Șeful BMW Motorrad Motorsport: „Vrem o motocicletă competitivă pentru echipele de client, dar mai important e să continue să se distreze cu RR-ul”

Șeful BMW Motorrad Motorsport:
  • Publicat:
  • Actualizat:

Nu, nu este vorba despre participarea BMW Motorrad în MotoGP. Recunoaștem că a fost primul lucru pe care l-am căutat la aflarea veștii cum că Berthold Hauser, directorul tehnic al constructorului bavarez, a oferit un interviu amplu despre sezonul motorsport 2016. Totuși, cum modelul S1000 RR este reprezentat la nivel înalt în World Superbike, în Campionatul Mondial FIM de Anduranță sau în Campionatul de Superbike din Marea Britanie, Hauser a analizat programul clienților BMW Motorrad Motorsport într-un sezon în care, până în acest moment, echipele de client au obținut 71 de victorii de cursă și 213 clasări pe podium.

Care sunt obiectivele programului de curse pentru clienți al BMW Motorrad Motorsport?
Obiectivul nostru este să oferim clienților susținere adaptată în funcție de regulamentele lor, care deseori pot să difere în mod dramatic. De asemenea, îi susținem în domenii în care sunt necesare modificări specifice. Suntem acolo pentru a asista piloții BMW Motorrad din lumea întreagă. Obiectivul este ca clienții noștri să se bucure de cursele cu RR și să fie competitivi în clasele și competițiile la care participă.

Departamentul tău este interfața dintre departamentul de curse și cele de dezvoltare a producției de la BMW Motorrad. Cum funcționează transferul de tehnologie și cât de important este acest aspect?
Departamentele de curse și cele de dezvoltare a producției sunt strâns legate între ele și sunt dependente reciproc. Experiența pe care am acumulat-o pe circuite este încorporată în dezvoltarea ulterioară a motocicletei de producție. Aceasta, în schimb, formează baza pentru activitățile competiționale ale clienților noștri. Din acest motiv, este ca o buclă: noi contribuim la o dezvoltare optimă a motocicletei de producție și astfel putem să oferim clienților o bază competitivă pentru modificările corespunzătoare competițiilor. De aceea, este foarte important faptul că suntem integrați organizațional în dezvoltare și că suntem în dialog direct cu diferite departamente. De asemenea, contribuim la asigurarea calității, solicitările și tensiunile resimțite de motociclete pe circuit fiind cel mai bun mediu de test pentru dezvoltările ulterioare ale BMW Motorrad și pentru dezvoltările noi.

Până acum, sezonul 2016 a fost unul de succes. Acest lucru confirmă direcția strategică a programului de curse pentru clienți?
Categoric. Aceste rezultate confirmă că direcția noastră strategică este cea corectă. Clienții noștri sunt învingători în numeroase campionate diferite de pe mapamond. În schimb, aceasta face să ne extindem constant numărul de clienți, care văd că au o șansă bună în a obține succes prin combinația dintre BMW S 1000 RR și susținerea BMW Motorrad Motorsport. Succesul strategiei noastre se datorează și relației strânse pe care o avem cu clienții noștri. Ei știu că putem să îndeplinim cerințele individuale ale piloților, iar clienții au confirmat, în repetate rânduri, că sunt mulțumiți.

Câte echipe de client susțineți în acest sezon?
Dacă le adunăm pe toate – de la echipele cu care colaborăm la circuit până la cele cu care suntem în contact pentru susținere prin e-mail -, ajungem la peste 200 de echipe. Acest număr crește constant, pentru că informația circulă prin paddock și oamenii află că mereu pot primi răspunsuri și susținere de la BMW. Prin urmare, înregistrăm un număr tot mai mare de echipe care ni se alătură.

Care este obiectivul principal al activității voastre?
Pentru noi sunt două obiective principale. Pe de-o parte, trebuie să dezvoltăm soluții universale, care sunt simplu de implementat pentru câți mai mulți clienți posibil, indiferent de cerințele diverse ale respectivelor competiții la care participă. Pe de altă parte, echipele au, fără îndoială, o multitudine de probleme și cerințe individuale și specifice. În acest caz, putem să ajutăm cu soluții adaptate cu precizie la problema respectivă. Pentru noi, cel mai important lucru este ca oamenii să se bucure de pilotajul motocicletei, să se simtă confortabil și să știe că nu sunt singuri dacă au solicitări tehnice pentru a progresa. O motocicletă de curse este un sistem foarte complex, care trebuie să fie mobil și gestionabil în conformitate cu cerințele motorsportului, care deseori sunt foarte specifice.

Cum susțineți clienții?
Ca specialiști în BMW S 1000 RR, suntem responsabili cu susținerea clienților noștri cu orice problemă pe care o pot avea. Această susținere poate fi oferită într-o varietate de forme, de la e-mail la susținere la fața locului, pe circuit. Apoi este susținerea pe care o oferim de la distanță, prin care specialiștii noștri sunt conectați online direct la motocicleta de la circuit, ceea ce le permite să primească date, să le analizeze și să trimită înapoi noi soluții de setare. După cum vedeți, sunt numeroase tipuri posibile de susținere.

Care a fost cea mai mare provocare pentru voi în acest sezon?
Nu este chiar „cea mai mare provocare” în acest sens, dar trebuie să recunosc că numărul de solicitări pe care le primim reprezintă o provocare în sine. Apoi ai complexitatea diferitelor cerințe și probleme pe care clienții noștri le au – de la eșalonul de elită, precum Campionatul Mondial de Superbike, până la cursele pentru amatori. Este un act de echilibru pentru a face față tuturor acestor cerințe și să satisfaci cerința fiecărui client. Numărul mare și gama diversă de misiuni reprezintă o provocare constantă. Lucrăm bine peste tot și îndeplinim așteptările echipelor. Faptul că am avut succes în această privință este demonstrat de rezultatele fantastice obținute de clienții noștri – de al succesul în Isle of Man Tourist Trophy la victoriile și podiumurile reușite în numeroase curse din competiții naționale și chiar și la nivel de amatori.

Care vă sunt așteptările pentru restul sezonului?
Fără îndoială, sperăm să vedem cât mai multe succese. Cu toate acestea, cel mai important lucru pentru noi este ca sportivii noștri – de la cei din elită până la amatori – să continue să se distreze cu RR.

Cristian Scutariu / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Prima reacție a lui Alex Bodi, după ce a fost combinat de Revelion cu Iulia Sălăgean. ”Asta e tot ce contează!”
Prima reacție a lui Alex Bodi, după ce a fost combinat de Revelion cu Iulia Sălăgean. ”Asta e tot ce…
Ultimele clipe din viața lui Cosmin, adolescentul care a murit călcat de autobuz în Valea Lupului! Ies la iveală detalii șocante și imagini surprinse de un martor. Ce ar fi făcut băiatul de 17 ani cu câteva minute înainte de tragedie?
Ultimele clipe din viața lui Cosmin, adolescentul care a murit călcat de autobuz în Valea Lupului! Ies la iveală detalii…
Decizia luată de U Cluj în privința lui Alex Chipciu, „veteranul” intrat în ultimele 6 luni de contract
Decizia luată de U Cluj în privința lui Alex Chipciu, „veteranul” intrat în ultimele 6 luni de contract
Andrei Vlad şi-a găsit echipă! Portarul va semna cu o formaţie aflată pe loc de play-off
Andrei Vlad şi-a găsit echipă! Portarul va semna cu o formaţie aflată pe loc de play-off
Surpriză! Juan Bauza ar putea reveni în România, la un an după ce a plecat de la Craiova. Patronul a recunoscut: ”Îl doresc foarte mult”
Surpriză! Juan Bauza ar putea reveni în România, la un an după ce a plecat de la Craiova. Patronul a…
Aurel Moldoveanu și-a speriat fanii! Cum arată astăzi artistul, la 64 de ani! Transformare IREALĂ
Aurel Moldoveanu și-a speriat fanii! Cum arată astăzi artistul, la 64 de ani! Transformare IREALĂ
Anamaria Prodan, relaţie SECRETĂ cu un om din fotbal: La orice oră din zi și din noapte, şi din morţi vine!
Anamaria Prodan, relaţie SECRETĂ cu un om din fotbal: La orice oră din zi și din noapte, şi din morţi…
BANCUL ZILEI. Bulă: - Zilele trecute, soacra și nevasta m-au tocat, când una, când alta....
BANCUL ZILEI. Bulă: - Zilele trecute, soacra și nevasta m-au tocat, când una, când alta....
Momentul în care un avion de mici dimensiuni se prăbușește peste o clădire, în California. Doi morți și mai mulți rănți
Momentul în care un avion de mici dimensiuni se prăbușește peste o clădire, în California. Doi morți și mai mulți…
Cea mai NEBUNĂ regină din istorie! Încă din tinerețe, era obsedată de...
Cea mai NEBUNĂ regină din istorie! Încă din tinerețe, era obsedată de...
Lovitura de milioane de euro pe care a dat-o Florin Tănase în afaceri! Ce legătură are Gigi Becali
Lovitura de milioane de euro pe care a dat-o Florin Tănase în afaceri! Ce legătură are Gigi Becali
Demisie-ȘOC la Kanal D! Bursucu nu mai prezintă Roata Norocului, iar motivul este halucinant 😲
Demisie-ȘOC la Kanal D! Bursucu nu mai prezintă Roata Norocului, iar motivul este halucinant 😲
Șoc în România. Călin Georgescu merge pe mâna lui Cristian Cioacă, fostul soț al Elodiei
Șoc în România. Călin Georgescu merge pe mâna lui Cristian Cioacă, fostul soț al Elodiei
Se scumpesc produsele la raft din cauza noilor taxe! Avertismentul sindicatelor din industria alimentară
Se scumpesc produsele la raft din cauza noilor taxe! Avertismentul sindicatelor din industria alimentară
Doliu în televiziune de Revelion! A murit cel mai iubit prezentator TV
Doliu în televiziune de Revelion! A murit cel mai iubit prezentator TV
Ce s-a întâmplat cu Indiana Jones? Analiză completă a unui joc prost optimizat
Ce s-a întâmplat cu Indiana Jones? Analiză completă a unui joc prost optimizat
Misterele ordonanţei trenuleţ: De ce nu sunt prezentate în nota de fundamentare efectele pe buget cu plus şi minus în detaliu?
Misterele ordonanţei trenuleţ: De ce nu sunt prezentate în nota de fundamentare efectele pe buget cu plus şi minus în…
2025: Cât timp se suspendă permisul pentru depășire pe linia continuă
2025: Cât timp se suspendă permisul pentru depășire pe linia continuă
Ce mesaj neașteptat a transmis Michele Răduță, după finala Chefi la cuțite sezonul 14. Orlando Zaharia a reacționat imediat
Ce mesaj neașteptat a transmis Michele Răduță, după finala Chefi la cuțite sezonul 14. Orlando Zaharia a reacționat imediat
×