ne mai mirăm atunci că vor fugi ca potârnichile mai toți cumpărătorii interesați.
Vă aduceți aminte, cu siguranță, că nu cu multă vreme în urmă președintele Burleanu lansa noul imn înflăcărat al naționalei. Recunoștea la un talk-show că, în drum spre studio, nu s-a săturat tot ascultând „Pe ei, pe ei, pe ei, pe mama lor!” Un derapaj jenant, o insolență, o porcărie de-a dreptul pentru absolut orice gust muzical. Un accident, ne-am zis atunci. Nu e nici pe departe singurul, voila.
Campanie după campanie a preliminariilor, presa și-a tot răcit gura pe seama relației sensibile, uneori chiar spinoase dintre sponsori și fotbalul murdar, mocirlos patronat de Federație și Ligă. Cum mai dispărea câte un sponsor de pe panoul lângă care se fac declarațiile de după meci sosea degrabă pe surse și motivația: firma X de mezeluri ori de bere, nu contează, nu mai dorește să-și lege numele nici de contraperformanțele naționalei, dar nici de fotbalul corupt, putregăit, de sub umbrela FRF și a Ligii, cu atâția oameni de fotbal trimiși în închisori. Asta da „reclamă”. S-a întors, iată, roata. De astă-dată sponsorul e cel care nu s-a șters pe picioare pe covorașul de la ușa vestiarului naționalei. Oricât bănet ai pune pe tavă ca să te numești sponsor oficial al naționalei, nu poți să faci chiar orice îi trece prin cap unuia de la publicitate. Relația fani – națională a fost delicată întotdeauna. Riști s-a arunci în aer de-a dreptul când propui doi handicapați drept exponenți ai suporterilor premiați cu un bilet la Euro. Două bilete dacă e și pe muzică…
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER