Vorbim destul de des în ultimul timp despre marketing sportiv, un domeniu pe care îl consideram ca și inexistent în România, dar am descoperit de curând că există conaționali de-ai noștri care chiar se pricep la așa ceva. Una dintre campaniile de marketing de succes de la noi apare deja ca exemplu într-o prestigioasă lucrare, Introducere în marketing, scrisă de renumiții specialiști americani Philip Kotler și Gary Armstrong. În 2007, clubul Sportul Studențesc devine unul dintre primele cluburi de fotbal care își asumă o strategie pe termen lung de pozitionare si rebranding. Cristian Gheorghe, pe atunci director executiv al „studenților”, iar in prezent persoana responsabilă cu publicitatea de pe stadioanele din Liga 1 la SEG, a lansat alături de Bogdan Naumovici campania de rebranding „Iubește Sportul!”. Campania a fost lansată prin intermediul a trei spoturi video, viralizate prin mediul online. „Iubeste Sportul!” a fost prima campanie cu spoturi video al unui club de fotbal din lume! La trei luni după, Barcelona lansa la nivel global un spot alături de UNICEF. În lucrarea sus-amintită, se specifică faptul că această campanie de repoziționare avea ca principale obiective o serie de evenimente dedicate în special creșterii tinerelor talente (AJAX de România), dar și transmiterea unui mesaj de susținere a valorilor familiei, alături de un stil de viață sănătos. Una dintre direcții a fost Campania „Aleargă pentru viață”. Aceasta promova mișcarea în rândul populației, care, din cauza stilului de viață sedentar și a alimentației dezechilibrate, a ajuns să se confrunte cu grave probleme de sănătate. Din 2007 până în acest moment, nicio structură din lumea sportului nu a mai realizat o astfel de campanie. Mai mult, abia în „Strategia Națională pentru Sport” a MTS pentru 2016-2032 este cuprinsă o astfel de campanie extrem de importantă.
Sprijin pentru Mihai Popescu, suptaviețuitor al incendiului din Colectiv
Evenimentul a căpătat și o latură caritabilă, fiecare concurent, printr-o taxă de concurs, contribuind la strângerea fondurilor neceesare unui copil care se confruntă cu grave probleme de sănătate. În acest an, cea de-a 7-a ediție a crosului caritabil „Aleargă pentru viață” a fost organizată de Liga Studenților Electroniști și a avut ca principal scop sprijinirea lui Mihai Popescu, supraviețuitor al incendiului de la Colectiv. Campania „Aleargă pentru viață” a ajuns în atenția a peste patru milioane de români, în peste opt ani de la primul eveniment. „Comunicarea prin sport înseamnă comunicarea prin conținut, iar viitorul este al celor care mizează pe conținut.”, explică Dragoș Cristian Gheorghe, citat de lucrarea „Introducere în marketing”. Ca și concluzie: se poate, oameni buni, se pot face lucruri mărețe și în marketingul sportiv românesc, se pot organiza, după cum se vede, evenimente unice si la nivel global. Problema e ca fedcrațiile sportive, cluburile sportive și cluburile de fotbal să aibă disponibilitate, viziune, să aiba curajul să se schimbe. Numai așa putem ieși din această criză profundă a sportului românesc.
# Philip Kotler (85 de ani) este fondatorul „managementului marketingului” modern, director al Asociației Americane de Marketing, administrator al Institului de Știință a Marketingului și, totodată, unul din autorii cărții Introducere în marketing, la care am făcut referire mai sus. Kotler este una dintre cele mai mari autorități mondiale din domeniul marketingului. Forbes l-a inclus in primii zece cei mai influenti teoreticieni din mediul de afaceri, iar Financial Times l-a numit al patrulea „cel mai influent guru al mediului de afaceri” din secolul XXI.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER