Corespondență din Paris
Turneul de la Roland Garros implementează un model de marketing de succes. Eduard Bardon, șeful departamentului de Vânzări, Produse și Licențe de la Openul Francez, și-a dedicat o dimineață pentru a discuta cu presa despre ceea ce înseamnă un program de marketing nu doar sustenabil, ci și profitabil.
În 2017, a existat o repoziționare, Roland Garros-ul pătrunzând mult mai ferm pe piața produselor de lux și quality. Astfel, profitul a crescut cu 20 de procente pentru ediția 2018. Interesul fanilor pentru produsele licențiate Roland Garros – singurele disponibile în complex, alături de cele ale brandurilor partenere (Lacoste, J.M. Weston – pentru o colecție de pantofi de lux ale căror prețuri pornesc de la 490 euro și Delsey Paris – o colaborare în premieră, pentru un an de zile, care a vizat introducerea unor geamantane în ediție limitată, de la 300 de euro) se vede din felul în care magazinele sunt mereu pline. În cifre, programul de vânzări la Roland Garros 2019 înseamnă:
1 magazin central și 20 de buticuri. Acestea sunt deschise doar pe perioada turneului de la Roland Garros (calificări plus tablouri principale). Ele vor fi utilizate, pe viitor, pe durata Jocurilor Olimpice de la Paris (2024), în condițiile în care complexul de la Porte D’Auteuil va găzdui întrecerile de tenis și box.
1 sfert de milion de vizitatori în magazinele din complex pe durata unei ediții a Roland Garros-ului. Zilnic, 100.000 de oameni intră în magazinele oficiale Roland Garros, iar rata de conversie este de 1 la 3 (unul din trei oameni care intră într-unul dintre magazine cumpără cel puțin un produs).
1 articol la fiecare 2 secunde se vinde, în medie, în complexul de la Roland Garros
5 ani este durata obișnuită a parteneriatelor semnate de Federația Franceză de Tenis pentru Roland Garros. Excepțiile: în acest moment, Lacoste (parteneriat anunțat deja, începând cu 2019, pentru șapte ani) și Delsey Paris (colaborare-pilon de un an).
5% din bugetul turneului este asigurat din vânzări de produse sub licența Roland Garros.
15% din totalul vânzărilor în locație se obține și prin vânzări online, în magazinul virtual.
20% din colecție rămâne aceeași de la o ediție la alta. În proporție de 80% gama de produse se schimbă, pentru că, afirmă Eduard Bardon, mai mult de 30% dintre spectatori revin la turneu. Obligatoriu, fiecare ediție are un alt tip de prosop, un alt afiș – pentru care lucrează special un artist plastic francez, altă gamă de tricouri.
400 oameni lucrează în departamentul de vânzări pe durata celor 21 de zile de competiție. În timpul anului, sunt doar 10 angajați care pregătesc produsele pentru competiție
50.000 șepci se vând, anual, la Roland Garros, pe durata a două săptămâni
100.000 prosoape identice cu cele folosite de jucători și de jucătoare în timpul competiției se vând la magazinele din complexul Roland Garros. Sunt disponibile în două culori, una deschisă – pentru întrecerea feminină și una închisă – pentru cea masculină. Prețul unui prosop de baie este de 45 euro, iar al unui prosop cu imprimeu identic, dar de dimensiune mai mare, pentru plajă, este de 75 de euro. „Prosoapele sunt cele mai vândute, best-seller-ul nostru. Sunt ca tricourile echipelor de fotbal. Au succes nebun„, spune Eduard Bardon.
400.000 produse reprezintă minimul de vânzări anuale. La buticurile din complexul parizian vânzarea se face în sistem autoservire, ca la supermarket, însă există angajați care oferă consiliere la tot pasul. Ziua ideală pentru vânzări este o zi însorită dimineața, cu un strop de ploaie la amiază, pentru a crește vânzările de pelerine și de umbrele, apoi, din nou, vreme frumoasă, cu temperaturi moderate. Eduard Bardon explică și de ce în zilele în care ploaia nu permite ore în șir desfășurarea partidelor nu se fac bani din vânzări. „Magazinele sunt supra-aglomerate, lumea intră pentru a se adăposti, iar rata de conversie vizite / cumpărături scade cu mult.”
Brandul Roland Garros a fost asociat cu alte branduri franțuzești din seria premium, de lux. Tradițional, în complex nu au fost niciodată primite toate firmele de echipament sportiv, ci doar partenerii.
Topul celor mai vândute produse în complexul de la Roland Garros:
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER