Gică Popescu, consilierul prim ministrului pentru organizarea Campionatului European 2020, a vizitat marți șantierele din Ghencea și Giulești, și a făcut un anunț de larg interes. Baciul a dezvăluit că Aeroportul Henri Coandă – Otopeni va fi conectat cu Bucureștiul printr-o cale ferată.
„Din câte știu eu, pe 23 sau pe 25 martie se vor deschide ofertele pentru calea ferată spre aeroport. Sper să decidă cât mai repede numele constructorului și să înceapă lucrările. Important este să înceapă. La noi, cel mai greu lucru este până încep lucrările. După aceea, după cum vedeți și la stadionul Ghencea, lucrurile merg foarte bine”, a spus Gică Popescu.
În urmă cu o lună, cei de la CFR au anunțat că modernizarea căii ferate pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar racordul de 2.95 kilometri de la calea ferată existentă până la Terminalul Sosiri al Aeroportul Henri Coandă – Otopeni va fi construit pe 42 de piloni.
Ministerul Transporturilor a propus construcția unui pod de cale ferată peste Drumul Național 1, iar lucrările nu vor afecta sau bloca circulația vehiculelor. Trenul ar urma să treaca peste DN 1 chiar în dreptul aeroportului și ar opri la câțiva metri de terminal.
Planul este ca lucrarea să fie terminată într-un an și două luni de la proiectare (fază programată pentru luna aprilie a acestui an). În aceste condiții, fanii echipelor participante la EURO 2020, ce vor fi prezente în capitala noastră, se vor putea deplasa facil.
„Soluția cu viaduct asigură menținerea acceselor în zonele construite și traversarea canalelor ANIF existente, care au rolul de preluare a apelor în caz de inundații. Această soluție are un impact mic asupra mediului înconjurător și permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă. Pe suprastructură s-au prevăzut trotuare de serviciu și panouri fonoabsorbante”, au explicat atunci cei de la CFR.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER