Vlad Enăchescu, fostul președinte al secției de handbal de la CSM București, acuză Federația Română de Handbal printr-o adresă că a gestionat neprofesionist și lipsit de transparență procesul de vânzare al drepturilor TV pentru competițiile interne. Forul condus de Alexandru Dedu a semnat un nou contract cu TVR, pentru o perioadă de 2 ani. Scandalul din handbal a ajuns acum pe masa Consiliului de Administrație.
Fostul oficial al „tigroaicelor” a fost reprezentantul Clever Media Network în negocierile cu FRH pentru drepturile TV. Compania care deține în portofoliu canalele Look Sport, dar și Prima TV a făcut la rândul ei o ofertă pentru competițiile interne și meciurile echipelor naționale pe teritoriul României.
Vlad Enăchescu o trimis o adresă destul de dură șefilor Federației, dar și în atenția membrilor Consiliului de Administrație, subiectul fiind acum pe Ordinea de Zi a ședinței din 14 septembrie.
„Prin modul total netransparent în care a fost gestionată această procedură de selecție și de vânzare a drepturilor media pentru competițiile naționale de handbal și meciurile echipelor reprezentative, consider că în primul rând au fost defavorizate semnificativ toate cluburile participante la întrecere, s-au încălcat norme deontologice și de confidențialitate aferente unui astfel de proces și, nu în ultimul rând, s-au creat prejudicii importante ofertantului defavorizat”, i-a informat cunoscutul jurnalist TV pe membrii Consiliului de Administrație.
Clever Media garantase în scris un market-share mai mare decât cel impus prin caietul de sarcini, asumându-și obligația de a difuza competițiile FRH pe multiple canale de televiziune, adică pe Look Sport, Prima TV și DigiSport (cu acest canal prin semnarea unui protocol de colaborare).
Vlad Enăchescu a acuzat Federația că a ignorat o ofertă superioară atât ca preț, cât și din punct de vedere al condițiilor de parteneriat:
„După ce FRH mi-a comunicat verbal că a primit o altă ofertă similară a companiei pe care o reprezint (la o lună și jumătate după ce noi am depus oferta la FRH), chiar dacă în afara termenlor agreate inițial, compania noastră a decis să îmbunătățească propunerea, în condiții și mai avantajoase pentru FRH, respectiv: 444.000 euro/sezon, asumarea transmiterii a minimum 3 partide / etapă atât din Liga Florilor, cât și din Liga Zimbrilor”.
„Deși compania noastră a solicitat un punct de vedere FRH cu privire la reîmpărțirea pachetelor de produse scoase la vânzare în alt mod decât cel prevăzut în caietul de sarcini, noi fiind interesați de orice variantă de bună credință, totuși FRH nu a ținut cont de această solicitare. FRH a decis unilateral, fără a mai solicita mie sau companiei pe care o reprezint o eventuale îmbunătățire sau detaliere a ofertei (așa cum a procedat cu alt ofertant), să declare câștigător un alt ofertant. Cel mai probabil, totul a fost doar un joc urât, premeditat de către FRH, cu scopul de a favoriza unul dintre ofertanți, inclusiv prin încălcarea caietului de sarcini”, se mai specifică în adresă.
Federația Română de Handbal nu a anunțat pentru ce sumă a vândut drepturile TV către TVR, dar surse din piață susțin că valoarea contractului ar fi de 800.000 pe 2 ani, adică cu aproape 100.000 de euro mai puțin decât ar fi oferit Clever Media în aceeași perioadă.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER