ProSport relata zilele trecute despre faptul că gruparea CSM București are planuri mari pentru dezvoltare și este gata să investească în tehnologie avansată. Mai exact, clubul este gata să achiziționeze un sistem de tracking adus din Statele Unite, în valoare de 335.000 de lei plus TVA. Clubul a oferit câteva clarificări pe marginea acestui subiect, pe care le prezentăm în rândurile ce urmează.
CSM București a solicitat sprijinul sponsorului Engie să cumpere acest sistem, în cadrul contractului de sponsorizare semnat, în valoare de 280.000 de euro, conform informațiilor ProSport.
„Clubul nostru se bucură de câțiva ani de unul dintre cele mai solide parteneriate dezvoltate cu ENGIE Romania, care vine în sprijinul sportului, prin susținerea acordată echipei de handbal feminin, Centrului de Copii și Juniori și prin derularea unor acțiuni de popularizare a acestui sport în rândul publicului larg.
Cel mai recent parteneriat a fost semnat la sfârșitul anului trecut și a vizat, pe lângă susținerea echipei de handbal feminin și a Centrului de Copii și Juniori, și implementarea unui sistem de tracking care ajută la creșterea perfomanțelor echipei de handbal feminin senioare. Acest sistem de tracking permite monitorizarea performanțelor jucătoarelor în funcție de parametri obiectivi, cum ar fi: forța de aruncare, viteza, poziționarea și săritura jucătoarelor. Un asemenea sistem este extrem de util, conform opiniilor specialiștilor din diferitele sporturi de echipă, în definirea și adaptarea strategiei de joc. Sistemul este de altfel utilizat și omologat, inclusiv, la nivel de EHF. În plus, sistemul de tracking monitorizează vârful de performanță, ritmul cardiac și ajută la optimizarea antrenamentelor, ceea ce, concomitent cu creșterea nivelului sportiv, reduce în mod substanțial riscul de accidentare, precum și cheltuielile cu recuperarea sportivilor”, susține CSM București.
Un astfel de sistem de tracking a fost achiziționat în Europa, până la această oră, de EHF, HBL (Handball Bundesliga League), THW Kiel și PSG, conform informațiilor prezentate pe site-ul oficial KineXon.
„Dat fiind că CSM București este angrenată în fiecare an în competiții de anvergură, atât la nivel național cât și european – Liga Campionilor, Liga Națională, Cupa României și Supercupa României -, este important să realizăm evaluarea performanțelor individuale și colective pe baze profesioniste, care să ne asigure competitivitatea în cadrul acestor evenimente sportive de top. Precizăm, de asemenea, ca aceasta este o investiție care odată realizată, își va produce efecte și își va dovedi eficiența pe durata mai multor sezoane competiționale”, a motivat clubul necesitatea acestei investiții. CSM București a precizat, totodată că „decizia comună de a achiziționa sistemul și lansarea, în consecință, a caietului de sarcini prin licitație publică au fost inițiate înainte de a debuta pandemia COVID-19”.
În momentul de față, CSM București folosește un alt sistem de analiză (Sideline), licență pentru care plătește în jur de 3.000 de euro anual. „Sistemul amintit (n.r. Sideline) nu are capacitatea de a obține și de a înregistra parametrii fizici și este utilizat în cadrul clubului exclusiv pentru analiza tactică (video) a meciurilor încă de la prima participare a echipei în Liga Campionilor”, a precizat clubul.
CSM București a motivat și de ce resursele financiare puse la dispoziție de sponsor nu se pot utiliza pentru a stinge pentru moment restanțele financiare: „Clubul este obligat prin contractul de sponsorizare să respecte destinația resurselor financiare pentru care au fost acordate. Susținerea echipei este expres prevazută în contract, fiind prevăzut un buget distinct, iar cele cele două acțiuni se potențează reciproc”.
Cu sistemul de tracking achiziționat, CSM București ar urma să „echipeze” două săli. Există și o licență anuală, ca și abonamentul la Netflix, pe care trebuie să o plătească. Clubul a mers pe varianta cu două săli, pentru că nu știe azi unde joacă și unde se antrenează, neavând propria arenă. În general, CSM București se antrenează în „Apollo” și „Polivalentă”. Pentru a ajuta și staff-ul tehnic și să nu fie utilizată doar ca instrument de marketing, investiția a fost proiectată pentru cele două arene.
Din informațiile ProSport, sistemul de tracking a fost adus din Statele Unite și propus echipei CSM București de un dealear din Danemarca. Sistemul „revoluționar” comandat de CSM București este achiziționat în urma unei proceduri de licitație, l-a care s-a înscris un singur ofertant, o societate de soft și hardware din Craiova.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER