Corespondență din Paris
Dincolo de statutul de competiție de elită în tenisul mondial, turneul de la Roland Garros este o mașinărie de făcut bani. Cu premii totale în bani de 42.661.000 de euro, cel mai important eveniment sportiv aflat sub tutela Federației Franceze de Tenis are o gamă proprie de produse care contribuie substanțial la bugetul anual.
Calculele sunt simple pentru fanii ajunși în complex: vizita la Roland Garros înseamnă, de cele mai multe ori, vacanță ori concediu, iar asta înseamnă și shopping și suveniruri. Organizatorii francezi știu cum să speculeze asta: fac bani din mingile folosite în turneu și „pensionate” după șapte game-uri, fac bani din zgura uzată, punând-o în recipiente micuțe ori chiar în interiorul unor brelocuri, fac bani în zilele în care ploaia pune meciurile pe pauză – prin vânzarea de pelerine și umbrele.
Regulile sunt și ele simple: spre deosebire de turnee precum cel de la București sau de la Foro Italico, la Roland Garros se vând doar produsele din gama proprie sau aparținând principalilor sponsori – Babolat și Lacoste. Marile firme de echipament sportiv nu au accesul permis, fanii tenisului având de făcut o plimbare prin oraș pentru a se îmbrăca de la Nike, Adidas, Lotto sau New Balance.
Există un mare magazin, plus alte peste 15 buticuri de dimensiuni reduse, dar cu produse suficiente pentru a satisface orice gust.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER