Hyundai Motorsport a terminat pe podium în Raliul Sardiniei, etapă a șaptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Thierry Neuville a redus din diferența față de liderul ierarhiei generale în clasamentul piloților. Hayden Paddon și Dani Sordo au fost printre cei mai rapizi și în ultima zi.
Hyundai Motorsport a salvat o clasare pe podium în Raliul Sardiniei, etapă a șaptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), după un weekend dificil pentru echipa. Toate cele trei echipaje Hyundai Shell Mobis World Rally Team au demonstrat că se pot lupta pentru victorie, dar probleme tehnice apărute la Neuville și Sordo și cele două ieșiri în decor ale lui Paddon au împiedicat echipa să plece de aici cu maximum de puncte posibil.
După cele 19 probe speciale, Thierry Neuville și Nicolas Gilsoul au terminat Raliul Sardiniei pe poziția a treia, acesta fiind al cincilea podium consecutiv din acest sezon.
Echipajele Dani Sordo / Marc Marți și Hayden Paddon / Seb Marshall au terminat raliul cu victorii pe probele speciale de duminică, echipa Hyundai Motorsport ajungând la un număr total de 48 de probe câștigate, cea mai bună performanță într-un singur sezon de până acum.
Etapă din Sardinia a fost a două consecutivă în care toate cele trei echipaje au reușit să câștige măcar o proba specială, ceea ce arată clar potențialul modelului Hyundai i20 Coupe WRC.
Sordo și Neuville au plecat din Sardinia și cu puncte suplimentare adunate în Power Stage, după ce au terminat pe locurile doi, respectiv 4, ultima specială a raliului.
Din cauza problemelor la sistemul de frânare, Neuville și Gilsoul au ratat șansă unei noi victorii în Sardinia, dar cu punctele de aici au reușit să mai reducă puțin din diferența față de liderul campionatului Sebastien Ogier.
„Sunt dezamăgit că nu am câștigat, dar în același timp sunt mulțumit de ritmul avut. Am pierdut peste un minut din cauza unor probleme tehnice și nu am reușit să mai recuperăm. Am luat puncte în Power Stage și cel mai important este că am redus din diferența față de Ogier. Cu siguranță va fi o lupta foarte strânsă în partea a două a sezonului pentru prima poziție”, a spus Neuville.
Cu patru speciale câștige, Sordo și Marc Martà și-au demonstrat potențialul pe macadamul din Sardinia, dar în final au fost nevoiți să se mulțumească doar cu punctele câștigate în Power Stage.
„Finalul a fost mult mai bun și mă bucur că am terminat cu un ritm care să ne da încredere pentru cursa următoare. Fără problemele la turbo sigur eram în lupta pentru un loc pe podium și sper să putem face asta în Polonia, următoarea etapă din calendar”, a spus Dani Sordo.
Paddon și Marshall sperau să termine raliul în forță după victoria pe prima proba de duminică, dar echipajul a ieșit în decor pe penultima specială a etapei. „După ghinionul de sâmbătă sperăm să revenim la ritmul pe care l-am avut în prima zi. Din păcate în urmă unui incident ciudat am ieșit în deor. Nu știu cum s-a întâmplat, dar sunt foarte dezamăgit pentru că aveam șansă să obținem o victorie frumoasă. Am învățat multe aici și sper că totul să meargă mai bine în Polonia”, a spus Paddon.
Hyundai Motorsport a ratat șansă de a se apropia de echipa M-Sport în clasamentul constructorilor, diferența fiind acum de 40 de puncte, chiar dacă toate cele trei echipaje aveau potențialul de a termină această etapă pe podium.
„Trebuie să recunoaștem că aici am pierdut teren în lupta pentru titlul constructorilor. Am avut prea multe probleme în acest weekend și asta este frustrant. Trebuie să ne pregătim mai bine pentru etapă următoare și să mai recuperăm din punctele pierdute. Un podium nu este totuși un rezultat atât de rău și mă bucur că Thierry a redus diferența față de Ogier. Ne consolăm cu acest lucru și vom reveni în forță la raliul următor. Aș vrea să-l felicit și pe Ott Tanak pentru prima să victorie în WRC”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Următoarea etapă din WRC, Raliul Poloniei, se va desfășura în perioada 29 iunie – 2 iulie. Etapă a opta a sezonului va avea în program 23 de probe speciale pe macadam, iar Thierry Neuville, în 2014, și Hayden Paddon, anul trecut, au reușit să termine pe podium în acest raliu.
REZULTATE RALIUL SARDINIEI 1 O. Tanak M. Jarveoja Ford Fiesta WRC 3:25:15.1 2 J.M Latvala M. Anttila Toyota Yaris WRC +12.3 3 T. Neuville N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:07.7 4 E. Lappi J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:12.9 5 S. Ogier J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +3:25.3 6 J. Hänninen K. Lindstrom Toyota Yaris WRC +3:38.5 7 M. Østberg O. Floene Ford Fiesta WRC +6:31.8 8 A. Mikkelsen A. Jaeger Citroën C3 WRC +8:07.8 9 E. Camilli B. Veillas Ford Fiesta R5 +11:15.8 10 J. Kopecky P. Dresler Škoda Fabia R5 +11:21.4 11 O.C Veiby S. Skjaemoen Škoda Fabia R5 +13:37.8 12 D. Sordo M. Martà Hyundai i20 Coupe WRC +17:02.8
Clasament general piloți – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (după etapă a 7-a) 1 S. Ogier 141 p 2 T. Neuville 123 p 3 O. Tanak 108 p 4 J.M Latvala 107 p 5 D. Sordo 70 p 6 E. Evans 53 p 7 C. Breen 43 p 8 H. Paddon 33 p 10 J. Hänninen 29 p 9 K. Meeke 27 p 11 E. Lappi 20 p Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (după etapă a 7-a)
1 M-Sport World Rally Team 234 p 2 Hyundai Motorsport 194 p 3 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 143 p 4 Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 97 p
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER