Cursele de Formula 1, care și-au întărit considerabil securitatea în urma decesului brazilianului Ayrton Senna și a austriacului Roland Ratzenberger la Imola în 1994, nu vor vizita țările care nu au un sistem medical cu garanții suficiente pentru a face față pandemiei COVID-19, a asigurat reprezentantul piloților, austriacul Alex Wurz.
Se împlinesc 70 de ani de la prima cursă de Formula 1 din istorie. Unde s-a disputat și câți spectatori au asistat la eveniment
„Nu vom călători șu nu vom alerga în țările în care criza de sănătate este atât de gravă încât nu există suficientă capacitate în sistemul lor medical”, a spus Wurz, care este președinte al Asociației Pilotilor (GPDA) și care a participat la o videoconferință cu șefii F1, Chase Carey, și FIA, Jean Todt, despre cum să minimalizezi riscurile în cursele din Cupa Mondială 2020.
„Nu a existat nicio negociere, ci doar o dezbatere pentru a contribui la idei noi care să ne ajute să asigurăm integritatea fizică a piloților”, a declarat fostul șofer pe Sky Vodcast. Formula 1, suspendată de pandemie, este programată să se reia la începutul lunii iulie în Austria, țara natală a lui Wurz.
„Știu că avem capacitate completă. În Austria am avut noroc, cazurile au fost foarte puține. În ceea ce privește tratamentul medical, spațiul medical și unitățile de urgență din jurul Red Bull Ring, nu există niciun fel de problemă”, a spus el.
Caravana F1 va fi izolată de populația țării care găzduiește cursele și se va avea grijă specială pentru a evita contactele între muncitorii echipelor de constructori din Formula 1: „Trebuie să ne asigurăm că nu transmitem virusul în industrie și pe circuit. Trebuie să ne asigurăm că menținem distanța dintre noi pentru a minimiza riscul de transmitere”.
Scoțianul David Coulthard crede în mutarea-bombă din Formula 1: Sebastian Vettel ar putea ajunge la Aston Martin. Ce alte două posibiltăți mai are pilotul german
Wurz asigură că, după tragicul weekend în care brazilianul Ayrton Senna și austriacul Roland Ratzenberger au murit la San Marino, lumea Formulei 1 a devenit „o industrie incredibil de sigură și, ca o dată cu coronavirusul, vor trebui să regândească situața. Mecanicii, șefii de echipă, stewarzii sunt obișnuiți să urmeze protocoale de securitate foarte stricte. Asta a funcționat fantastic în ultimele trei-patru decenii. Cursele au devenit extrem de sigure”.
Primele zece Mari Premii ale sezonului au fost fie anulate, fie amânate din cauza pandemiei de coronavirus.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER