Mastersul de la Madrid a debutat în această săptămână, iar proprietarul turneului, românul Ion Țiriac, a vorbit despre ceea ce înseamnă o competiție de o asemenea anvergură.
Omul de afaceri român spune că orașul Madrid are parte de beneficii ce aproximativ 250 de milioane de euro de pe urma turneului la care se strâng an de an cei mai buni jucători de tenis din lume.
Nici costurile nu sunt însă de neglijat, spune Țiriac. Ca organizator, acesta trebuie să se asigure că aduce venituri de minim 20 de milioane de euro pentru a se asigura că „nu iese pe minus”.
„Complexul a fost construit în urmă cu opt sau nouă ani. Se spune că s-au cheltuit pentru el 350 de milioane (de euro) și e unic în lume pentru că are trei stadioane acoperite. Acest eveniment aduce în fiecare an orașului Madrid în jur de 250 de milioane de euro. Sunt câteva mii de oameni care își găsesc slujbe aici în timpul turneului și alte câteva sute lucrează tot anul aici.
Acest turneu este de fapt o mare industrie. Vorbim de costuri de 20 de milioane de euro în 9 zile! Asta înseamnă că în această perioadă, dumneata trebuie să produci 20 de milioane de euro, ca să nu ieși în pierdere
Biletele costă între 20 de euro și 200. O lojă costă între 35.000 și 45.000 pe săptămână pentru șase persoane și are serviciul gratuit în complex. Sunt nouă restaurante, deschise timp de 12 ore.
Acest turneu a început să fie mult mai puțin spaniol decât acum 10 ani. Dacă turneul de la București era televizat în 60 de țări, acesta e transmis în aproape 200, cu mii și mii de ore. Deci publicitate pentru orașul Madrid este enormă„, a declarat Țiriac pentru Digi Sport.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER